Welke verf geschikt voor paludarium?


Reptile/Fish lover

Active member
Lid geworden
16 juli 2023
Berichten
34
Leeftijd
13
Hallo allemaal, ik heb een terrarium en ga mijn achterwand/heuvel voor waterval van purschuim maken maar ik vind wit/geel geen mooie kleur voor de achterwand😉! Dus ik vroeg me af welke verf ik zou kunnen gebruiken (met voorkeur bruine kleur!). Mvg Mateo!
 
Hallo allemaal, ik heb een terrarium en ga mijn achterwand/heuvel voor waterval van purschuim maken maar ik vind wit/geel geen mooie kleur voor de achterwand😉! Dus ik vroeg me af welke verf ik zou kunnen gebruiken (met voorkeur bruine kleur!). Mvg Mateo!
Je wil de waterval dus kleuren? Dat zou kunnen met dit:
 
Is dat ook waterdicht
Oplosmiddelvrij, goede hechting, hoge sterkte.

  • Verwerkingstijd: ca. 1 uur bij + 20 ° C
  • Uithardingstijd: bij 20 ° C ca. 24 uur.
  • Verwerkingstemperatuur: + 5 ° C tot + 35 ° C
Ondoordringbaar voor water na uitdrogen Meng de inhoud van de container grondig met bruine kleurpigmenten (los verkrijgbaar of in een set). Breng nu de massa met een kwast dik aan op de terrariumachterwand van piepschuim of bouwschuim. Voor glazen oppervlakken is een primer vereist. De maximale verwerkingstijd bij kamertemperatuur bedraagt ca. 1 uur. De aangebrachte massa kan b.v. worden bekleed met turf of stofvrij zand. Met de hand ( handschoenen !!) op de elastopur drukken. Gebruik Elastupor om terraria van elke grootte dicht bij de natuur te ontwerpen, volgens de behoeften van uw terrariumdieren. Of het nu regenwoud of woestijnterrarium is, zelfs kunstmatige rotsen: geen probleem met Elastupor en een beetje handvaardigheid.
 
Ik heb nooit verf gebruikt. Ik deed altijd een laag kokosviber of varenwortel gepulvureerd over het purschuim. En in het water(gedeelte) deed ik er kleine stenen of/en zand overheen. Ziet er super natuurlijk uit. Beter dan verf in mijn opinie

Ook zijn als het goed is de meeste terrarium purschuimen zwart ?
 
Kan je niet alle purschuim gebruik?😳😵‍💫
Nee volgens mij niet. Tenminste heb ik nooit gedaan en als ik dat deed dat deed ik er een laag epoxy overheen zodat het niks kon afgeven.

je hebt gewoon speciaal terrarium ”purschuim”. Beetje prijzig maar wel zwart en veilig. Als je hier verpulverd wortelvaren overheen doet , potjes in duwt, en takken, terwijl het nat is krijg je een heel natuurlijke achtergrond
 
Ik heb zelf bij m'n paludarium eerst het schuim moeten bijsnijden (dus niet meer waterdicht) daarna afgesmeerd met aquariumveilige siliconen en daar zand overheengestrooid.

Werkte in het begin prima, maar er is redelijk wat zand vanaf aan het vallen, dus de boel ook verven klinkt zo gek nog niet.
 

Terug
Bovenaan