Welk voeder apparaat?


Shoto

Well-known member
Lid geworden
10 september 2019
Berichten
733
Leeftijd
42
Locatie
Landgraaf
Website
www.instagram.com
Goedenavond,
Vakantietijd komt er weer aan en ik weet niet of het lukt om voor de week vakantie iemand te vinden die de vissen eten kan geven.
Hieronder de foto van de deksel van het aquarium.
Welk voeder apparaat adviseren jullie?
Heb de oase bekeken, maar met alles wat daarbij moet komen is dat wel een erg duur apparaat.
Alvast bedankt voor het meedenken.
 
Ik zie geen foto.
Heb zelf een rondomatic. Voordeel vind ik dat je hem met diverse soorten voer kan vullen voor 30 voerbeurten.
Staan ook regelmatig op mp
 
Bedankt voor de input. Hier de foto van boven.
1000014279.jpg
 
Hoe lang ga je weg en wat voor vissen heb je? Je kunt vissen vaak langere tijd laten vasten zonder negatieve gevolgen. De kans dat er dan iets fout gaat is kleiner dan met toedienen van voer zonder toezicht. Als je voerapparaat blijft hangen, zijn je vissen dood.
Als je ze laat vasten, hebben ze alleen maar goed honger....
 
Hieronder de vissen , daarnaast nog wat garnaaltjes.
Kardinaal tetras
Corydoras julii
Corydoras pygmaeus
2 guppen
1 betta man

We gaan 8 dagen op vakantie en in de zomervakantie 14 dagen.
 
De rondomatic vind ik een van de weinige voerautomaten zonder dumpgevaar. Met de voerautomaten waar het voer in een voorraadbak zit, krijg je vaak teveel voer in eens of met nog meer pech krijg je zoveel voer ineens dat het gaat rotten.
Je kunt voor een paar vissen bij de voerautomaten met 1 bak ook niet goed een kleine hoeveelheid instellen. Met de rondomatic wel.
Dit is alleen mijn mening met voerautomaten die ik heb gehad.
 
In beide vakanties zou ik helemaal niks voorzien.
Vissen die in goede gezondheid zijn, en in een gezond aquarium verblijven, kunnen makkelijk 2 weken zonder bijvoeren.
 
Ik heb geen verstand van voederapparaten Stefan maar voor een Ajax fan ben ik bereid om je visjes te voeren . Moet je wel de bak hier even komen brengen natuurlijk:DD;)
 
Ik heb geen verstand van voederapparaten Stefan maar voor een Ajax fan ben ik bereid om je visjes te voeren . Moet je wel de bak hier even komen brengen natuurlijk:DD;)
Dan neem ik de bak wel mee op vakantie. šŸ¤£
 
In beide vakanties zou ik helemaal niks voorzien.
Vissen die in goede gezondheid zijn, en in een gezond aquarium verblijven, kunnen makkelijk 2 weken zonder bijvoeren.
Kan ik ook nog proberen. Ergens vind ik het zielig als ze twee weken geen voer krijgen.
 
Voor je aankomende vakantie van 8 dagen zou ik zeker niks doen. Risico van een voederautomaat is dan groter als 8 dagen niet bijvoeren. Na die vakantie kun je observeren hoe alles er dan bij zwemt, en aan de hand daarvan kun je beoordelen of 14 dagen voor jou haalbaar is.
 
Voordat je gaat geef je ze extra lekker voer (bijvoorbeeld cyclops ofzo) zodat ze zich lekker volvreten. Het klinkt zielig, maar dat is jouw mens-zijn dat je in de weg zit. Rottend voer in je water is veel erger.
 
Maak van 2 guppen 10 tallen guppen voor in je vakantie.
Zielig is het toch voor alles als je 2 weken weg moet.
 

Terug
Bovenaan