welk geslacht platy's


Roelien

New member
Lid geworden
6 januari 2024
Berichten
2
Leeftijd
36
Wij hebben 5 platy mannetjes gekocht volgens de winkel. Helaas niet in een profesionele aquarium winkel.
Vanmorgen zag ik een babyvisje dus ik ga er vanuit dat er minstens 1 vrouwtje bij zit.
Het babyvisje is inmiddels nergens meer te bekennen maar ik zou toch graag weten welke mannetjes/vrouwtjes zijn.
Ik heb wel een vermoeden aan de hand van gedrag naar elkaar en verschil in de vinnen die ik zie maar zou het toch fijn vinden als jullie even mee willen kijken.
 

Bijlagen

  • platy 1.jpg
    platy 1.jpg
    82.5 KB · Weergaven: 36
  • platy 2.jpg
    platy 2.jpg
    76.3 KB · Weergaven: 37
  • platy 3.jpg
    platy 3.jpg
    115.3 KB · Weergaven: 37
  • platy 4.jpg
    platy 4.jpg
    105.9 KB · Weergaven: 38
  • platy 5.jpg
    platy 5.jpg
    102.3 KB · Weergaven: 38
  • babyvisje.jpg
    babyvisje.jpg
    400 KB · Weergaven: 37
1 durf ik niet te zeggen, denk een vrouw
2 man
3 man
4 man
5 man
 
Het zijn best wel veel mannen bij 1 vrouw.
Ik ga ff off topic. Sorry @Roelien

*Tip*
Ik zou een topic maken met een totaaltje van jullie bak. Dus een beschrijving van de bak, afmetingen en inhoud alsook foto's.
 
Dit was ongeveer wat ik zelf ook al dacht. iig dat platy 1 een vrouwtje is. Ik twijfelde echter nog over platy 3 omdat die best wel een dikke buik heeft en een iets ander soort vin dan de mannetjes maar ook anders als het vrouwtje. Vandaar dat ik het hier maar even kwam vragen.
Vanmorgen trouwens ook weer een babytje gevonden. Heeft de baby van gister zich zo goed weten te verstoppen of kan dit weer een nieuwe zijn?
Dat het veel mannen voor 1 vrouw zijn begrijp ik wel maar het was de bedoeling dat we 5 mannen mee naar huis namen. Nu moeten we maar even gaan bedenken hoe we dat gaan oplossen.
Ik zal even kijken of ik vandaag wat foto's kan maken en een ander topic open @Friesian
 
Indien mogelijk Roelien zou ik er wat drijfplanten in doen. Zoals bijvoorbeeld waterpest of hoornblad. Des te meer planten dan kunnen de ukkies zich verstoppen.
 
De baby’s verstoppen zich heel goed, maar het zijn er denk ik wel meerdere
 
Als je bewust voor 5 mannen hebt gekozen: terug naar de winkel met die vrouw en omruilen. Het is niet voor niets dat je om 5 mannen hebt gevraagd, lijkt me.
 

Terug
Bovenaan