Waterslakken


Blibje

Well-known member
Lid geworden
6 oktober 2022
Berichten
72
Leeftijd
23
Hallo, ik weet niet wat voor soort deze slakken zijn.. Ik heb deze 2 slakken bij een plantje gekregen ik heb ze nu 4 dagen. Maar wat zijn ze aan het doen op deze foto?? Zijn ze voor een nageslacht aan het zorgen? Zo ja kun je dan wat meer info geven?? Want op Google vind ik niks nuttig en ik weet niet wat ze hierop aan het doen zijn. Kunnen jullie mij helpen??
 

Bijlagen

  • IMG_20230420_201504.jpg
    IMG_20230420_201504.jpg
    53.1 KB · Weergaven: 81
  • Screenshot_2023-04-20-20-14-47-21_99c04817c0de5652397fc8b56c3b3817.jpg
    Screenshot_2023-04-20-20-14-47-21_99c04817c0de5652397fc8b56c3b3817.jpg
    69 KB · Weergaven: 84
Of de puntige blaashoorn maar dat vindt ik lastig om te zien:

 
Maar zijn ze ruzie aan het maken op deze foto?? Ik bedoelde dat eigenlijk wat zijn ze daar aan het doen?
 
Ze maken geen ruzie maar liefde! Als je binnenkort niet veel van deze slakken wilt dan kun je ze platdrukken tegen het glas.
 
Ze maken geen ruzie maar liefde! Als je binnenkort niet veel van deze slakken wilt dan kun je ze platdrukken tegen het glas.
De puntige blaashoorn is 2 slachtig en bevrucht zichzelf als het goed is. Je ziet wel vaker bij slakken dat ze ook gewoon met elkaar "meeliften".
 
De puntige blaashoorn is 2 slachtig en bevrucht zichzelf als het goed is. Je ziet wel vaker bij slakken dat ze ook gewoon met elkaar "meeliften".
Zelfbevruchting vind meestal enkel plaats wanneer geen partner kan worden gevonden. Naar mijn weten heeft elke slakkensoprt voorkeur voor tweeslachtige bevruchting, want jongen van een tweeslachtige bevruchting zijn sterker.
 
Zelfbevruchting vind meestal enkel plaats wanneer geen partner kan worden gevonden. Naar mijn weten heeft elke slakkensoprt voorkeur voor tweeslachtige bevruchting, want jongen van een tweeslachtige bevruchting zijn sterker.
Dat was mij niet bekend en dan zijn ze dus slimmer dan ik dacht;)
 
Nog erger john ze hebben ahw allebij een pielemuis en een voorbibs(kijk 'luizenmoeder' op tv😀) zodoende pakken de slakken elkander dubbel en dwars aan omdat ze 2slachtig zijn.
En stelt mij nou alsjeblieft niet de wedervraag van terug ,,, van op hoeveel manieren slakken het met zichzelf kunnen doen?
 
Maar zijn ze ruzie aan het maken op deze foto?? Ik bedoelde dat eigenlijk wat zijn ze daar aan het doen?
Ze zoeken de geslachtopeningen op bij elkaar en dat kan best lastig zijn met een huisje op rug en dan met wat stroming en op een platte ruit dan wringen ze zich wel eens in bochten om te bevruchten.
 
Daar heb ik geen kennis van.
Probeer het met hem zou me oma zeggen, maar ik kom uit brave familie weetje
 
Hallo, ik weet niet wat voor soort deze slakken zijn.. Ik heb deze 2 slakken bij een plantje gekregen ik heb ze nu 4 dagen. Maar wat zijn ze aan het doen op deze foto?? Zijn ze voor een nageslacht aan het zorgen? Zo ja kun je dan wat meer info geven?? Want op Google vind ik niks nuttig en ik weet niet wat ze hierop aan het doen zijn. Kunnen jullie mij helpen??
Dit zijn gewone poelslakken. Het kan een echt plaag worden aangezien ze zichzelf klonen. Dus aan ééntje heb je al genoeg om een ware plaag te creëeren. Ikzelf zou ze abrupt weghalen en het plantje bekijken of er eitjes zitten en die vervolgens weghalen. Ik check en spoel nieuwe planten altijd eerst eer ze de bak ingaan.
 
Volgens mij is het het niet de poel slak maar de andere soort want ze lijken vele meer op die andere soort en totaal niet op de poel slak 🐌 en hoe zien die eitjes eruit? Want nu zijn we een dag verder en ik zie nog geen eitjes is het aquarium
 
Er moest maar een keer het staan 😁
 
Maar ze kweken dus snel?? Hoelang duurt het voordat de 1 e eitjes er zijn?
 
Volgens mij is het het niet de poel slak maar de andere soort want ze lijken vele meer op die andere soort en totaal niet op de poel slak 🐌 en hoe zien die eitjes eruit? Want nu zijn we een dag verder en ik zie nog geen eitjes is het aquarium
Men bedoelde de Kleine poelslak. Deze lijkt op eerste gezicht best wel een beetje op de Puntige Blaashoren.
De eitjes zijn witte bolletjes van ongeveer 0.5mm. Deze worden in getallen van 5-20 of zo afgezet in een doorzichtig slijmpakketje.
 
Oké en kweken ze snel?
 
Het is dus niet eitje per eitje? Maar het gaat wel opvallen?
 
Men bedoelde de Kleine poelslak. Deze lijkt op eerste gezicht best wel een beetje op de Puntige Blaashoren.
De eitjes zijn witte bolletjes van ongeveer 0.5mm. Deze worden in getallen van 5-20 of zo afgezet in een doorzichtig slijmpakketje.
Kweken ze heel snel? Of gewoon redelijk snel? Het valt dus wel op als de eitjes gelegd worden? Of moet je echt heel goed zoeken? Mvg
 
Nou het hangt ook van de hoeveelheid voer af wat ze ter beschikking hebben maar ze kweken best aardig snel denk ik.
 
Oké, bedankt. Zie je de eitjes duidelijk liggen?
 
Als je dat niet in de kiem smoort dan kun je de rest van je aquariumtoekomst deze in de bak blijven tegenkomen
 
Niet dat ik antislak ben maar er zijn wel nuttiger soorten die de bodem doorwoelen bv en ook weer slakken die slakken opeten maar stuur poelslakken terug in de poel/vijver
 

Terug
Bovenaan