Vuurkeel cichlide man/vrouw?


Stoffel

Well-known member
Lid geworden
25 september 2023
Berichten
49
Leeftijd
51
Heb 5 thorichthys meeki - vuurkeel zwemmen en ze beginnen langzaam wat groter te worden . Nu denk ik dat ik meer mannen heb dan vrouwen.
De laatste in het filmpje lijkt me zo en zo een vrouw, rest mannen of zien jullie nog een 2e vrouw?
 

Bijlagen

  • IMG_0222.mov
    33 MB
Het verschil tussen man en vrouw is vrij eenvoudig te zien. De mannen worden groter, zo'n 17 centimeter, waar de vrouwen een lengte bereiken van zo'n 13 centimeter. De vrouwen hebben verder meer kleur op hun vinnen en een rondere buikpartij.
 
Het verschil tussen man en vrouw is vrij eenvoudig te zien. De mannen worden groter, zo'n 17 centimeter, waar de vrouwen een lengte bereiken van zo'n 13 centimeter. De vrouwen hebben verder meer kleur op hun vinnen en een rondere buikpartij.
Netjes gekopieerd van Aquainfo:DD;)
 
Netjes gekopieerd van Aquainfo:DD;)
De informatie is ook tevinden bij heel veel winkeliers die deze vissen verkopen. Bij veel cichliden kan je het ook vaak zien aan de uitloop van de rugvin,deze is bij het mannetje iets puntiger.
Ik heb het filmpje bekeken maar mogelijk zijn ze nog iets te jong
 
Op jonge leeftijd is het vaak erg lastig inderdaad. Het zijn wel hele mooie vissen maar ja je moet wel een ruime bak hebben.
 
nr 1 mogelijk V
nr 2.3.4 M
nr 5 vermoedelijk M
 
Kijk inderdaad ook naar uitloop rugvin maar is toch nog lastig te zien. Wacht het maar rustig af, 1 koppel overhouden zou prima zijn.
 
5 man zou wel pech zijnšŸ˜©
 
Ik denk dat het nog niet echt te zien is. Bij volwassen zien je het namelijk behoorlijk duidelijk.
En anders lijken het helaas allemaal op mannetjes. Inderdaad behoorlijk pech mocht dat zo zijn.
Wil je een koppel eruit halen of had je echt meerdere paren gewild?
 
Ik heb T. elliotti, dat is een broertje van de Meeki's. Als ik de grootte van de jouwe moet schatten aan de hand van de kardinaaltetra denk ik dat het gewoon nog te vroeg is om al te zien of het m/v zijn.
Als het al wel kan, moet ik binnenkort ook maar eens wat foto's van de elliotti's posten. Dan ben ik ook benieuwd naar de m/v verdeling.
 
Het idee was/is om er 1 koppel aan over te houden.
 
We gaan het maar even afwachtenā€¦..
 
Aangezien de meeki's erg veel op de elliotti's lijken, doe je ze dan geen groter plezier door ze in een groepje te houden?
 
2 koppels zou ook kunnen maar eerst maar is kijken wat ik nu heb zwemmen.
 
Inmiddels weer tijdje verder, zou dit toch nog een vrouwtje zijn tussen de mannen?šŸ¤”
 

Bijlagen

  • IMG_0390.jpeg
    IMG_0390.jpeg
    2.8 MB · Weergaven: 16

Terug
Bovenaan