Verkleuring en bruin alg


spotemie

New member
Lid geworden
23 oktober 2023
Berichten
4
Leeftijd
37
Ik kwam terug van vakantie en de bodem van mijn aquariun was helemaal veranderd
Bruin alg ken ik maar dat zwart met wit Ken ik niet
Er zitten nog geen vissen in pas 2 weken opstart
 

Bijlagen

  • 20231027_152103.jpg
    20231027_152103.jpg
    596.6 KB · Weergaven: 50
Hoelang draait je bak en heb je er ook plantjes in? Wat ik zie is volgens mij veel bruinalg en dat trekt vaak met geduld wel weg en verder heb je bacteriebloei wat je ook vaak bij de opstart ziet.
 
Het is niet goed te zien op de foto maar heb je gevoerd in de bak want het lijkt wel iets wat rot ofzo. Wat voor bodem is het want na 2 weken vindt ik dit wel raar.
 
Het is niet goed te zien op de foto maar heb je gevoerd in de bak want het lijkt wel iets wat rot ofzo. Wat voor bodem is het want na 2 weken vindt ik dit wel raar.
 

Bijlagen

  • 20231027_012337.jpg
    20231027_012337.jpg
    2.5 MB · Weergaven: 39
  • 20231026_173935.jpg
    20231026_173935.jpg
    367.2 KB · Weergaven: 41
Ik weet niet wat het is, maar in ieder geval niet wat gewone bruinalg wat bij een opstart hoort. Het lijkt meer op iets wat compleet aan het verrotten/schimmelen is. Wat heb je aan de bak toegevoegd voor het indraaien? Ik zou dit persoonlijk zo snel mogelijk afhevelen.
 
Wat is je bedoeling met de bak? Goudvissen ofzo? Want je hebt geen planten of wel?
Afgaande op je foto’s zou ik alles leegtrekken, goed schoonmaken en opnieuw beginnen, want dit ziet er niet best uit.
 
Ik weet niet wat het is, maar in ieder geval niet wat gewone bruinalg wat bij een opstart hoort. Het lijkt meer op iets wat compleet aan het verrotten/schimmelen is. Wat heb je aan de bak toegevoegd voor het indraaien? Ik zou dit persoonlijk zo snel mogelijk afhevelen.
Ja ik snap het ook niet maar zie dacht ik wel wat bruinalg maar verder veel ellende dus ik zou die bodem er ook uittrekken.
 

Terug
Bovenaan