Verhouding man/vrouw neon tetra’s


N

Norion

Guest
twee weken geleden heb ik nieuwe neon tetra’s aangeschaft om mijn huidige groep uit te breiden. Heb serieus nog nooit zulke gezonde en sterke neons gehad, alle 8 kwamen ze met glans en wimpel door de quarantaine. Deze lfs gaat mij dus vaker zien ?. Maar goed, bij aanschaf waren ze ieniemienie en ze zijn nu iets groter waardoor ik goed kan zien of het man of vrouw zijn. En ik tel 2 mannen en 10 vrouwen! Heb ik nu twee lucky bastards in mijn bak zitten of moet ik zorgen dat er meer mannen komen? Heb regelmatig eitjes dus die mannen moeten regelmatig aan de bak ?
image.jpg
 
Verhouding maakt niet zoveel uit. Zeker als de dames in de meerderheid zijn.

Neons leggen niet snel eieren bij hoge kh en GH. Wat zijn je waterwaardes? En hoe zien je eitjes er uit?
 
De eitjes zijn hele kleine doorzichtige rondjes die ze in het rond strooien en vervolgens opeten ? maar het grootste mannetje is Regelmatig bezig met een vrouw die op knappen staat. Mijn kh en gh zijn niet heel hoog en doordat ik veel hout in mijn bak heb, is de ph rond de 7. Maar het vreemdst is dat ze vooral van bil gaan wanneer ik een 40 % water wissel heb gedaan en dus de waardes omhoog gaan. Denk zelf dus meer dat het met de voeding te maken heeft of ze zin hebben of niet. Maar de verhouding is dus niet belangrijk? Niet dat het mannetje straks uit pure vermoeidheid ter plekke overlijd haha

heb hier een leuk filmpje van parende neons
 
De eitjes zijn hele kleine doorzichtige rondjes die ze in het rond strooien en vervolgens opeten ? maar het grootste mannetje is Regelmatig bezig met een vrouw die op knappen staat. Mijn kh en gh zijn niet heel hoog en doordat ik veel hout in mijn bak heb, is de ph rond de 7. Maar het vreemdst is dat ze vooral van bil gaan wanneer ik een 40 % water wissel heb gedaan en dus de waardes omhoog gaan. Denk zelf dus meer dat het met de voeding te maken heeft of ze zin hebben of niet. Maar de verhouding is dus niet belangrijk? Niet dat het mannetje straks uit pure vermoeidheid ter plekke overlijd haha

heb hier een leuk filmpje van parende neons
Bekijk bijlage 304177
 
Video doet het helaas niet... miss nog een keer?

Ik Was eerst een beetje sceptisch met beyrekking tot eitjes van neons. Ik hoor het hier vaker, maar vaak blijken het slakkeneitjes of toch andere eieren te zijn.
Ik heb ook eens in mijn bak eitjes mogen aanschouwen, maar ook die waren weer net zo snel weg als dat ze er kwamen... Destijds ook na een forse waterverversing met hard water (pH 7, KH7, GH 8). Ben nu toch benieuwd of daar een verband ligt mbt het verversen!
 
Ik ga nu eerst een YouTube account aanmaken zodat ik tenminste mijn filmpjes kan showen!
maar echt hoor, de perfecte waardes nastreven is echt leuk hoor, maar die etters gaan vooral van bil wanneer de buik vol zit met zwarte mug of tubifex en na een koude water wissel ?
Ik lees nergens over de juiste verhouding tussen man/vrouw bij tetra’s, erg lastig! Nu ben ik morgen bij heevis dus wie weet kan iemand mij het daaR vertellen zonder winstoogmerk haha (voel de bui al hangen dat ik minstens nog vijf mannen nodig heb ?). Anyways, iets met YouTube... to be continued
 
  • Leuk
Waarderingen: Joff
Door zo'n grote plons water te verversen boots je het regenseizoen na en het regenseizoen is zoals de meeste weten HET sein om zich massaal voort te planten, als er dan ook nog die dag dat je ververst een lagedrukgebied boven NL ligt is het 100% raak want een lagedrukgebied brengt regen en ook in je aquarium voelen de vissen die drukverschillen
 
Bedankt voor de info nicolientje!
Hierbij de link van YouTube, wat een gemuts haha

 
Bedankt voor de info nicolientje!
Hierbij de link van YouTube, wat een gemuts haha


Graag gedaan.

Je ziet die vis bijna denken "heb ik dat uitgepoept? dat smaakt naar meer" :ROFLMAO: jij hebt gewoon een zelfvoorzienend systeem :ROFLMAO:
 

Terug
Bovenaan