Veel rood bloed?


En ik kon heel veel "opas en omas" die 10tallen jaren de kom met vis en al in de gootsteen zetten en al met de hand inroerende het water verschoonde.
Weet wel dat de huidige visjes niet meer zo superstrong zijn.
En de winkel,tja!!!
 
Dit is hoe een respectabele winkel het doet;

Screenshot_20230907-164511_Gallery.jpg
 
Ik zou het wel heel lullig vinden als ze dit weten. Ken namelijk meerdere ouders die ook zo'n bak hebben met visjes voor hun kinderen.
Ja hoor, dat weten ze wel. Maar dat gaan ze niet toegeven als ze je een vis hebben verkocht.
Iedereen kan het weten. Inclusief de koper. Check internet maar even. Aquainfo website of you tube filmpjes van Nickey ofzo. Er is voldoende over te vinden.
 
Ja hoor, dat weten ze wel. Maar dat gaan ze niet toegeven als ze je een vis hebben verkocht.
Of ze zeggen gewoon dat ts als koper niet eerlijk over het formaat van het aquarium was. Of informatie zou hebben verscholen ofzo. Ze schuiven de schuld van zich af of wijzen maar andere collegas.
 
In de winkel kunnen ze blijkbaar wel tijdelijk in zeer kleine bakjes voor de verkoop.

Knap dat je aan de foto kunt zien hoe groot deze bakken zijn, namelijk best riant voor een viswinkel. En een onderkomen voor een korte tijd is natuurlijk wel iets anders als permanente huisvesting.
 
Dat heeft totaal niets met knap te maken hoor! Ik ben nu eenmaal riant bedeeld met beoordelingsvermogen als je daarin mee kunt gaan.
 
Dat heeft totaal niets met knap te maken hoor! Ik ben nu eenmaal riant bedeeld met beoordelingsvermogen als je daarin mee kunt gaan.

Dat is een mooie manier om te zeggen dat je eigenlijk maar wat roeptoetert dus :ROFLMAO: Ik kan er in dit geval niet in meegaan helaas, ik heb deze foto niet zomaar van het internet geplukt maar zelf gemaakt en weet dat de vissen daar beter zitten dan in menig ander winkel ;)
 
Dat is een mooie manier om te zeggen dat je eigenlijk maar wat roeptoetert dus :ROFLMAO: Ik kan er in dit geval niet in meegaan helaas, ik heb deze foto niet zomaar van het internet geplukt maar zelf gemaakt en weet dat de vissen daar beter zitten dan in menig ander winkel ;)
Ag niets zo erg als discus die met 10 in een bakje zwemmen alsof ze als cds zijn opgeborgen in een cdrekje, bettas hebben daar in tegen een luxe japans mini hotelkamertje. En guppys zitten met zn alle als een grote seke communitie bij elkaar. Je moet wat met zn tijdelijk verblijf 😂
 
Tegenwoordig mogen malawibaarsjes in een meterbak en moeten zwaar doorgefokte goudvissen een ruime vijver toebedeeld.
Het gros van alles komt bij groothandel ruinemans vandaan en daar zou je eens een kijkje moeten kunnen nemen en dan kun je aanschouwen hoe de geimporteerde vis aankomt een vervolgens verder wordt gedistributeerd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
haha wat is jouw probleem nou weer zeg.
 
Beste leden,
Zullen we het leuk houden en elkaar met respect benaderen? Ik heb net een aanpassing gedaan in een post.
Graag weer ontopic want alleen daar is de TS mee geholpen zou ik zo denken.
 
oké we hebben al het water gewisseld. Hoe vaak moet ik dit nu dan doen? Volgens dierenwinkel moesten wij elke 6 weken 2 liter Wisselen.
Deze bak heeft 20 liter inhoud met deze filter.
Is dit bloedvergiftiging? moeten we niks in het water doen zoals ab?
Hier is het mee begonnen.
 
En ik kon heel veel "opas en omas" die 10tallen jaren de kom met vis en al in de gootsteen zetten en al met de hand inroerende het water verschoonde.
Weet wel dat de huidige visjes niet meer zo superstrong zijn.
En de winkel,tja!!!
Precies zo ging dat vroeger.
Niks mis mee.
 
Hallo Allen,

Ik dacht ik laat jullie weten hoe het is gelopen. Deze winkel zei nadat ik vertelde wat ik had gelezen, dat er GEEN wettelijke regels hier voor zijn. En dus dat zij niet aansprakelijkheid zijn in enige vorm . Wel gaf deze persoon toe dat de bakken aan de kleine kant zijn maar ook weer niet heel erg.

Ik heb vitamines gekocht en een soort middel voor bacteriën alsnog 22 euro kwijt, op hun advies. Helaas is het visje gisteren al gestorven toen wij thuis kwamen van de winkel. Stond ik daar met al mijn middeltjes. De kinderen zijn erg gehecht en weer heel verdrietig.

In ieder geval hebben wij besloten deze visjes dan ook niet meer te kopen op deze manier.
 
Hallo Allen,

Ik dacht ik laat jullie weten hoe het is gelopen. Deze winkel zei nadat ik vertelde wat ik had gelezen, dat er GEEN wettelijke regels hier voor zijn. En dus dat zij niet aansprakelijkheid zijn in enige vorm . Wel gaf deze persoon toe dat de bakken aan de kleine kant zijn maar ook weer niet heel erg.

Ik heb vitamines gekocht en een soort middel voor bacteriën alsnog 22 euro kwijt, op hun advies. Helaas is het visje gisteren al gestorven toen wij thuis kwamen van de winkel. Stond ik daar met al mijn middeltjes. De kinderen zijn erg gehecht en weer heel verdrietig.

In ieder geval hebben wij besloten deze visjes dan ook niet meer te kopen op deze manier.

Als ik het aan mag raden, lees je eerst even in de komende weken. De zorg voor vissen, zeker als ze ziek worden, en het houden van een aquarium in het algemeen, is prima te leren maar vraagt
wel enige kennis van het onderwerp. Stop er niet zomaar weer wat anders in met de hoop dat dat feilloos gaat werken. Sowieso is een 20 liter aquarium nergens anders goed voor dan wat kleine
garnaaltjes of hooguit een beta, dus beter pak je het iets grondiger aan, of anders om toekomstige teleurstelling bij je kinderen te voorkomen beter niet.
 
Wel gaf deze persoon toe dat de bakken aan de kleine kant zijn maar ook weer niet heel erg.
Tja het begrip niet heel erg veel is ook betrekkelijk:ROFLMAO:
Jammer dat je vis is overleden inmiddels. Ik denk dat je er het beste wat mooie garnalen in kan kopen.
 
Heel jammer Fien. En zo doet een aquariumwinkel het dus als ze geld willen verdienen. Ze geven aan geen verantwoordelijkheid te nemen, liegen nog een beetje dat zo’n bakje maar een piepklein beetje aan de kleine kant is en smeren je dan ook nog onzinnige middeltjes van 22 euro aan, waar je vis never nooit niet beter van zal worden in zo’n bakje. Onder de streep hebben zij goed verdiend en jullie zitten met het verdriet.
 
Hallo Allen,

Ik dacht ik laat jullie weten hoe het is gelopen. Deze winkel zei nadat ik vertelde wat ik had gelezen, dat er GEEN wettelijke regels hier voor zijn. En dus dat zij niet aansprakelijkheid zijn in enige vorm . Wel gaf deze persoon toe dat de bakken aan de kleine kant zijn maar ook weer niet heel erg.

Ik heb vitamines gekocht en een soort middel voor bacteriën alsnog 22 euro kwijt, op hun advies. Helaas is het visje gisteren al gestorven toen wij thuis kwamen van de winkel. Stond ik daar met al mijn middeltjes. De kinderen zijn erg gehecht en weer heel verdrietig.

In ieder geval hebben wij besloten deze visjes dan ook niet meer te kopen op deze manier.
Nouja het is heel simpel, ze hebben je 2 zieke vissen verkocht. Ze waren al ziek voordat jij ze kocht. En hun zijn verplicht aan te tonen als dit anderzeids is. Het is niet aan jou aan te tonen dat je goed voor de vissen hebt gezorgd.
Maar al dat gedoe moet je er ook niet bij willen.
Dit is allemaal het gevolg omdat zn winkel de wettelijke regels niet na komt. En jullie zijn allemaal de dupe.

Heel veel sterkte daar voor jou en de kinderen!
Aquarium houden is 1 van de moeilijkere hobbys. En vissen houden 1 van de moeilijkste dieren. Het is zo moeilijk of makkelijk te maken als dat je zelf wilt

Wees welkom! Weest vrij om rond te kijke. En snuffelen op het forum, onder het kopje media vind je 1000de mooie fotos waar je jnspiratie en ideen kunt op doen. Wellicht dat de hobby iets zal zijn voor later. Begin klein met een garnalenbakje en op die manier kan je succes boeken en is de hobby op leuk om te hebben.

Het is leerzaam en fasinerend het leven in een bak.
Mocht je het aquarium verkopen, dan zou ik adviseren de koper in te lichten dat dit geen passend aquarium is voor vissen. Alleen passend is voor garnalen, of als tijdelijk verblijf, of als ziekenboeg.
Hiermee kan je voorkomen dat mensen de zelfde fout in zullen gaan.

Het is spijtig om te horen hoe het is gelopen, het hoort een beetje bij de hobby. Dat maakt de hobby moeilijk maar ook leuk. Want als altijd alles vlekkeloos loopt en je er geen werk aan hebt, als je nooit hoeft te verliezen. Dan zal je ook nooit kunnen winnen. En het is een mooie overwinning, en een les waar van te leren valt. Zo is het leven, vallen en opstaan.

Wellicht tot ziens in iedergeval!
 
dan zou ik adviseren de koper in te lichten dat dit geen passend aquarium is voor vissen. Alleen passend is voor garnalen, of als tijdelijk verblijf, of als ziekenboeg.
Hiermee kan je voorkomen dat mensen de zelfde fout in zullen gaan.
Denk jij nou echt serieus dat de medewerkers dat niet weten (of het interesseert ze niet) en dat ze spontaan ophouden deze bakken te verkopen?
 
Denk jij nou echt serieus dat de medewerkers dat niet weten (of het interesseert ze niet) en dat ze spontaan ophouden deze bakken te verkopen?
Ik heb het over TS, die zegt te willen stoppen met de hobby. Mocht TS het aquarium verkopen, aan familie, of op een forum, of op marktplaats, of op facebook, of via via. Om dan de koper in te lichten.

Ik heb het niet over een lfs. Niemand moet daar mee te maken willen hebben. Enige wat ze kunnen is oplichten er verkooptructjes. Ik heb nog geen goedde gezien. Zullen er vast zijn, in sprookjesboeken. Misschien zijn mn verwachtingen van en lfs te hoog dat kan ook.
 
Ik heb het over TS, die zegt te willen stoppen met de hobby. Mocht TS het aquarium verkopen, aan familie, of op een forum, of op marktplaats, of op facebook, of via via. Om dan de koper in te lichten.

Ik heb het niet over een lfs. Niemand moet daar mee te maken willen hebben. Enige wat ze kunnen is oplichten er verkooptructjes. Ik heb nog geen goedde gezien. Zullen er vast zijn, in sprookjesboeken. Misschien zijn mn verwachtingen van en lfs te hoog dat kan ook.
Tja dat is jou mening,een petsplace is geen lfs.
Ik ben altijd met alles goed geholpen geweest bij die van mij,toen mijn splendid kapot sprong heeft hij er alles aan gedaan om mij een nieuwe te bezorgen,en mij een dikke korting gegeven. Je moet niet iedereen over dezelfde kam scheren ,nogmaals,een petsplace waar een studentje van 17 jaar werkt die kan je geen advies geven,en dan over lfs praten, een petsplace,want daar komen er vele om hun spullen te kopen is geen lfs dat is een dieren/tuinwinkel. Wat wil je daar toch voor advies krijgen.
 
Ik heb het over TS, die zegt te willen stoppen met de hobby. Mocht TS het aquarium verkopen, aan familie, of op een forum, of op marktplaats, of op facebook, of via via. Om dan de koper in te lichten.
Oké, had ik je verkeerd begrepen.
 
Tja dat is jou mening,een petsplace is geen lfs.
Ik ben altijd met alles goed geholpen geweest bij die van mij,toen mijn splendid kapot sprong heeft hij er alles aan gedaan om mij een nieuwe te bezorgen,en mij een dikke korting gegeven. Je moet niet iedereen over dezelfde kam scheren ,nogmaals,een petsplace waar een studentje van 17 jaar werkt die kan je geen advies geven,en dan over lfs praten, een petsplace,want daar komen er vele om hun spullen te kopen is geen lfs dat is een dieren/tuinwinkel. Wat wil je daar toch voor advies krijgen.
Mijn teleurstelling is dit soort gevallen maar ook in eigen ervaringen gewoon groot. Dat zal wel aan mn verwachtingen liggen. Bij de petsplace kunnen soms nog kundigere mensen rondlopen dan bij een speciaalzaak. Maar petsplace is zeker een lfs. Ze hebben vaak 1 iemand op die afdeling werken die vaak veel verstand heeft. Anders beginnen ze er al niet aan. Overal waar je vissen kan kopen is een vissenwinkel. En als deze bij nou local ligt dan is het jouw lfs. Jouw lfs is niet mijn lfs. Voor mij is het een fs 😜
 
Het is off topic maar ik weet van het personeel hier bij PP dat ze op de aquariumafdeling wel een bepaalde opleiding/studie hebben moeten doorlopen voor de nodige kennis.
Maar goed dat is hier en soms kan het wellicht ook gebeuren dat een ander personeelslid je helpt bij bv ziekte en dat die minder kennis in huis heeft.
 
Het is off topic maar ik weet van het personeel hier bij PP dat ze op de aquariumafdeling wel een bepaalde opleiding/studie hebben moeten doorlopen voor de nodige kennis.
Maar goed dat is hier en soms kan het wellicht ook gebeuren dat een ander personeelslid je helpt bij bv ziekte en dat die minder kennis in huis heeft.
Ja je ziet wat er van komt he,
een bakje van 20 liter en foute info meegeven,
die opleiding zal niet veel voorstellen,
waarschijnlijk hoe ze ze moeten voeren enz....,
maar kennis en ervaring,volgens mij vrij weinig.
In weert kom ik soms in de petsplace,
maar niet voor aquariumspullen,
hoekje achteraan met een paar bakjes vissen zie ik dan staan,
wel veel benodigdheden,dat wel.
Maar ik haal in zo'n winkel potgrond,houtskool enz :)
 

Terug
Bovenaan