terarium op aquarium


dwergkikkerfan

Well-known member
Lid geworden
15 mei 2021
Berichten
223
hallo allen ik ben van plan om een terarium te kopen daar de onderkant uit te halen, dus de glazen bodem eruit te halen, en dan zo op mijn aquarium te zetten. nu is mijn vraag is dit mogelijk? in mijn hoofd opzich wel want de bodem zorgt voor de stabiliteit van het terarium maar dan moet mijn aquarium als bodem voor stabiliteit zorgen. dus nogmaals kan dit?
 
Dus je wil de bodem eruit halen en dan enkel de 4 wanden op de bak plaatsen?
 
En wat is hier de bedoeling van? Snap je insteek niet helemaal. je aquarium heeft een lichtkap? En wat wil je in dat terrarium gaan houden dan? a
 
Dat klinkt als een oeveraquarium, zoals de zgn exoterra-sets.
 
En wat is hier de bedoeling van? Snap je insteek niet helemaal. je aquarium heeft een lichtkap? En wat wil je in dat terrarium gaan houden dan? a
Ik ga ervanuit dat die lichtkap eraf blijft en het terrarium verlijmt word met het aquarium en je dus een giga hoog gebeuren gaat krijgen
 
Ik ga ervanuit dat die lichtkap eraf blijft en het terrarium verlijmt word met het aquarium en je dus een giga hoog gebeuren gaat krijgen
Dat kan alleen denk ik als de afmeting precies gelijk zijn. Lijkt me in dat geval erg moeilijk qua onderhoudt van het aquarium als daar een "flat"van wordt gemaakt.
 
Ik ga ervanuit dat die lichtkap eraf blijft en het terrarium verlijmt word met het aquarium en je dus een giga hoog gebeuren gaat krijgen
Komt er een vaste trap of vlizotrap in? :ROFLMAO:
Is het dan niet veel slimmer om een nieuwe bak te laten maken waarbij de ruit van het terrarium deel open kan? 'Even' de voorruit van het aquarium gedeelte schoonmaken of planten snoeien wordt bijna onmogelijk.
 
Komt er een vaste trap of vlizotrap in? :ROFLMAO:
Is het dan niet veel slimmer om een nieuwe bak te laten maken waarbij de ruit van het terrarium deel open kan? 'Even' de voorruit van het aquarium gedeelte schoonmaken of planten snoeien wordt bijna onmogelijk.
En dan quote je mij? terwijl ik helemaal geen plannen daaromtrent hebt?
 
En wat is hier de bedoeling van? Snap je insteek niet helemaal. je aquarium heeft een lichtkap? En wat wil je in dat terrarium gaan houden dan? a
En hoe wil je onderhoud in het aquarium doen als daar wat opstaat?
zoals dit.
Ik ga ervanuit dat die lichtkap eraf blijft en het terrarium verlijmt word met het aquarium en je dus een giga hoog gebeuren gaat krijgen
het terarium heeft deuren aan de voorkant op die manier, over wat ik erin ga houden waarschijnlijk alleen planten zoals spatphylum soorten en monstera soorten, soorten die met hun wortel in het water komen.
 
Dat kan alleen denk ik als de afmeting precies gelijk zijn. Lijkt me in dat geval erg moeilijk qua onderhoudt van het aquarium als daar een "flat"van wordt gemaakt.
dat is ook de bedoeling en de deuren zitten aan de voorkant dus je kunt er mischien nog makkelijker in dan waneer je er bijvoorbeeld een lichtkap op hebt
 
en als ik er dieren in ga hebben zijn het dieren die in bomen leven zoals rietkikkers, boomkikkers of wimpergekkos. deze dieren kunnen of zwemmen of drijven dus de kans op verdrinken is echt wel heel klein
 
oke ik denk ik nog ff aan frits kuiper vragen maar ik denk dat het wel lukt ik hou jullie op de hoogte
 
ik ben laatst naar frits geweest en helaas is er een redelijk groot risico dat het fout gaat en dat het waarschijnlijk toch te moeilijk word dus ik ga geen terarium op mijn aquarium doen
 
ik ben laatst naar frits geweest en helaas is er een redelijk groot risico dat het fout gaat en dat het waarschijnlijk toch te moeilijk word dus ik ga geen terarium op mijn aquarium doen
Ik denk dat het weldegelijk kan, maar ik zou het niet direct glas op glas verlijmen. In plaats daarvan zou ik een hardhouten/kunststof randje er tussen maken. Als je deze in het aquarium kan steken houdt hij zichzelf op de plek, en hier plaats je dan het terrarium bovenop. (Liefst ook netjes in een opstaand randje, dan kan ook deze niet verschuiven. Het tussenrandje zou ik dan aan de onderzijde van het terrarium verlijmen.

Het is geen ideale oplossing, maar ik vind het wel een heel leuk idee. Misschien dat ik een keer een riparium bouw met zulke deurtjes.... Maar dan zonder het hele twee helfden idee, natuurlijk. Gewoon één geheel.
 
Ik denk dat het weldegelijk kan, maar ik zou het niet direct glas op glas verlijmen. In plaats daarvan zou ik een hardhouten/kunststof randje er tussen maken. Als je deze in het aquarium kan steken houdt hij zichzelf op de plek, en hier plaats je dan het terrarium bovenop. (Liefst ook netjes in een opstaand randje, dan kan ook deze niet verschuiven. Het tussenrandje zou ik dan aan de onderzijde van het terrarium verlijmen.

Het is geen ideale oplossing, maar ik vind het wel een heel leuk idee. Misschien dat ik een keer een riparium bouw met zulke deurtjes.... Maar dan zonder het hele twee helfden idee, natuurlijk. Gewoon één geheel.
begrijpelijk ik zou het doen op een juwel aquarium en dan zou ik het hout waar de deksel op licht zou ik weg halen want het gebied rond de oever vind ik heel intressant en dan kan ik het niet zien, maar als ik daar niet zo geintresserd in zou zijn zou ik gewoon die deksel houder gebruiken
 
Volgens mij wil je een paludarium hebben. Die zijn toch wel te maken?
 
ja dat klopt maar ik heb al een aquarium en ik zou de vissen graag willen houden
 
ik heb dit gebouwd van wat losse glasplaten op een aquarium. maar een hele bak lijkt mij toch wat lastig erop te zetten.
misschien als je iets van een versteviging om het aquarium heen bouwt waar dan het terrarium op staat dat het aquarium het gewicht houdt.
 

Bijlagen

  • FVL_3403.JPG
    FVL_3403.JPG
    715.8 KB · Weergaven: 69
ja dat wou ik ook doen maar mijn lfs zij dat dat niet heel handig zou zijn maar wat zijn jouw ervaringen ermee?
 

Terug
Bovenaan