TC420 loopt programma niet door


Freakert

Member
Lid geworden
7 december 2022
Berichten
16
Leeftijd
38
Goedemorgen,

Ik heb sinds gisteren 2 RGBW ledbalken van 90cm met TC420 controller in mijn aquarium hangen. Alles netjes aangesloten en alles brand.

Ik heb op het moment het programma south america draaien. Dat programma is origineel 4 kanalen, rood, groen, blauw en wit. Ik heb daarbij kanaal 5 ook ingevuld omdat ik wit heb opgesplitst in warm wit en koud wit en die ieder een eigen kanaal gegeven heb (4 en 5).

Maar...nu blijft de verlichting branden op de waardes waarop het programma staat op het moment van inschakelen, of hij blijft hangen op het begin van het programma.
De tc420 regelt de lichtsterkte dus niet naar verloop van tijd.

Wat zou er fout kunnen gaan?

Alvast bedankt!
 
De verschillende opdrachten voor dezelfde witte leds tegelijkertijd die het apparaat krijgt op kanaal 4 en 5?
 
Warmwit zit op kanaal 4 en koudwit zit op kanaal 5.
De percentages liggen niet ver uit elkaar, maar wisselen elkaar wel wat af om dat wolkeneffect beetje te houden.
De percentages van kanaal 5 heb ik er zelf bij getypt.
Ik heb een vermoeden dat dit misschien niet de juiste manier is en ik moet beginnen met een leeg programma specifiek voor 5 kanalen.
Maar dat kan ik vanavond pas proberen.
 
Ondertussen nog wat aan het proberen geweest.
Ik heb alle bestanden die op de tc420 stonden verwijderd en er vervolgens dit programma ingezet wat ik zelf geschreven heb:

20221223_112113.jpg

20221223_112123.jpg


In eerste instantie leek er weer niks te gebeuren, maar na 20x op de download knop rammen lijkt het of hij nu wel wat doet!

Dus ik hoop dat het probleem nu opgelost is.
 
Ondertussen nog wat aan het proberen geweest.
Ik heb alle bestanden die op de tc420 stonden verwijderd en er vervolgens dit programma ingezet wat ik zelf geschreven heb:

Bekijk bijlage 353665
Bekijk bijlage 353666

In eerste instantie leek er weer niks te gebeuren, maar na 20x op de download knop rammen lijkt het of hij nu wel wat doet!

Dus ik hoop dat het probleem nu opgelost is.
Je moet hem uploaden naar de tc 420 en dan op Run zetten natuurlijk.
 
Warmwit zit op kanaal 4 en koudwit zit op kanaal 5.
De percentages liggen niet ver uit elkaar, maar wisselen elkaar wel wat af om dat wolkeneffect beetje te houden.
De percentages van kanaal 5 heb ik er zelf bij getypt.
Ik heb een vermoeden dat dit misschien niet de juiste manier is en ik moet beginnen met een leeg programma specifiek voor 5 kanalen.
Maar dat kan ik vanavond pas proberen.
Begrijp ik het dan goed; heb je rood, groen en blauwe apart aan stuurbare leds met daarnaast niet alleen witte maar kennelijk een witte led verdeling in warm witte leds en koel witte leds die ook weer apart aan stuurbaar zijn.
Ik ben benieuwd welke verlichting je hebt? Merk en type? Want meestal vind je geen warmwit en koelwit op een RGBW balk. Maar die mogelijkheden bestaan natuurlijk wel, Daytime kent matrix opbouw in die vorm. Op een balk zie je ze zo niet veel .
 
Ik heb er 2 rgbw balken inhangen, 1 met warmwit en 1 met koudwit. Rood, groen en blauw ieder 1 kanaal, dus beide balken op dat kanaal. En dan de warmwit op kanaal 4 en koudwit op kanaal 5.

Het zijn deze units:
En:

Naarmate de uren voorbij gaan zie ik nu de verlichting ook wat fluctueren zoals ik hem ingesteld heb, dus het lijkt er op dat hij nu echt werkt😋
 
 
Toch blijft het programma weer hangen ergens halverwege, wat kan er nogmeer fout gaan?
 
Gisterenavond er dus achter gekomen dat het programma ergens einde middag is blijven hangen, want geen zonsondergang gezien.

Uiteindelijk het programma er weer opnieuw opgezet en afwachten of er vandaag een zonsopkomst was. Die bleef helaas uit en de verlichting blijft op 5%blauw staan zoals het programma begint.

Programma starten en stoppen via het menu op de controller zelf heeft helaas geen effect.

Heb ik hier een defecte tc420 of doe ik toch zelf iets verkeerd?
 
Je moet ook eindigen met alle kanalen op 0.
heb je een schermafbeelding van het programma welke draait?

hier een YT filmpje wat misschien duidelijk maakt hoe exact te programmeren

 
Ik heb op het moment een simpel programmatje draaien van een paar regels:


20221224_171253.jpg


Maar wil uiteindelijk terug naar iets zoals ik een paar posts hierboven al gepost heb.
 
Ik zie het al denk ik. Volgens mij zit je fout aan het begin. Je beging om 00.01 al met opstarten naar 6 u ?
om 1 minuut voor 12 gaan ze uit, en om 1 minuut over 12 weer aan. Dat moment moet je eens verzetten naar 5,59.
 
Zou dit wel gaan werken?

20221224_180600.jpg


20221224_180613.jpg
 
Waarom zoveel regels schrijven eigenlijk? wil je bewolking of onweersbuien simuleren? Denk dat je dat niet gaat realiseren met een tc420
 
Bewolking was inderdaad het idee.
Het programma laat me 50 regels maken, lijkt mij dat ik die dan ook zou moeten kunnen gebruiken. Of zit er echt een limiet aan het aantal acties wat er mogelijk is?
 
Gisterenavond eindelijk een zonsondergang gehad en toen ik vanochtend beneden kwam was het licht al weer aan.
Het korte programmatje werkt dus 😁

Nu eens kijken of ik het lange programma toch werkend krijg
 
Gisterenavond eindelijk een zonsondergang gehad en toen ik vanochtend beneden kwam was het licht al weer aan.
Het korte programmatje werkt dus 😁

Nu eens kijken of ik het lange programma toch werkend krijg
Korte programma als basis gebruiken en daar wat stappen tussen zetten.
 

Terug
Bovenaan