Superfish ledbalk op een helialux controler


Vincent_1976

Well-known member
Lid geworden
26 december 2022
Berichten
62
Leeftijd
48
Hallo,

Ik heb 2 120cm superfish ledbalken.
Zouden die op een Juwel helialux controler kunnen worden aangesloten?

Zo kan ik zeg maar zons opgang en ondergang en de lichtsterkte instellen.
 
Juwel heeft zo z'n eigen systeem op het gebied van haar verlichting dat eigenlijk nooit elders gebruikt kan worden. SuperFish is een budget merk dat eigenlijk helemaal geen technische gegevens vermeld. Ik zou het maar niet proberen.
 
Juwel heeft zo z'n eigen systeem op het gebied van haar verlichting dat eigenlijk nooit elders gebruikt kan worden. SuperFish is een budget merk dat eigenlijk helemaal geen technische gegevens vermeld. Ik zou het maar niet proberen.
Is het zo erg met juwel? Als de stroompies maar kloppen en de balken dimbaar zijn kan er weinig mis gaan met de boel lijkt me toch? Staan dr dan echt helemaal geen gegevens bij superfish? Naja weet ik gelijk dat ik ook niets van juwel moet hebben, das net apple als ik het zo hoor 😂
 
Superfish heeft zelf ook led controllers toch?
 
Is het zo erg met juwel? Als de stroompies maar kloppen en de balken dimbaar zijn kan er weinig mis gaan met de boel lijkt me toch? Staan dr dan echt helemaal geen gegevens bij superfish? Naja weet ik gelijk dat ik ook niets van juwel moet hebben, das net apple als ik het zo hoor 😂
Juwel werkt met een veel hogere spanning en de lampen worden op stroom gestuurd ipv op spanning. Dat is niet echt vergelijkbaar.
 
Vandaag de controler gekocht en werkend gekregen. heb de stekkers eraf geknipt en de pcb doorgemeten.
De superfish is een 10v gevoede ledbalk, heb een 12v voeding op de controler gezet met een weerstand volgens
Juwel is de helialuxv voeding 20v maar de controler bevat een volt regulator dus wat je voed krijg je weer. alleen
kom ik nog niet achter hoeveel max volt de regulator kan hebben ivm 24 volt led.

Maar tot zover werkt het ik kan nu een mooi verlichting schema maken .........

IMG20230114185652.jpg


IMG20230114185744_BURST001_COVER.jpg
 
Poeh. Stekkers eraf knippen. Nu is je garantie dus wel weg.

Ik had geloof ik gezocht of er een verlengkabel was om daar een stekker af te knippen. Maar goed, je zal wel weten wat je doet. En als t werkt en blijft werken ben je tevreden.
 
Ja garantie is weg haha maar ik wou gewoon weten als het kon (ook hobby) het is preciepe zelfde systeem als de tc420 controler

https://www.ledstripkoning.nl/aquarium-led-strips/accessoires/tc420-led-time-controller/

Deze kan je ook op 12v of 24v voeden
Ja, en die is de helft goedkoper, alleen niet via een app fe bedienen. Maar of dat meerwaarde heeft. Eenmaal ingesteld doe je er niet veel meer mee denk ik.
die Superfish balken hebben die alleen Witte leds? Of ook zijn ze RGB.
 
ja qua kosten heb je een punt en idd eenmaal ingesteld hoef je bijna er niks meer aan te veranderen.
Het modden van producten is een beetje hobby van mij dus ik wou gewoon weten als het kon.

Superfish heeft een rgb balk maar daar kun je niks mee de controler zit in de balk verwerkt en is enkel voor decoratie
 

Terug
Bovenaan