Superfish home 60, filterbehuizing verwijderen


B

beginner124

Guest
Heeft er iemand een idee hoe ik de bak waar de filter inhangt kan verwijderen van een superfish home 60? Ik heb namelijk een nieuwe filter JBL cristalprofi i80 erin gehangen. Nadat deze is ingedraaid zou ik graag de oude behuizing verwijderen zonder het aquarium stuk te maken :)
 
Ik heb deze ook gehad en zat ook met die vraag. ik ben dus overgestapt op een andere bak en durf je het dus niet te zeggen.
 
Kap eraf, met iets langs de boven achterkant, snijden .

Dan opzij de dotten door snijden.
 
Ik heb daar destijds dat niet kunnen ontdekken maar dat zal wel aan mij hebben gelegen. ik vind dat altijd link werk met dat dunne glas.
 
ik zou zo'n filter er gewoon in laten zitten.
waarom wil je een ander filter?
of is deze kapot en werkt niet meer?
 
Vond de filtermassa van de aquaflow 200 die er standaard bijgeleverd zit wat mager. Nu heb ik het voordeel dat ik in de JBL cristalprofi meerdere 'kamers' kan gebruiken met verschillend materiaal en zo een betere biofilter kan opzetten.

Of een warm plamuurmes ofzo?

Is dit te doen zonder de bak volledig leeg te halen? Weet dan weet ik even geen blijf met de vissen ...
 
Kan , maar zit risico in, zou hem zeker half leeg halen.

Maar Eerst de ander 3 weken mee indraaien, voor je hem weg haalt.
Anders problemos.
 
Ok, tnx voor de info. Hadden ze me ook gezegd in de winkel.

Wou via deze weg eens even horen of er mensen waren die dit ook gedaan hadden bij een home bak.
Achteraf gezien had ik mss beter een andere bak genomen ... Daar leren we weer iets uit :)
 
Met visdraad de dotten kit doorsnijden. Is een stuk veiliger dan een plamuurmes. Met de laatste wordt het meestal breken in plaats van snijden. :)
 
wat lees ik nu dan Bertus??? word u 72?
tijd om met pensioen te gaan?
denkt u al aan stoppen ?
 
Heb de knoop doorgehakt.

De bak zit vast met twee lijntjes kit, gewoon wat lostrekken en een breekmes erachter ... Lukt prima :)

Tnx voor,de hulp!
 
ikbenFrits zei:
wat lees ik nu dan Bertus??? word u 72?
tijd om met pensioen te gaan?
denkt u al aan stoppen ?

Nee, ik ga mijn broers en zussen achterna
Br = 74. Zu= 76 .+ br =78+ 80 + 82.+ zu =84. :thumbs:

Kan ik toch niet achter blijven. :D
 
Nou, eerder jij. :D
Jeminee, kom je ook overal op elk topic tegen. :deal: ;)
Gaat goed toch? 1160 sta je nu.
 
Bertus zei:
Nou, eerder jij. :D
Jeminee, kom je ook overal op elk topic tegen. :deal: ;)
Gaat goed toch? 1160 sta je nu.

Ik vindt het leuk om op het forum bezig te zijn en je komt me inderdaad overal tegen in ieder topic, maar hopelijk vinden jullie het niet erg ;).
Ben blij dat ik hier een goed plaatsje heb gekregen en dat ik dit forum ben tegengekomen.
 
Dank voor alle goede tips! ... waar ik tevens direct gebruik van heb gemaakt!...

Zojuist de moed verzameld en de filterbehuizing van mijn Superfish home 80 verwijderd en een Eheim 160 geplaatst, dit alles vanwege lawaai overlast.. iets waar ik niet de enige in was. Ook fijn om te lezen... en ook het feit dat een ander Superfish filter het probleem niet oplost..

Rest mij nog te vertellen dat ik het met een lang, buigzaam en dun hobbymesje heb gedaan, dit was er goed achter te krijgen. Foto toevoegen lukt nog even niet, misschien later ....

Hoop dat iemand hier in de toekomst aan heeft.
 

Bijlagen

  • 5122834F-0FCD-485A-BCED-E2FCAD3FB1BD.jpeg
    5122834F-0FCD-485A-BCED-E2FCAD3FB1BD.jpeg
    117.3 KB · Weergaven: 244
Mooie thread. Ik had hetzelfde probleem. Ik heb hem er met een schilmesje afgesneden. Dat is mooi flexibel en buigt dus mooi in de gewenste vorm. Filterhuis iets naar voren getrokken zodat de kit wat oprekt, en er wat ruimte ontstaat.
 

Terug
Bovenaan