Rode worm met pootjes


Lid geworden
2 mei 2023
Berichten
4
Leeftijd
35
Goedemiddag,

Tijdens het schoonmaken van mijn aquarium kwam ik 2 van deze rode wormen met pootjes in de bodem tegen.

Kan iemand mij helpen deze rode worm te identificeren?
 

Bijlagen

  • IMG_1388.jpeg
    IMG_1388.jpeg
    973 KB · Weergaven: 91
  • IMG_1389.jpeg
    IMG_1389.jpeg
    964.2 KB · Weergaven: 92
Ik ben benieuwd. Dit lijkt op een onderwater duizendpoot. Maar ik weet niet of dat een ding is... Ik hoop dat het geen kwaad kan! Vreemd zeg!
 
Doet me ook denken aan de borstelworm uit zeewater.
 
Ik ben benieuwd. Dit lijkt op een onderwater duizendpoot. Maar ik weet niet of dat een ding is... Ik hoop dat het geen kwaad kan! Vreemd zeg!
haha ja verder kwam ik ook niet
 
Die heb ik nog nooit gezien in me bakken al ruim45 jaar lijkt wel uit de zee afkomstig.
Is dit wel echt?
 
Zijn ze vanuit een potje met aarde erin beland.
 
Er zijn vele soorten Tubifex en de kleine die wij voeren zal zo groot niet worden.
 
Gewoon voor zorgen dat je genoeg bodem bewoners hebt die de tubifex lusten. Dan wordt het geen plaag.
Anders krijg je een rode gloed over je bodem. Bewegend grasveldje maar dan rood.
 
Voor die van de TS heb je flinke vissen nodig.
 
Een paar Geophagus of Clownbotia en ze worden nooit zo groot.
 
Leuk borstelwormen heb deze ook in mijn bakken volgens mijn totaal onschuldige beestje want zelfs de populatie garnalen blijft maar aangroeien
 
Leuk borstelwormen heb deze ook in mijn bakken volgens mijn totaal onschuldige beestje want zelfs de populatie garnalen blijft maar aangroeien
Ik weet uit de zeewaterwereld dat ze daar niet allemaal schadelijk zijn.
 

Terug
Bovenaan