Rainforrest 45x60cm Fozzy (Albert)


Heel mooi stroompje Albert, blijft ook keurig in die groef lopen.

Al bekend wat je erin gaat houden?
Ja, klopt… dat andere stuk hout was ronder waardoor alles druppelde langs de onderzijde.
Dit stuk zag ik in Almelo bij Aquadeco. Moest ik wel meenemen, ook om de vorm van de uitholling. Komt natuurlijker over.

Ik zit te denken aan een stuk of wat Ranitomeya’s weet nog niet precies welke kweekvorm. Maar zijn mooi klein tot max 2cm groot. Heb er in de andere bak ook 3. Kleurrijk kikkertje, en ze maken niet zoveel herrie.
 
Kweekt dat kleine grut ook Albert want ondanks dat ze klein zijn zijn ze wel schattig.
 
Kweekt dat kleine grut ook Albert want ondanks dat ze klein zijn zijn ze wel schattig.
Zeker wel John. Als je een koppeltje hebt wat er zin in heeft tenminste… maar dat is bij vissen net zo denk ik. Er zal eerst een echt koppeltje gevormd moeten worden wil je kans van slagen hebben.
 
Leuk zo'n filmpje, geef inderdaad veel betere indruk.
Ziet er goed uit zo. Komen er nog planten bij?
 
Leuk zo'n filmpje, geef inderdaad veel betere indruk.
Ziet er goed uit zo. Komen er nog planten bij?
Zeker komen er nog planten bij. Dat eerst op orde hebbem voor er ander leven in komt.
 
Op een paar plaatsen begint het mos al groen te worden. Dit is dus het mos wat ik als Mos Mix had gekochr. Goed nathouden werkt blijkbaar prima. Morgen de warmtelamp installeren en kijken of het dan nog beter gaat

IMG_5973.jpeg
IMG_5974.jpeg
IMG_5975.jpeg
.
 
Warmtelamp incl houder hangt erboven. Even uitvogelen hoe laat en hoe lang hij aan moet per dag om een beetje warmte te creeëren. Ook een nieuwe thermometer met 2 Sensoren er in gehangen

IMG_5983.jpeg
IMG_5984.jpeg
IMG_5985.jpeg
.
 
Netjes Albert en die 2 zwarte dingen in de bak zijn dat sproeiers?
Klopt. Die heb ik zelf geïnstalleerd. Sproei 2x per dag een paar seconden. Voordeel van een digitale secondentimer. Kun je vanaf 1 seconde instellen. Dus ik sproei een 10 seconden per keer. Even een poosje de luchtvochtigheid en temperatuur in de gaten houden. Overdag mag de temperatuur wel naar 25 graden en ca. 70/85% luchtvochtigheid. Snachts mag de temperatuur wel zakken en de luchtvochtigheid richting 100%
 
Weer terug vd beurs in Nieuwegein. Wel een keer aardig om mee te maken. Paar handelaren, ook welke ik ken, en een paar thuiskwekers die kikkers en ander aanverwant spul verkopen. Bij 1 persoon wat planten gekocht, Begonia’s paar Bromelia’s en wat klimmers. Geen beestjes, die haal ik later wel eens op. Eerst de bak gewoon laten gaan.

IMG_5991.jpeg
IMG_5994.jpeg
IMG_5995.jpeg
IMG_5996.jpeg
 
Mooi die extra planten erbij.
Nog even wat aanpassing gedaan. 1 vd Lianen met de ordhidee erop wat lager gehangen. En de andere wat verder achterin voor wat meer schaduw. Eens zien of dat helpt tegen teveel licht zodat ze niet verbranden.

IMG_6002.jpeg
 
Nog even wat aanpassing gedaan. 1 vd Lianen met de ordhidee erop wat lager gehangen. En de andere wat verder achterin voor wat meer schaduw. Eens zien of dat helpt tegen teveel licht zodat ze niet verbranden.

Bekijk bijlage 374598
Ik vind het toch een kunst om het zo te doen dat alles vochtig genoeg is, voldoende water krijgt, niet verbrand of weg rot.
 
Ik vind het toch een kunst om het zo te doen dat alles vochtig genoeg is, voldoende water krijgt, niet verbrand of weg rot.
Inderdaad. Ik had een paar weken terug dus een Begonia en een klimmer gekocht maar die lieten de bladeren ook vallen. Stonden ook te nat. Nu bovenin de bak en daar gaan ze weer uitlopen zag ik.
 

Ziet er goed uit!!! Helemaal als dadelijk lekker alles groen is van het mos wat je hebt gesmeerd! Begonia kunnen nog wel is hun bladeren laten vallen om daarna weer opnieuw te groeien. Zolang de wortels nog goed zijn. Ik heb dit ook al vaker gehad bij een nieuw plantje dat ze eerst lijken dood te gaan maar daarna weer een hele mooie plant worden.
 

Terug
Bovenaan