Raad de naam van de vis


Garagedeur.jpg
 
Makkie, als je regelmatig de stocklist van ruinemans checkt šŸ˜ƒ
Rasbora sp. patrickyapi
 
Makkie, als je regelmatig de stocklist van ruinemans checkt šŸ˜ƒ
Rasbora sp. patrickyapi
Klopt!

Dan ga ik maar niet meer de stocklijsten van Ruinemans kijken om een kandidaat voor dit topic te zoeken. ;)
 
Hij lijkt op n. Unifasciatus, maar het is geen nannostomus. Tipā€¦ let goed op de vetvin
 
Geen anostomus. De anostomus heeft ook een vetvin, net zoals de nannostomus. Deze heeft dat niet.
Over de houding gesproken, offtopic maar de unifasciatus die ik heb staan ook weleens op de kop. Ze zoeken graag voedsel tussen de bladeren. Fotoā€™s zijn momentopnames en morfologie zegt meer dan houding soms.
 
De anostomus heeft ook een vetvin, net zoals de nannostomus.
In mijn wikipedia-research naar jouw foto kwam ik erachter dat niet alle nannostomus-soorten een vetvin hebben! :book: Dat is wel interessant. Maar dichterbij het antwoord op de visvraag ben ik nog niet... :D
 
In mijn wikipedia-research naar jouw foto kwam ik erachter dat niet alle nannostomus-soorten een vetvin hebben! :book: Dat is wel interessant. Maar dichterbij het antwoord op de visvraag ben ik nog niet... :D

Nee, uit mijn hoofd bij marginatus bijv nooit, bij sommige soorten soms, maar bij de tot zover genoemde soorten wel meestal. Het geslacht bevat sowieso waarschijnlijk veel cryptische soorten waarbij dit ook kan wisselen. Maar daā€™s een verhaal voor een andere keer. In dit geval vallen iig vissen af met een vetvin, want de raadvis heeft hem nooitā€¦
en de familie waartoe hij behoort ook niet
 
Hij heeft ook een nauw aanverwante die als exoot in NL voor komt ā€¦
 
Tja van mij mag Jelle het zeggen en een nieuwe plaatsen die wellicht simpeler is;)
 

Terug
Bovenaan