Pleco achtige


Nicktrix

Well-known member
Lid geworden
1 december 2022
Berichten
425
Leeftijd
36
Hallo mensen,

Ik zou graag mijn pleco achtige willen identificeren. Zelf kom ik er niet helemaal uit met de grote hoeveelheid verschillende typen.

Het is een gekregen vis en ik wil graag de juiste informatie over hem vinden. Weet iemand welk type het is of hoe ik zelf kan uitzoeken welk type het is. Ik weet niet waar ik op moet letten met de keuze uit tientallen verschillende L nummers. Als het goed is, is het geen prijzige soort. En ik hoop dat de foto goed genoeg is.

Bij voorbaat dank!
 

Bijlagen

  • 20221201_215901.jpg
    20221201_215901.jpg
    311.4 KB · Weergaven: 64
Hij heeft dezelfde rugvin als de pleco van jouw plaatje. Een wat minder lange rugvin over de lengte dus.

Het is dus een standaard pleco als ik het goed begrijp?
 
Ja en die worden met gemak 40 cm
Dit is een soort van mishandelde pleco. Gekregen van m'n vriendin der schoonvader. Die gaf tetra's en de pleco goudvissenvlokken en er was bijvoorbeeld geen hout aanwezig. Hij is blijkbaar al 2 jaar oud en ik denk nog geen 20 cm.. denk niet dat deze heel erg groot gaat worden. Mocht hij opknappen en ineens 60 cm worden dan zoek ik een ander huis voor hem.
 
Dit is een soort van mishandelde pleco. Gekregen van m'n vriendin der schoonvader. Die gaf tetra's en de pleco goudvissenvlokken en er was bijvoorbeeld geen hout aanwezig. Hij is blijkbaar al 2 jaar oud en ik denk nog geen 20 cm.. denk niet dat deze heel erg groot gaat worden. Mocht hij opknappen en ineens 60 cm worden dan zoek ik een ander huis voor hem.
Ja zoiets had ik al begrepen inderdaad, hij ziet er slecht uit, die witte vlekken die de vis heeft moet je even goed in de gaten houden dat dat niet verergerd want dat is zijn natuurlijke slijmlaag (soort regenjas die de vis beschermd tegen invloeden van buitenaf) en als dat erger word word de vis ziek
 

Terug
Bovenaan