Ph sensor


Asperge

Well-known member
Lid geworden
18 februari 2020
Berichten
128
Leeftijd
30
Hallo allen,

Kan er mij iemand wegwijs maken in ph sensoren?

Ik heb er nu 1 van aquamedic maar daar ben ik erg ontevreden over. Ben nu aan de 3de sensor toe en telkens na enkele weken beginnen er rare waarden te verschijnen. Probe hangt volgens instructies (diepte in het water), er kinnen geen luchtbellen aan en hangt niet in de buurt van het verwarmingselement.

Welke merk/type is betrouwbaar? Bij voorkeur zou ik in de toekomst mijn co2 willen aansturen maar dan moet het wel correct gemeten worden.

Alvast grote dank.
 
Ik had altijd een electrode van agrotools in mijn Fusion 150. Gevuld met Gel, en kon je ook navullen.
de ijkvloeistoffen kocht ik daar ook altijd, veel voordeliger tov de andere merken.

 
Welk toestel gebruikte je bij die probe?
 
Steeds vaker merk ik hier op dat de zogenaamde merkartikelen maar zelden de te verwachten kwaliteit leveren. Mijn keuze is altijd dit type controller met deze electrode geweest, inderdaad van tante Ali. De kwaliteit was prima. Deze electrode is trouwens ook los te bestellen.

 
Steeds vaker merk ik hier op dat de zogenaamde merkartikelen maar zelden de te verwachten kwaliteit leveren. Mijn keuze is altijd dit type controller met deze electrode geweest, inderdaad van tante Ali. De kwaliteit was prima. Deze electrode is trouwens ook los te bestellen.

Op aanraden van Ben heb ik deze ook en nog steeds na tevredenheid.
 
@benvo De merktoestellen zijn inderdaad vaak ver beneden de verwachtingen. Mijn inkbird toestel voor de verwarming komt ook van ome (tante) ali. Ik kijk er zeker eens naar. Bedankt voor de tip!
 
Nou ik plug hem in op de Dennerle ph controller met een gewone BNC aansluiting. Zo n probe steek je niet in het stopcontact.
 
@benvo @jessicapilon Is die ook te krijgen met een europese stekker?
Je bedoelt een BNC aansluiting, hopelijk? Hiermee wordt de sensor aan de controller gekoppeld. Ook handig om te weten, ze zijn er met een BNC van rond een meter maar ook met een lengte van 3 meter. Controllers zijn er uiteraard ook met Europese, dus Nederlandse stekkers.
 
@benvo klopt. BNC stekker. Maar bij de link die je deelde zit ook een stekker om je solenoid op aan te sluiten. Ik zag niet onmiddelijk een europese optie maar heb em ondertussen gevonden. 👌
 
Je bedoelt een BNC aansluiting, hopelijk? Hiermee wordt de sensor aan de controller gekoppeld. Ook handig om te weten, ze zijn er met een BNC van rond een meter maar ook met een lengte van 3 meter. Controllers zijn er uiteraard ook met Europese, dus Nederlandse stekkers.
Klopt en vanuit je kastje heb je vaal al meer dan een meter nodig dus ik zou voor een langere versie gaan.
 
Hallo allemaal, als nieuwbakken lid is dit mijn eerste reactie dus weet niet of mijn ervaring met mijn Ph-elektrode al eerder is geplaatst/gepasseerd of dit forum door een ander lid.
Ook mijn ervaringen met Ph-elektroden zijn merendeels teleurstellend geweest totdat ik het adres kreeg van een zaakje in Duitsland die deze Ph-elektroden zelf maakt. Hij was chemicus en maakt nu navulbare elektroden en levert deze met Ph4 en Ph7 Ijkvloeistof alsmede een pipet en navulling van de elektrode, mijn ervaring is dat zij erg lang meegaan, iets duurder zijn maar geen ergernis veroorzaken. Nee, geen aandelen maar wel een linkje naar deze meneer hij heet Johan Lubetzski en hier kun je ’m vinden. http://www.ph-elektroden.de/index.html
Als dit niet is toegestaan dan, mea culpa, mea maxima culpa, ik ben nieuw….
groet, Zoetermeerder
 
Ik gebruik spullen van AliExpress, Inkbird en dergelijke. Moet zeggen dat het allemaal goed en betrouwbaar werkt. En met het oog op de prijzen kun je je een miskleun veroorloven.
 
Ik gebruik spullen van AliExpress, Inkbird en dergelijke. Moet zeggen dat het allemaal goed en betrouwbaar werkt. En met het oog op de prijzen kun je je een miskleun veroorloven.
maar met miskleun ben je wel je geld kwijt en denk je misschien had ik dan toch maar…..
Totaal geen bezwaar tegen Alie. Mijn ervaringen zijn 50% negatief. Niet boos of zo maar als iets te mooi/goedkoop is om waar te zijn dan, is mijn ervaring, dat meestal zo.
Dus eindig ik weer op de Europese markt waar de verkoper, Nederlandsefabrikant of importeur aansprakelijk voor de deugdelijkheid binnen de garantieperiode is voor hun product. Komt het uit de EU dan is de importeur de eindverantwoordelijke binnen Nederland en moet dan vervolgens een oplossing van een consumentengeschil zoeken.

de Chinese Markt participeert daar een beetje (of meer) op en verwacht niet zo snel dat kopers in dat andere werelddeel gaan reclameren voor soms luttele bedragen. Maar vele kleine beetjes maken een rijke Chinees.

Daarbij heb ik het geduld om dan maar even door te sparen tot ik wat goeds heb en de daaraan gekoppelde verwachtte langere levensduur.

gr. Zoetermeerder
 
Is natuurlijk waar. Mijn ervaringen zijn gelukkig beter. Eén maal moeten reclameren (€ 10 of zo) en geld teruggekregen. En ook: opvallend veel zaken die je in Europa koopt, zijn in China geproduceerd maar duurder. Kijk bijvoorbeeld naar de artikelen van Inkbird.
 
Ik heb hier zelf ook een probe van Alie maar vaak lees ik zaken als dat spul uit China wat je rechtstreeks daar koopt geen geldig EU keurmerk heeft maar slechts een keurmerk wat er heel veel op lijkt en voor een leek amper is waar te nemen qua echtheid.
 
Het lijkt me niet waarschijnlijk dat bv. Inkbird twee verschillende soorten van hetzelfde apparaat zou produceren: een van inferieure kwaliteit voor de Chinese markt en de Hollanders die bij Ali kopen en een voor de Europese markt met echt CE-keurmerk. Dat is te veel gedoe en verhoogt slechts de productiekosten. En het spul werkt gewoon, dat is wat voor mij uiteindelijk telt.
 
Ik bedoelde mn post ook meer in zn algemeenheid hoor en ik weet wel dat ze waarschuwen voor veel spullen uit China via bv Alie die niet aan de Europese normen voldoen.
 

Terug
Bovenaan