paludarium feeder


Floris24010

Well-known member
Lid geworden
1 augustus 2023
Berichten
52
Leeftijd
21
Beste lezer

ik heb nu een aantal jaar al een mooi en gezond paludarium met 2 gekkos en 4 gifkikkers nu ben ik van plan ongeveer 10 dagen op vakantie te gaan. ik voer ze fruitvliegjes voornamelijk. ik kan op internet niet 123 een auto feeder vinden. iemand tips of misschien wel al wat gevonden?
 
hoe heb je de fruitvliegjes op de kweek? Ik heb van die plastic potten met deksel met een gaasje erop voor de beluchting. Wat je kunt doen is van 1 zo’n pot een klein gaatje in het deksel boren. Niet te hard duwen, en een scherpe kleine boor gebruiken anders barst het plastic (eigen ervaring :(). En dan leg je gewoon een volle pot met fruitvliegjes in de bak zodat de vliegjes eruit kunnen kruipen. Auto feeders ken ik verder niet.

of koop zo’n apparaat, maar dat werkt op dezelfde manier: https://www.avonturiashop.nl/lucky-reptile-fly-feeder.html
 
@Fozzy nu koop ik telkens van die bakjes met fruitvliegjes. ik zet ze niet zelf op de kweek
 
@Fozzy nu koop ik telkens van die bakjes met fruitvliegjes. ik zet ze niet zelf op de kweek
Ik kweek ze zelf dus wel, al gaat het niet altijd even goed, vooral in deze maanden als het wat kouder is.
af en toe koop ik ook nieuwe vliegjes om daar dan weer mee verder te kweken.
Deze pot staat nu een maandje in de kast denk ik en zit vol.

IMG_2916.jpeg
 
@Fozzy ik geef ze nu 2keer per week een lading vliegjes die dan in de loop van de dagen worden opgegeten en nog een papje voor de gekkos. misschien dat ik wat je had door gestuurd aanschaf en r inzet. dat moet wel goedkomen voor 2 kleine weekjes denk ik.....
 
Kan je niet gewoon een bak fruitvliegen die nog larven zijn in de bak achter laten? worden vanzelf fruitvliegen
 

Terug
Bovenaan