onderhoud van Micranthemum Monte Carlo


sterremos

Well-known member
Lid geworden
3 oktober 2023
Berichten
85
Leeftijd
64
Hoi,
ik heb een vraagje over het onderhoud van Micranthemum Monte Carlo, het groeit tegen de klippen aan.
Moet het bijna wekelijks snoeien, ik probeer de afgeknipte stukjes zoveel mogelijk weg te halen maar dat lukt niet voor alles.
deze gaan weer op andere gedeeltes (steen ,Hout enz) weer wortelen.

heb een beetje spijt van dat ik dit aangebracht hebt :(

Ron
 
Hoi,
ik heb een vraagje over het onderhoud van Micranthemum Monte Carlo, het groeit tegen de klippen aan.
Moet het bijna wekelijks snoeien, ik probeer de afgeknipte stukjes zoveel mogelijk weg te halen maar dat lukt niet voor alles.
deze gaan weer op andere gedeeltes (steen ,Hout enz) weer wortelen.

heb een beetje spijt van dat ik dit aangebracht hebt :(

Ron
Oh...Wat is de vraag?
 
Ik snoei het 1x in de 6 weken, maar is knip alles tot 1cm boven de bodem af. Dan heb je wellicht te zuinig gesnoeid of teveel licht waardoor het te snel groeit
 
ik bedoelde dat het een flink werkje is om deze plantjes
Oh...Wat is de vraag?

Ik snoei het 1x in de 6 weken, maar is knip alles tot 1cm boven de bodem af. Dan heb je wellicht te zuinig gesnoeid of teveel licht waardoor het te snel groeit

Gaat dat snoeisel allemaal drijven zodat je het kan wegscheppen?

sorry, ik bedoelde hoe je jullie deze in toom houden, lees dat Cornelius het bijna tot aan de grond afknip.
ik zelf is het wat langer,
het is alleen dat de knipsel door het bakje drijft en op vele plekken blijft hangen.
Ik krijg helaas niet alles weg. bakkie is ook niet zo groot
 
Gaat dat snoeisel allemaal drijven zodat je het kan wegscheppen?
het is alleen dat de knipsel door het bakje drijft en op vele plekken blijft hangen.
Ik krijg helaas niet alles weg. bakkie is ook niet zo groot
Ik heb ook een kleine bakje en als ik ga snoeien zet ik even het filter uit. Het snoeisel komt vanzelf bovendrijven wat ik er zoveel mogelijk uitschep.
Daarna zet ik het filter weer aan laat en met een schepnetje in de stroming vang ik eigenlijk alles wel op, en wat er achterblijft zie ik de volgende dag wel aan de oppervlakte. Dat er stukjes achterblijven is minimaal.
 
ik bedoelde dat het een flink werkje is om deze plantjes






sorry, ik bedoelde hoe je jullie deze in toom houden, lees dat Cornelius het bijna tot aan de grond afknip.
ik zelf is het wat langer,
het is alleen dat de knipsel door het bakje drijft en op vele plekken blijft hangen.
Ik krijg helaas niet alles weg. bakkie is ook niet zo groot
Och even met zo'n netje door het water en ook je drijvende plantenresten zijn weg.
 

Terug
Bovenaan