Nonnepots spul


De Hydra is inmiddels weg, inderdaad heb ik hiervoor Flubenol gebruikt.
Nog steeds is de lamp stuk.. als het goed is krijg ik deze week nog een nieuwe.. de Trocal Led van Dennerle wordt het dan waarschijnlijk, want de scapersLed worden momenteel niet verkocht..
 
Tijd voor een update, de eerste sinds de upgrade van het forum.
Foto's blijf van de 3 bakken plaats ik nu niet..

Uit bak 3 (rechts) heb ik het hout namelijk weggehaald. Het blokkeerde behoorlijk de stroming en zorgde dus voor vervuiling. De kweek van de groep garnalen in deze bak bleef daardoor ook wat achter op de andere bak. Wellicht plaats ik het stuk hout in de toekomst terug, eerst maar eens zorgen dat de bak weer 100% in balans is. Zoals het er nu uit ziet gaat dat goed.

De middelste bak, daar heb ik wat last van Staghorn alg, dit gaat ook moeilijk weg. Er zit een pH verlagende planten bodem in deze bak, en ik vermoed dat het iets te veel voedingsstoffen zijn, CO2 heb ik al 2 maanden toegevoegd en dat had geen effect. Dus vaker water gaan wisselen is het plan waar ik aan begonnen ben. Het lijkt nu in ieder geval niet erger te zijn geworden, maar dat is even afwachten.

de linker bak met de White Bee, heeft ook vanaf het begin last van staghorn alg, heel vreemd, van alle bakken komt het alleen in deze twee naar voren. Ook deze ga ik wat frequenter wisselen. gister heb ik wat stukjes hout besprenkeld met oxydator vloeistof.. dat vind staghorn niet fijn... nu is het rood en eten de garnalen het op :)
In de bakken met de staghorn alg gaat de kweek lekker door, gisteren weer wat uitgeselecteerd bij de white bee, aangezien er soms nog een skeleton uit komt.

Dit was even de update voor nu... en dan toch maar een foto: De Crystal Blacks!

14053977_1127932390610195_3372937689250928144_n.jpg
 
Ze zien er mooi uit, hopelijk dat je alles weer snel in balans krijgt.
Mooi plaatje zo.
 
Mooi hoor, super gave bakken. Zelf vind ik de trocal led minder mooi dan de scapers led (ik heb ze beiden in bezit) en wat een mooie garnalen heb je daar zeg!
 
Bedankt en Bedankt!

Zou lekker zijn als t weer in orde komt ja!


De trocals zijn inderdaad minder mooi, was mijn mening ook al. De scapersLed 24 watt zijn er helemaal uit helaas... :(
 
Bedankt en Bedankt!

Zou lekker zijn als t weer in orde komt ja!


De trocals zijn inderdaad minder mooi, was mijn mening ook al. De scapersLed 24 watt zijn er helemaal uit helaas... :(

Klopt inderdaad. Ik heb zelf de 24w en bij mij was gelukkig alleen de trafo stuk. Dus omgewisseld met die van een 15w scapers led en alles draait weer. De trafo is universeel. Die van de 12w is hetzelfde als die van de 24w. Maar mooie garnalen hoor. Die blue bolts zijn geweldig! Zijn ze moeilijk te houden?

Groetjes
 
Klopt inderdaad. Ik heb zelf de 24w en bij mij was gelukkig alleen de trafo stuk. Dus omgewisseld met die van een 15w scapers led en alles draait weer. De trafo is universeel. Die van de 12w is hetzelfde als die van de 24w. Maar mooie garnalen hoor. Die blue bolts zijn geweldig! Zijn ze moeilijk te houden?

Groetjes


Ik heb een nieuwe travo gekocht waar 3 lampen op draaien.. geen travo's meer die stuk gaan. Dat is de reden waarom de lampen niet meer verkocht worden, de travo's gaan allen stuk.

De Blue Bolt zijn in het algemeen niet moeilijker te houden dan Crystal Red en of Black.. maar ik weet niet of je daar ervaring mee hebt?
Het is ook afhankelijk van hoe je kraanwater waarden zijn en dan voornamelijk de EC en de KH.

Als je vragen hebt, wees vrij ze te stellen, pb mag ook altijd.

Groetjes!
 
Update over de lampen:
Met de vivarium beurs heb ik contact gehad met de vertegenwoordiger van Dennerle en Dennerle is nog niet klaar meet de travo productent.
Dus wie weet komen ze na een x periode weer op de markt?

De bakjes zijn overigens alweer verbouwd.. ik zal even wat foto's posten.


Dit bakje is een paar weken geleden ingericht door Carin (familie)
Ze heeft zelf alleen een zeebak maar vindt het leuk om aquaria in te richten.
De Crystal Blacks gaan hierheen verhuizen, want die zijn in hun huidige woning toe aan een nieuwe bodem.. Die bak wordt dan weer gevuld met kruizingen taiwan x tiger x bee garnalen.

Dit is overigens de middelste van de 3 grote kubussen.
817717yve1987_0_85_camera_upload.jpg





Deze bak is niet veel veranderd.

De peulvrucht (monkeypod) ligt daar alleen omdat hij in moest wateren en nog steeds zitten hier Snowwhites in.

Overigens is er wel de Bucephalandra Mini Needle Leaf en de Anubias Hastifolia bij gekomen.
Ik wil nog meer anubias tegen de achterwand op, vandaar de leisteen met zuignappen voor het aquarium (zelf gefabriceerd a la Macgivon). Alleen nog even plaatsen van de week bij een waterwissel.

916561yve1987_0_85_camera_upload.jpg



Dit is de meest rechter bak. Ik had hier een vet groot stuk hout in, ik vond dat ding echt gaaf, maar hij blokkeerde de stroming en daardoor was er te veel vuil ophoping... Een nieuw, sterker filter was me even te gortig.. misschien in de toekomst nog eens.
Voor Nu vind ik m leuk zo.
949762yve1987_0_85_camera_upload.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie bakjes maar wat een slakkenplaag in de onderste,ik heb nog wel wat helena's voor je hoor! ;)
 
Thanks John!!!:)

He Seabait! Niks helena's! Kopen? 0,50 cent blauwe posthoorn :! hahahaha grapje hoor.
 
Super leuk ingericht allemaal!!!

Wat voor garnaaltjes heb je nu? Op de eerste pagina had je er geloof ik 6 verschillende. Maar ik zie steeds maar 3 prachtige bakken staan :D
Of heb je er een aantal bij elkaar in een bak zitten.

Overigens wel grote kubussen! Prachtig!
 
Thanks!!!!

Super leuk ingericht allemaal!!!

Wat voor garnaaltjes heb je nu? Op de eerste pagina had je er geloof ik 6 verschillende. Maar ik zie steeds maar 3 prachtige bakken staan :D
Of heb je er een aantal bij elkaar in een bak zitten.

Overigens wel grote kubussen! Prachtig!


Ik heb een stelling staan, 4 nanocubes en 3 grote cubes van 90 liter.

garnalenbestand:
Crystal Red PRL
Crystal Black
Snowwhite
Rode Pinto
Zwarte Pinto
Taiwan Bee - Red Ruby, Whine Red, KingKong, Panda
Blue Bolt,
Tangerine Tiger en kruizingen hiervan met bijgarnaal en taiwan bee
Rode Tijger
Super Crystal Red
Ghost Bee
Spotted Head
Blue aura

Sakura
Gele Neos
Oranje Neos
Blauwe Neos
een paar Sulawesi's

(overdreven? misschien wel, misschien niet)

De grote cubes zijn heel leuk om mee te werken en staan hier ook echt voor de sier.
 
Hihi! Geweldig! :D :D :D

En wanneer is iets overdreven te noemen als het je hobby is!

Vind het juist leuk dat je zo veel verschillende soorten hebt! Ik ben aardig op weg maar nog lang niet waar jij bent ;)

Heb trouwens nog nooit van die grote 90 liter cubes gezien! Prachtig zijn ze!

Dus ik zou zeggen, doe er gewoon nog een paar bakkies bij als je dat leuk vind. Toch? ;) :D
 
Hihi! Geweldig! :D :D :D

En wanneer is iets overdreven te noemen als het je hobby is!

Vind het juist leuk dat je zo veel verschillende soorten hebt! Ik ben aardig op weg maar nog lang niet waar jij bent ;)

Heb trouwens nog nooit van die grote 90 liter cubes gezien! Prachtig zijn ze!

Dus ik zou zeggen, doe er gewoon nog een paar bakkies bij als je dat leuk vind. Toch? ;) :D


Het is niet alleen hobby... hier...

De 90 liter cubes zijn zo goed als niet te krijgen in Nederland. Deze zijn van het merk Blau en heb ik besteld bij Aqua-Tropica - Michael Wolfinger.
Transport voor 1 kubus is duur. Daarom heb ik er toen 6 besteld 3 voor mij en 3 voor iemand anders :)
 
Het is niet alleen hobby... hier...

De 90 liter cubes zijn zo goed als niet te krijgen in Nederland. Deze zijn van het merk Blau en heb ik besteld bij Aqua-Tropica - Michael Wolfinger.
Transport voor 1 kubus is duur. Daarom heb ik er toen 6 besteld 3 voor mij en 3 voor iemand anders :)

Mooie spulletjes hebben ze op die site!
 
Dank jullie wel!!

Aangezien ik nog veel tijd heb, ben ik lekker aan het rondsnuffelen... water is hier een ding, daar er echt mega veel kalk in het water zit.
Heb nog geen testset om het precies na te kijken, maar weet dat het lig mega hoog is... dus zal daar een oplossing voor moeten vinden.
En ben nu weer lekker over licht aan het lezen, want dat is tot nu toe altijd mijn zwaktepunt geweest..
Het zou fijn zijn het juiste te hebben :)
 

Terug
Bovenaan