Nano aquarium 30L


LM1987

Well-known member
Lid geworden
28 september 2022
Berichten
49
Leeftijd
36
Goedenavond allemaal.

Vandaag een derde bakje aangeschaft. Met recht bakje, de dennerle 30L cube. Afmetingen 30 x 30 x 35 met filter en verwarming. Mijn doel is om hierin blauwe garnalen te houden, neocaridina. Low tech zonder co2 en simpel hoekfilter.

Ik moet het bakje nog inrichten en verder laten indraaien. Hiervoor neem ik de tijd en zal daarna ook ongeveer 6 weken wachten.

Alleen de garnalen vind ik al leuk en aangezien deze bak zo klein is wil ik hierin geen vissen plaatsen. Wel zit ik te overwegen om er enkele sierslakken in te doen. Maar welke zijn hierbij mooi? Een harde eis is dat de slakken zich niet snel vermeerderen en dat zij met de garnalen samen kunnen.

Iemand een leuk idee?
 
Wat Ed zegt is juist maar ze leggen eitjes die je amper weg kan halen en die komen ook niet uit dus dat vond ik erg irritant en zou ze niet meer nemen.
 
Mmm, ik wil graag een beplante bak. Dus dan is wellicht een slak erbij niet zo handig. Dan hou ik het bij garnalen. Die zijn al leuk om naar te kijken. Heb in een ander bakje vuurgarnalen. Ook leuke beestjes om naar te kijken.
 
Mmm, ik wil graag een beplante bak. Dus dan is wellicht een slak erbij niet zo handig. Dan hou ik het bij garnalen. Die zijn al leuk om naar te kijken. Heb in een ander bakje vuurgarnalen. Ook leuke beestjes om naar te kijken.
Puntslakjes kunnen prima en die houden de bodem luchtig.
 
Voor nu gekozen om zonder slakken te starten. Het wordt een nano bakje voor blue velvet garnalen of blue dream garnalen. Gisteren en vandaag bezig geweest met een hardscape. Heb ook al wat planten gehaald, in vitro, die ik langzaamaan over ga zetten in de bak. Rechts achter het hout komt een grote plant verder worden de plantjes wat lager.

Grote plant: Nymphoides sp Taiwan
Kleinere plantjes: o.a. pogostemon helferi en dwergnaaldgras
 

Bijlagen

  • 20230911_113634.jpg
    20230911_113634.jpg
    1.3 MB · Weergaven: 42
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan