Mijn grootste man guppy


Okidoki

Well-known member
Lid geworden
19 december 2023
Berichten
127
Locatie
Purmerend
Die is 5 cm lang. Een volwassen vrouw guppy in mijn bak is gemiddeld 6 cm lang en een man guppy zo’n 3,5 cm behalve deze dus.
IMG_7768.jpeg
 
Gup op steroïden...
 
Nou mannelijke sierguppen kunnen absoluut groter worden dan de gemiddelde winkelsiergup. Dat is op zich dus geen rariteit. Ik heb hier ook wel grotere mannelijke guppen zitten. Vroeger hadden we de zogenaamde keizersguppen. Dat is op zich geen bepaalde stam. Dat kan een exemplaar van elk soort stam zijn. Die waren dan in een vijver gegooid om ze na een seizoen er weer uit te halen. En die groeiden uit tot geduchte jongens. Met name in de jaren '70 was dat populair.

Mijn tuxedo neon blue mannen bijvoorbeeld halen ook allemaal de 6-7cm.

Hier zelfs een voorbeeld van een rode rondstaart man (moet wel gestellen dat bij rondstaarten die dit formaat halen wel late mannen betreffen want die worden eerst flink eer de mannelijke eigenschappen zich fenotypisch uiten).
1712348433191.png

Foto is van mijn eigen website.
 
Hé, ik wist van vroeg-en laatrijpe mannen bij zwaarddragers, maar dus kennelijk ook bij guppen. Weer wat geleerd.
 
Hé, ik wist van vroeg-en laatrijpe mannen bij zwaarddragers, maar dus kennelijk ook bij guppen. Weer wat geleerd.
Late en vroege mannen kunnen bij meerdere soorten aan eierelevendbarende tandklarpers voorkomen. Dus niet enkel zwaarddragers of guppen.
 

Terug
Bovenaan