Man of vrouw pauwooggrondel?


R

rubenvoogd

Guest
Hallo allemaal ik heb laatst 2 pauwooggrondels nu weet ik bij 1 zeker dat het een vrouw is maar bij de ander weet ik niet zeker of het een mannetje of vrouwtje is
de linker vis is een vrouw en de rechter???

587865_0_82_cam00161.jpg


664972_0_82_cam00162.jpg


245157_0_82_cam00163.jpg


838433_0_82_cam00164.jpg
 
Is het niet makkelijker om ze in je bak te laten en dan een foto maken? :)
Zo is het ook lastig om te zien, maar ik gok dan links een vrouw, rechts meer een man..
 
panchax zei:
Is het niet makkelijker om ze in je bak te laten en dan een foto maken? :)
Toch op zijn minst diervriendelijker!

~ Ivo
 
Panchax

ik zal het nog een keer proberen maar het lukt heel moeilijk

Mascha&Ivo

Ik moest het zo doen en ik heb de grond onder hen nat gemaakt.
Als dit al een soort van dierenleed is in jouw ogen dan overdrijf je wel heel erg.
 
Ik vind dit ook een niet diervriendelijke manier van fotograferen... Slecht voor de huid dit (slijmlaag) en de ademnood zullen ze ook niet waarderen,
Als je moeite hebt om je vis op de foto te krijgen dan is de 'normale' manier om deze in een kleiner bakje te zetten of de vis in zijn eigen aquarium 'tegen te houden' door een extra glasplaatje. Desnoods gebruik je een visvervoer zakje of een netje (in het water)...
 
De Pauwooggrondel is een van de makkelijkste vissen om te fotograferen. Desnoods lok je ze met wat levend voer naar de voorruit.

De dieren zijn door stress nu ook duidelijk van kleur af en is het geslacht nog moeilijker te zien.
 
Haha zo heb ik het nog niet gezien. Even lachen jongens jullie gaan op de foto. De mannetjes hebben een bredere/dikke kop dan de vrouwtjes. Maar zo dus niet te zien.
 
rubenvoogd zei:
Panchax

ik zal het nog een keer proberen maar het lukt heel moeilijk

Mascha&Ivo

Ik moest het zo doen en ik heb de grond onder hen nat gemaakt.
Als dit al een soort van dierenleed is in jouw ogen dan overdrijf je wel heel erg.
Natuurlijk is dit dierenleed. Hoe kom je erbij om het zo te doen?
 
Ik heb ze ook in de bak. Ik gok ook dat de rechter een man zal zijn. Die lijkt me nog wat kleiner dan de vrouw op de foto maar de bouw van de kop zegt denk ik genoeg.
Ik kan ook alleen maar adviseren om nooit een vis uit de bak te halen voor het maken van een foto.
 
Het zijn toch man en vrouw want ze hebben vandaag eitjes afgezet.
Ik wou de vissen wel in de bak laten maar die is helemaal vol want ik wil dat ze eitjes afzetten.
De slijmlaag raakt trouwens niet beschadigd als je de grond onder hen nat maakt en je handen ook.
 
�cht ongehoord wat je ons hier laat zien!

Ik mag toch hopelijk aannemen dat je tenminste weet dat vissen waterdieren zijn, want anders hadden ze wat mij betreft sowieso nooit aan je verkocht mogen worden. Helaas gaat je kennis kennelijk niet echt veel verder. Waterdieren horen onder water thuis, en daar kun je ze wat mij betreft naar hartenlust fotograferen.

Maar ze uit het water halen en op een (nou nou, zelfs nog speciaal nat gemaakte) houten plank leggen, enkel en alleen omdat jij te dom of te slecht ingelezen bent om te weten hoe mannetjes en vrouwtjes er uit zien, dat gaat wat mij betreft alle fatsoensnormen te buiten.

De mensen die vaker iets van mij lezen weten hopelijk inmiddels dat ik vrij mild aankijk tegen onwetendheid door gebrekkige informatievoorziening door winkels, maar wat ik hier zie gaat mij �cht v��l te ver!

Ik vind het haast jammer dat de TS ook nog eens eitjes van de mishandelde vissen heeft gekregen.
Misschien is dat dan wel het verschil tussen mensen en andere dieren: wij zijn ons bewust van de overlevingskansen van andersoortige dieren. Nou ja, wij allemaal, behalve TS .......

Persoonlijk vind ik na deze foto's een levenslange verbanning van AF wel gepast, maar dat is uiteraard aan het beheer .....
 

Terug
Bovenaan