Maanvis ziek?


Stoffel

Well-known member
Lid geworden
25 september 2023
Berichten
49
Leeftijd
51
Goeieavond, weten jullie wat er met deze maanvis kan zijn? Hij houd zich wat afzijdig en wordt niet echt getolereerd door de andere 4.
 

Bijlagen

  • IMG_9421.jpeg
    IMG_9421.jpeg
    2 MB · Weergaven: 32
  • IMG_9420.jpeg
    IMG_9420.jpeg
    1.3 MB · Weergaven: 33
4 manen is vaak wel weinig. De kans dat er 1 wordt gepakt / gepest / de dood in wordt gejaagd is dan aanwezig.
Hoe groot is de bak? Heb je een overzichtsfoto van de bak?
 
1.2 x 0,5 x 0,55 waterhoogte.
5 maanvissen, 15 roodneus en wat corrydoras en paar l nummers.
 

Bijlagen

  • IMG_9423.png
    IMG_9423.png
    11.5 MB · Weergaven: 30
Ik had er ook in een 120cm 5 en nu 4 maar zie geen agressie onderling. Inrichting doet ook een boel denk ik.
 
hoe oud zijn de vissen? Lijken me nog niet volgroeid. hoe vaak voer je ze?
Het kan ook te maken hebben met de bepaling vd rangorde, dat deze zich toch niet goed staande kan houden bij de anderen.
 
Zijn inderdaad nog vrij jong , heb ze denk nu een week of 6. Voer ze 1 x per dag. Zou het beter zijn om dat meer te voeren?
 
Zijn inderdaad nog vrij jong , heb ze denk nu een week of 6. Voer ze 1 x per dag. Zou het beter zijn om dat meer te voeren?
Jonge maanvissen kun je het beste minimaal 4x per dag afwisselend voeren met droogvoer, diepvriesvoer.
EN ook niet onbelangrijk, veel waterwissels, toen ik mijn aquarium nog had, 1,5 meter met 11 jonge maanvissen wisselde ik 2x per week de helft ca. 200liter water, en voerde ook zeker 4x per dag.
 
Laatst bewerkt:
Ok thanks zat al te twijfelen maar advies van winkel was 1x . Maar ga wat opvoeren heb beide (droog en diepvries).
water wissel doe ik nu 1 x per week Ongeveer een derde.
 
Het advies wat de winkel je gaf was een zeer algemeen advies en geen advies voor jonge maanvissen. Zo lopen je maanvissen een groeiachterstand op en zal hun weerstand niet optimaal zijn. Advies van Fozzy levert gezonde, mooi groeiende maanvissen op.
 
Ok thanks zat al te twijfelen maar advies van winkel was 1x . Maar ga wat opvoeren heb beide (droog en diepvries).
water wissel doe ik nu 1 x per week Ongeveer een derde.
Ik zou net als Albert al zegt met jonge Manen zeker 2x de helft verversen.
 
Top dank jullie wel, ga ik daar mee beginnen. Kijken of die ene maan er vanop knapt.
 
Cristal Profi e 1502 en dan de standaard opbouw .
Heb wel het idee dat mijn stroming niet optimaal/ maximaal is alleen zie ik nog even niet waar dat in zit. Filter is niet overdreven vies. Wil nog even experimenteren met een te maken sproeibuis.
 
Ik heb op de Fusion ook de 1502 en merk ook dat het net kan maar niet overhoudt.
 

Terug
Bovenaan