L046


Thijs35

Well-known member
Lid geworden
19 januari 2021
Berichten
768
Leeftijd
38
Ik ben al sinds ik aqariums heb ge hat en heb ben ik verlieft op de l046 maar nu ik half jaar terug mij l144 verkocht heb is de vraag heeft de l046 het zelfde gedrag zo als mijn bak om spitten zo dat me planten weer los komen graag heb ik jullie mening gier over ik ga hem nu nog niet kopen eerst wil ik alles goed draaien hebben zo als de meeste weten heb ik de bodem van grind en voedings bodem verandert naar zand en ik denk dat dit al veel zal schelen met het om woelen en vies worden van de bak met 1 of 2 x een l046 graag jullie mening groetjes thijs
 
Van Aquainfo:

Stroming​


Ten tweede is een sterke stroming erg belangrijk, aangezien de Rio Xingu een snelstromende rivier is. Een filtervolume van 10 keer de netto inhoud per uur is totaal niet overdreven. Sterker nog, het is zelfs aan te raden om hiernaast nog gebruik van stromingspompen te maken die het water in de bak nog eens 10 keer per uur rondpompen!
 
Ik heb meer dan 10j een grote groep L46 gehouden, combineer ze met rustige vissen (ze concurreren niet voor voedsel met andere vissen), zorg voor voldoende schuilplaatsen, zet er alleen rustige vissen bij.. Stroming is geen must gewoon voldoende circulatie voorzien zoals in al je aquaria.., woelen enz doen ze niet... Hier heb ik nog wat foto's gevonden van mijn inrichting in der tijd: https://aquaforum.nl/threads/100x100x50-za-rio-xingu-van-attobytes.169384/

Ik zou het af raden om er 1 of 2 te nemen want je zal ze amper of niet zien, best is om een grotere groep samen te stellen en een aquarium met hen als hoofdbewoner.
 
L nummers zie je vaak niet veel overdag maar wellicht dat ze in een grotere groep meer zichtbaar zijn.
 
Oke top dan ga ik er nog goed over nadenken
 

Terug
Bovenaan