Jonge garnalen in juwel filter


judithv

Well-known member
Lid geworden
5 november 2023
Berichten
108
Leeftijd
33
Goedemorgen,
Ik ben bezig met het wekelijks schoonmaken en verversen van mijn aquarium (juwel vision 180). Nu heb ik een binnen filter, maar bovenop de filterwatten zag ik net baby garnalen rondlopen. Super leuk natuurlijk maar ik moet het water nog verversen en dan komt dat stuk droog te staan? Is dat een probleem? En hoe zou ik het kunnen oplossen. Ik houd de garnalen sowieso al niet uit het filter . Na meerdere oplossingen met kapjes en dergelijke heb ik dat op gegegen. Ze schijnen het wel een fijn plekje te vinden. De grote haal ik er meestal even uit voor ik ververs als ze er al zitten. Maar met die kleintjes gaat dat natuurlijk niet
 
20240126_095326.jpg
 
Dan leg je dat dotje filterwatten toch gewoon even in het aquarium?
 
Dan leg je dat dotje filterwatten toch gewoon even in het aquarium?
Ja of anders in een bakje met wat aquawater en dan kun je met het terugdoen ze direct even in de bak loslaten. Er zijn wel leden die tientallen of honderden garnalen in zo n binnenfilter vonden. ook via de onderkant komen ze er snel in.
 
Lekker laten zitten, ze blijven in die filterwatten wel vochtig en staan snel weer onder water. Het filter is een ideale opgroeiplaats voor jonge garnalen, ruim voldoende voeding en geen predatie. Als ze groot genoeg zijn om er gemakkelijk uit te halen zijn ze ook groot genoeg om zich in het aquarium te redden.
 
:pBen wel eens begonnen, maar ben bij 3 gestopt met tellen
 
Sjonge wat een snelle reacties weer. Helemaal top. Ik laat ze dan maar zitten. Aangezien ze in het filter op dit moment veiliger zitten dan daarbuiten denk ik šŸ˜‡
Bedankt allemaal voor de snelle respons
 

Terug
Bovenaan