Wat is er nieuw

Jelani's Sera 130

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jelani
  • Startdatum Startdatum
Bedankt allemaal 😀

Mike :

Het plantje heb ik besteld bij APO, heb even gezocht welke het was 😉
Micranthemum monte carlo , leuk plantje, doet het bij mij prima.

Ik heb momenteel een tetratec buiten filter erop staan. Ook m'n verwarming hangt buiten het aquarium. Ideaal, dus behalve de in en uitloop van de filter heb ik geen techniek in de bak 😉

M'n visbestand is niet veel hoor 😀 eigenlijk is het " what you see is what you get "

De CR & CB met TB gen , denk rond de 90 nu ongeveer.....
En een stuk of 20 rasbora Brigitte.
Meer zit er niet in eigenlijk..... Ja nog 1 slak..... Ben alleen de naam even kwijt.... Nerretina ? Geloof ik zo uit m'n hoofd....

Ik wil er nog wel wat bij, maar twijfel nog steeds over wat ik er bij wil doen....

Ik zie net dat ik lieg over m'n filter :sorry:

Het is geen tetratec.... Maar een JBL cristal profi 😉 type weet ik zo snel even niet uit m'n hoofd 😉

Mooi hoor, vooral de voorgrond plantjes.
Goed gedaan. Hoe is het met de cory's? Nog uitgebreid?
En de otocinclus? Heb je die ook nog? Zou je ook kunnen uitbreiden als je die nog hebt.

Ps gefeliciteerd met de geboorte van de kleine.

Leuk filmpje van al die garnalen, zitten er ook aardig wat in zo te zien 😀

De otos en de corry's heb ik al een poosje niet meer gezien.... Dus vrees het ergste 🙁 misschien een paar gewone corry's erin.... Of een leuke appelslak..... Paar bijlzalmpjes misschien ook leuk..... Of gewoon nog een paar brigittae's erbij..... Waaierhand garnaal heb ik ook al aan gedacht.... Maar moet nog even kijken wat voor waterwaardes die prettig vinden 😉

Voorlopig nog tijd genoeg om na te denken, eerst eens tuinieren en dan als het wat mooier weer wordt eens aan shoppen gaan denken, dan kan de kleine man wat makkelijk mee. 😉

Garnalen zijn er zeker genoeg, ik zou eigenlijk eens uit moeten sorteren...... Maar heb er echt de tijd niet voor.... En al heb ik de tijd denk ik dat ik het snel opgeef 😀 Denk dat ik te vaak de verkeerde garnaal in het netje heb 😀

Denk dat er nu een 90 a 100 zeker in zitten..... Had ze voor de foto's even wat korreltjes gegeven, dan zitten ze met z'n allen voorin, verder als ze gewoon lekker bezig zijn valt het echt niet op dat het er zoveel zijn.

Even kleine update 😀
Alles doet het nog prima, garnalen minderen wel ineens (zie ook nog maar weinig vrouwen dus binnenkort eens gaan shoppen en mn filter schoonmaken, daar blijven er toch ook nog altijd een aantal in verdwijnen )
Van de week eerst eens snoeien want mn java varen groeit de pan uit..... 🙄

Zo staat het er momenteel bij..... Hoogste tijd voor een snoei beurt dus ..... 😉

JdwEvT-bRZpXTSEp8tEcOAQUDBtU3dpy.jpeg

Zo even weer een update na lange tijd :sorry:

Ik heb een partij javavaren kunnen verkopen en 2 prachtige stukken spiderwood op de kop weten te tikken.

Het hout is nu goed gezonken, dus ik hoop het van de week even op z'n plek te kunnen zetten.

De garnalen doen het goed, maar ik moet er nog altijd een paar bijkopen, ik zie in de hele ploeg nog maar 2 of 3 vrouwtjes.....

Dus hopelijk de komende week nieuwe foto's 😉

Zo....eindelijk de beloofde foto's 😉

Voordat ik begon :

986329jelani_0_85_aquarium_overig__garnale.jpg

788292jelani_0_85_aquarium_overig__garnale.jpg

Alle overige en losse dingen eruit gehaald :

232471jelani_0_85_aquarium_overig__garnale.jpg

827811jelani_0_85_aquarium_overig__garnale.jpg

Kale boel :

324438jelani_0_85_aquarium_overig__garnale.jpg

247461jelani_0_85_aquarium_overig__garnale.jpg

Javavaren op het hout maken en een beetje mos (laatste poging met dit mos onder water, anders verklaar ik hem tot drijfplant 😛

134657jelani_0_85_aquarium_overig__garnale.jpg

En alles er weer ingezet en verplaatst. Lekker wazig allemaal 😉

388624jelani_0_85_aquarium_overig__garnale.jpg

729923jelani_0_85_aquarium_overig__garnale.jpg

292477jelani_0_85_aquarium_overig__garnale.jpg

567652jelani_0_85_aquarium_overig__garnale.jpg

944367jelani_0_85_aquarium_overig__garnale.jpg

En de volgende dag, alles weer lekker helder. Tegen de achterwand aan staat nu valesniria maar dat moet nog verder groeien.....vandaar dat het nu zo kaal lijkt 😉

818653jelani_0_85_aquarium_overig__garnale.jpg

776255jelani_0_85_aquarium_overig__garnale.jpg

766769jelani_0_85_aquarium_overig__garnale.jpg

525875jelani_0_85_aquarium_overig__garnale.jpg

477347jelani_0_85_aquarium_overig__garnale.jpg

297552jelani_0_85_aquarium_overig__garnale.jpg

633956jelani_0_85_aquarium_overig__garnale.jpg

375412jelani_0_85_aquarium_overig__garnale.jpg

Mooi bakje met erg mooie garnalen! Welke gradatie zijn dit? Ook een erg mooi stukje hout!

Bedankt 😀

Welke gradaties.....geen flauw idee eigenlijk....er zitten verschillende in....laagste is volgens mij een A de rest ligt geloof ik hoger 😉

Jelani zei:
Javavaren op het hout maken en een beetje mos (laatste poging met dit mos onder water, anders verklaar ik hem tot drijfplant 😛

is het geen riccia die kun je idd beter laten drijven en anders een halve rol visdraad gebruiken

Ik heb geen flauw idee eigenlijk.... het is dezelfde plant die bij m'n kempvis in de bak drijft (die bak uit de pb 😉 )

Ik heb nog javamos ook, dus ik denk dat ik die gewoon ga gebruiken 🙂

Jelani zei:
Ik heb even opgezocht welk mos het is. Ik kwam bij deze uit (besteld bij m'n laatste bestelling bij Apo, dus viel makkelijk op te zoeken.

Deze is het :

Utricularia graminifolia

http://www.aquaplantsonline.nl/in-vitro ... itro-bakje

UG is geen mos maar een normaal plantje wat in de bodem moet wortelen. Ik denk niet dat het lang zal blijven zitten aan hout gebonden. Het is mij overigens nooit gelukt om een UG matje te krijgen, lastig plantje.

Leuke garnalen, ziet er gezellig uit! 🙂

Mijn probleem is dus dat zodra het onder water gaat dat het gewoon dood gaat.
Kreeg gisteren de tip om het sat�prikkers vast te zetten in de bodem. Dus dat ga ik binnenkort maar eens proberen met een paaar stukjes 😉

En bedankt 😉 Doe m'n best ermee. Het lukt nog niet altijd even goed maar ach....aldoende leert men 😀

Ik heb het opgegeven met UG, de sateprikker truc werkte bij mij ook niet. Wat hier nog het beste ging was hele kleine porties diep ingraven in je soil, zodat er nog maar een klein beetje zichtbaar is. Als het dan aanslaat zou het goed moeten gaan, maar ik betwijfel of je dat met alleen bio co2 gaat lukken. Maar proberen kan altijd natuurlijk! 🙂

Voorbeeldje van een UG grasmat (via van ukaps): http://ukaps.org/forum/attachments/uplo ... jpg.81061/

Prachtig grasmatje hoor...
Ben benieuwd of dat lukt met bio Co2.
Houd ons op de hoogte ;-)

Bedankt 😀

Ik heb zondag nog nieuwe garnalen gehaald (10 met TB gen,10 spotted heads en 3 TB'S.
Hopelijk helpt het om de populatie een beetje op te krikken (letterlijk en figuurlijk 😀 )

Ik ga binnenkort maar eens een poging doen met de UG, en anders doet hij het drijvend bij m'n kempvis ook prima :thumbs:

Mooie, groene bak!
Zeer leuk met de variatie van garnaaltjes!!

Een vraagje over de verlichting:
Kan je zeggen wat je gebruikt qua verlichting? (lichtsterkte, soort lampen en lichtkleur?
Hoe lang belicht je?

Ben je ondertussen al opnieuw UG aan het proberen? Zoals ook aangegeven hierboven een moeilijk plantje maar omdat ik het zo mooi vind heb ik ook al paar pogingen gedaan...
Momenteel staat er nog een klein plukje dat eindelijk de onderwatervorm begint aan te nemen en wat uitlopertjes heeft maar het ziet er nog zeer zwak uit... Wie weet...
Succes alvast!

Hoi Willem,

Ontzettend late reactie....sorry :sorry:

De UG heb ik gelaten voor wat het was en heb een ander gewoon simpel mosje gekocht 😉

Belichtingstijd is 12 uur (op tijdklok) en lampen zijn de standaard lampjes die al in de bak zaten, 2 pl lampjes van 24 watt, 6400K staat op het lampje 😀 1 witte en 1 wit met blauw.

Ik ben bang dat ik met deze bak voor nieuwe bewoners moet gaan kiezen :'(

Vandaag geteld onder het voeren en ik kom niet verder als 11 garnalen.....
Dus de overgebleven garnalen gaan maar naar de kleinere bak.... en dan eens na gaan denken wat ik hier in ga doen.....

Ik kan namelijk niets vinden waardoor ze het niet goed zouden doen.....

Ik denk dat de waarden wellicht niet goed zijn. Het is vaak het beste om te vragen op wat voor water ze zijn gekweekt want sommigen houden ze op een ph verlagende bodem. Maar of dat nu ook zo is durf ik niet te zeggen.

Ze zitten op een ph verlagende bodem van Ada, waterwaardes blijven steeds het zelfde.
En het is niet zo dat ze massaal dood liggen.....
Het mindert gewoon..... Had al weinig vrouwen, nu echt alleen maar mannen over.....

Heb nog een dennerle nanocube 60 met een ph verlagende bodem draaiend staan waar een aantal vuurgarnaaltjes en 3 vuurneons en 1 kardinaal tetra in zit.....
Dus ik verhuis ze daar maar naar toe. Dan gaan die 4 vissen maar naar deze bak.....
130 liter voor 11 garnalen vind ik een beetje teveel van het goede.
Dan maak ik van deze maar een gezelschapbak ofzo.....

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan