Is mijn guppie zwanger of niet?


Blib

Member
Lid geworden
3 januari 2023
Berichten
17
Leeftijd
83
Wij weten niet zeker of deze zwanger is kunnen jullie ons helpen? Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • IMG20230103192547.jpg
    IMG20230103192547.jpg
    294.8 KB · Weergaven: 76
  • IMG20230103192550.jpg
    IMG20230103192550.jpg
    299.5 KB · Weergaven: 75
  • IMG20230103192547.jpg
    IMG20230103192547.jpg
    294.8 KB · Weergaven: 72
  • IMG20230103192545.jpg
    IMG20230103192545.jpg
    294.3 KB · Weergaven: 75
Zouden jullie mij kunnen helpen??
 
Guppen zijn doorlopend zwanger maar dit bakje waar ze nu inzit zal haar niet aanmoedigen jonkies te werpen, veel te stressvol dit bakje, totaal geen beschutting en pal onder de lampen, beste laat je haar in het grote aquarium zwammen dat is veel gezonder voor de gup, en dan voldoende drijfplanten in de bak doen dan overleven ruim voldoende babygupjes
 
Die lampen gaan uit hoor dat was gewoon even om een goede foto te nemen oke bedankt maar je zegt dat guppen doorlopend zwanger zijn komen hun jonkies er dan altijd uit of soms ook niet?? Maar deze is dus wel zwanger?
De vorige keer is er wel een guppie in dit bakje bevallen.
 
Nou de foto s zijn erg slecht te zien dus het zou mooi zijn als je een goede close up kan posten.
 
Dat ga ik zo doen. 5 minuten
 
Maar ik steek het licht aan omdat je dat anders niet gaat kunnen zien. Dus ik zal een betere foto maken
 
Hopelijk zijn deze wat duidelijker maar het is moeilijk om er een goede te nemen want ze zwemt weg
 

Bijlagen

  • IMG20230104084845.jpg
    IMG20230104084845.jpg
    321.4 KB · Weergaven: 63
  • IMG20230104084845.jpg
    IMG20230104084845.jpg
    321.4 KB · Weergaven: 66
  • IMG20230104084826.jpg
    IMG20230104084826.jpg
    239 KB · Weergaven: 61
Blijft lastig om goed te zien maar als er geen schubben uitstaan dan zal dikte in de regel betekenen dat ze jongen krijgt. Lekker in de gewone bak zitten met veel drijvers want overplaatsen geeft stress.
 
Die lampen gaan uit hoor dat was gewoon even om een goede foto te nemen oke bedankt maar je zegt dat guppen doorlopend zwanger zijn komen hun jonkies er dan altijd uit of soms ook niet?? Maar deze is dus wel zwanger?
De vorige keer is er wel een guppie in dit bakje bevallen.
Het uitvangen van zwangere vissen is al uitermate stresserend voor ze, dan stop je ze in een onmogelijk klein bakje zonder enige beschutting dat is al stressfactor 2 en dan ga jij er telkens met je grote hoofd voor zitten om te zien of ze geworpen heeft (stressfactor 3) geef dat vrouwtje rust en laat haar gewoon in het grote aquarium zwemmen dat is stukken diervriendelijker, als je bijvoorbeeld hoornblad laat drijven in dat grote aquarium overleven er tientallen babygupjes en voelt mamagup zich ook aanzienlijk prettiger.
 
Oke bedankt voor al jullie tips ik zal dat allemaal doen. En ik zie wel of er baby's uitkomen ik laat jullie dat nog wel weten maar wanneer zou deze moeten bevallen normaal want dan ga ik dat in oog houden
 
Dat is erg lastig te zeggen en de draagtijd zit gemiddeld op zo n 28 dagen maar ja dat kan ook wat eerder of later zijn.
 
Oke dat is prima hopelijk gaat alles goed verlopen met de guppie voor en na de bevalling
 
Wellicht een idee om dit onderwerp onder te brengen bij de FAQ's....
 
Wellicht een idee om dit onderwerp onder te brengen bij de FAQ's....
Bij elke vraag of een Gup zwanger is zul je dat aan de hand van een foto proberen na te gaan dus elke situatie is weer anders en een standaard antwoord is dan denk ik niet mogelijk.
Daarbij kan men ook de zoekmachine gebruiken.
 
Standaard antwoord:
"Een gup is altijd zwanger"
"Moeilijk te zeggen wanneer de jonkies geboren worden"
"Drijfplantjes erin"
"Geen werpbakje gebruiken, klein, stress "
"Guppenoverschot na een poosje"

Zoekfunctie gebruiken doen mensen niet.
En dat begrijp ik best.
Want de resultaten zijn zóveel dat je erin verzuipt of je krijgt geen resultaten omdat de zoekwoorden teveel voor komen.
 
is een gup zwanger?
Standaard antwoordt ja tenzij het een mannetje is.

De jonkies komen vanzelf daar hoeft je niet op te gaan zitten wachten.
 
Oke,bedankt voor jullie hulp allemaal nu heb ik weeral wat bijgeleerd dank u allemaal.
 

Terug
Bovenaan