Is het een paartje - Dwerggourami


ErwinPeters

Active member
Lid geworden
27 oktober 2011
Berichten
41
Hoi!

Ik heb een tweetal dwerggourami's gekocht, ik denk dat het wel een paartje is maar toch beniewd naar jullie mening.

Lijkt me dat de blauwe de man is, maar de andere heeft toch ook wel wat gekleurde streepjes.

image_67209985.JPG
image_67197185.JPG
image_67174145.JPG
image_67226625.JPG
image_67208193.JPG
 
Weet dat het trouwens zwakke visjes zijn, verkoper gaf aan dat ze maar heel beperkt ontvangen omdat ze bij kweker bestellen maar het virus niet heerst. Hebben me ook over andere vissen eerlijk advies gegeven (afgeraden om te kopen) dus ik geloof ze. Daarnaast weet ik dat het een gokje is met de garnalen :). Iemand die iets over kwaliteit van de beestjes kan zeggen op basis van fotos'?
 
Dit zullen twee mannen zijn, de meest blauwe is denk ik een kleur variant, extra blauw, en de ander originele kleur en minder dominant zo te zien. Ben bang dat het uiteindelijk knokken wordt.. slechte verkoper, eentje terug ruilen voor vrouwtje. bijgevoegd een foto van een vrouwtje.
 

Bijlagen

  • IMG_0042.jpeg
    IMG_0042.jpeg
    59.8 KB · Weergaven: 41
Ik zou ze inderdaad ook niet bij garnalen houden tenzij die fokken als konijnen en je wat verlies niet erg vindt.
 
Dan ben ik toch niet zo lekker geholpen...


Dank voor jullie reacties. Zeker weten twee mannen?

Dan ga ik bellen en vragen of ik ze kan ruilen.

Iemand ervaring met de combinatie pauwooggrondels en gele garnaaltjes of tips?
 
Alles wat in de bek van een vis past is in potentie een prooi dus je moet wel erg veel schuilplekken hebben en de Pauwoog zit ook nogeens veel bij de bodem.
 
Plus van nature eten ze levend voer, dus denk dat garnaaltjes er wel in gaan...
 
Duidelijk dank jullie wel. Ik kan de Gourami terugbrengen en wisselen. Twijfel wel of het nu wel zo'n goed idee is met de garnalen na al jullie opmerkingen. Wisselen gaat me sowieso niet voor dinsdag lukken dus tijd om het even aan te kijken. Vooralsnog zwemmen de Gourami gewoon echt om de garnalen heen, worden de garnalen niet aangevallen. Gourami's zitten er nu zo'n 1.5e dag in. Zijn gele citroengarnaaltjes, misschien toch kans dat het te combineren valt of is het valse hoop?
 
Dan ben ik toch niet zo lekker geholpen...


Dank voor jullie reacties. Zeker weten twee mannen?

Dan ga ik bellen en vragen of ik ze kan ruilen.

Iemand ervaring met de combinatie pauwooggrondels en gele garnaaltjes of tips?
Ja ik weet t wel zeker twee mannen, misschien dat iemand anders het ook nog even kan bevestigen, maar als je op Google zoekt naar gourami vrouw zul je het zelf ook zien. Ik denk zelf dat ze jonge garnaaltjes inderdaad wel zullen weg snoepen, maar de volwassen grotere niet zo snel…gouramis hebben vrij kleine bekjes..
 
Hele mooie vissen, zo zie je ze zelden. Waar heb je ze vandaan dan ga ik daar graag een keer heen om mijn eigen populatie te kunnen gaan starten.
 
Dank voor alle reacties. Ik heb inmiddels een koppeltje. Heb de meest blauwe gehouden en heb er nu een vrouwetje bij.

Afgaande op de afgelopen dagen zie ik de garnalen nog voldoende, worden ze niet aangevallen door de gourami's.

Visjes komen bij VitalFish in Boskoop vandaan, ze geven wel aan heel moeilijk aan goede (niet zieke) kweek kunnen komen dus even bellen voor komst aan te raden.
 
Hoe gaat het met de gouramis en de garnalen samen inmiddels? ( ik zat te denken om ook wat neocaradina garnalen bij mijn honing gouramis te nemen haha )
 

Terug
Bovenaan