Iemand ervaring met Dupla gel-o-drops?


cloudmaker

Member
Lid geworden
18 februari 2024
Berichten
22
Leeftijd
49
Locatie
2070 zwijndrecht belgië
Ik kreeg reclame voor de gel-o-drops. Lijkt me interessant maar is het goed? Geen diepvriesgedoe meer.
 
12x 2 gram is niet veel en het lijkt me duur voer maar goed ik kende het nog niet zelf.
 
Eiwit gehalte 8% en watergehalte 79%. Voer wordt aanbevolen voor vissen vanaf 45% eiwit als goed voer. Dit lijkt me een sterk verkooppraatje. Water in gelvorm en daar veel geld voor vragen. Als je het weekendvoer wilt geven, kan je net zo goed je vissen niks voeren, want water hebben ze al genoeg in het aquarium. En 6 dagen overleven ze wel zonder voer.
En voor dagelijks voer. 8 % eiwit = niks.
 
Eiwit gehalte 8% en watergehalte 79%. Voer wordt aanbevolen voor vissen vanaf 45% eiwit als goed voer. Dit lijkt me een sterk verkooppraatje. Water in gelvorm en daar veel geld voor vragen. Als je het weekendvoer wilt geven, kan je net zo goed je vissen niks voeren, want water hebben ze al genoeg in het aquarium. En 6 dagen overleven ze wel zonder voer.
En voor dagelijks voer. 8 % eiwit = niks.
Voor droogvoer is een hoog eiwitgehalte wel van belang inderdaad. Maar in het geval van "nat" voer hoeft minder niet slecht te zijn. :) Je ziet immers ook bij muggenlarven e.d. dat er veel water in die beestjes zit, en je daardoor uitkomt op een laag eiwitgehalte. Dat water kun je wegdenken, het gaat om de droge stof.

Neemt niet weg dat het ene voer wat effectiever/krachtiger kan zijn dan het andere. En dan zou dit gelvoer wel eens duur kunnen uitpakken voor wat je vissen feitelijk binnenkrijgen....

Even kijken.

Dupla gel-o-drops 24 bugs & proteins:
- € 9,25
- 24 gram voer
- 8% eiwit = 1,92 gram eiwit
- Kosten per gram eiwit: €4,82

En dan hebben de meeste varianten van die drops zelfs nog minder eiwit, 3,5%. Dan zit er in heel zo'n pak bij elkaar nog geen gram. Wauw. :LOL: Per gram eiwit betaal je 11 euro.

Ter vergelijking, voor een pak artemia uit de diepvries (bijv Ruto 100 g) betaal je per gram eiwit 39 cent. Ook het droogvoer dat ik gebruik (niet het goedkoopste maar wel voedzaam) komt uit rond die prijs.

Oftewel het is echt niet nodig om 10 tot zelfs 25 keer zoveel aan je voer uit te geven. :stop:
 
Laatst bewerkt:
Ik kende het ook nog niet
 

Terug
Bovenaan