Hypostomus plecostomus


W

Wendy 1979

Guest
Wie van jullie heeft ervaring met deze algeneter?
Zou deze ideaal zijn om te houden in een bak van
1000 mm(l) x 420 mm(b) x 650 mm(h).
Daar ik er zeker van wil zijn dat mijn bak zeker ruim genoeg is voor deze vis.
Klopt het ook dat de mannetjes te herkennen zijn aan de stekels op hun snoet.
Ik zou graag van deze vis een koppeltje houden.
Graag had ik van jullie je mening hierover geweten. ;)

Alvast bedankt
 
Deze soort wordt zo'n 30 cm. dus daar heb je een bak voor nodig van een cm. of 200.

Overigens zijn er verschillende soorten die onder deze naam aangeboden worden, maar allen worden ze erg groot. Sommigen zelfs 50 cm.
 
Jones zei:
Deze soort wordt zo'n 30 cm. dus daar heb je een bak voor nodig van een cm. of 200.

Overigens zijn er verschillende soorten die onder deze naam aangeboden worden, maar allen worden ze erg groot. Sommigen zelfs 50 cm.

Ik vreesde er al een beetje voor. Heb juist gelezen dat ze erg groot kunnen worden. Dat wil ik hen niet aandoen dat ze op een gegeven moment gewoon te klein zitten.

Wat zou jij me dan aanraden van algeneter, moet vredelievend zijn. Want ik zou ook een schooltje guppy's en tetra's willen houden, al moet ik nog opzoeken dat het goed is hen samen te houden.
 
Je kan voor de standaard Ancistrus cf. cirrhosus gaan, maar er zijn nog een hoop andere (bijzondere) soortjes die ook in je bak kunnen. Velen hiervan zijn zogenaamde 'L-nummers'. Daar ben ik zelf niet zo in thuis, maar anderen kunnen je daar vast mee verder helpen.

Guppen en tetra's kunnen qua gedrag prima samen, je zou alleen even moeten kijken welke qua temperatuur bij elkaar kunnen. Guppen uit dierenwinkels zijn vaak zware inteelt en worden best op zo'n 26 graden gehouden omdat ze vrij zwak zijn. Bij guppen van particulieren is dit vaak veel minder het geval en deze visjes zitten graag op 22 graden. In beide temperatuurscategorie�n zijn tetra's verkrijgbaar. Bijv. de neon tetra voor 22 graden en de kardinaaltetra voor 26 graden (er zijn er nog veel meer!)
Heb je al een soortje op het oog?
 
Ze worden wel 45 cm. hoor.
Wil je perse,neem een Loricaria .
Zoiets
YmpGtO9oOUMgzkz1fj5qA8IZ4qIQI5bL.jpeg


En dan dit.
YmpGtO9oOUMgzkz1fj5qA8IZ4qIQI5bL.jpeg

Maar Geen ancistrussen erbij.
 
Jones zei:
Je kan voor de standaard Ancistrus cf. cirrhosus gaan, maar er zijn nog een hoop andere (bijzondere) soortjes die ook in je bak kunnen. Velen hiervan zijn zogenaamde 'L-nummers'. Daar ben ik zelf niet zo in thuis, maar anderen kunnen je daar vast mee verder helpen.

Guppen en tetra's kunnen qua gedrag prima samen, je zou alleen even moeten kijken welke qua temperatuur bij elkaar kunnen. Guppen uit dierenwinkels zijn vaak zware inteelt en worden best op zo'n 26 graden gehouden omdat ze vrij zwak zijn. Bij guppen van particulieren is dit vaak veel minder het geval en deze visjes zitten graag op 22 graden. In beide temperatuurscategorie�n zijn tetra's verkrijgbaar. Bijv. de neon tetra voor 22 graden en de kardinaaltetra voor 26 graden (er zijn er nog veel meer!)
Heb je al een soortje op het oog?

Dank je wel voor de info, ik zou eerder opteren voor de kardinaaltetra, die vind ik persoonlijk toch net iets mooier dan de neontetra. Er zijn zoveel verschillende soorten h�, dat maakt het echt moeilijk hoor.

Wat ik me ook afvraag, Bij hoeveel soorten het houden?
Graag zou ik er achteraf, ook een iets grote vis als gup of tetra opzetten maar zou helemaal niet weten welke!
Welke zou jij voorstellen? Die goed samen gaan mee guppen en tetra's? Maar ja, das toekomstmuziek h�, ik wil het echt rustig op mijn gemak doen, eerst te beginnen met een algeneter en een schooltje guppen of tetra's, en dan wanneer alles goed blijft gaan nog iets anders erop zetten.
 
Bertus zei:
Ze worden wel 45 cm. hoor.
Wil je perse,neem een Loricaria .
Zoiets
c1bOLXQ5WWK0QKbWTwUqLGpcQth1pteg.jpeg


En dan dit.
c1bOLXQ5WWK0QKbWTwUqLGpcQth1pteg.jpeg

Maar Geen ancistrussen erbij.

Amai, een speciale vis, ik denk dat ik die zien zitten heb bij die speciaalzaak waar we vant weekend zijn geweest, deze Loricaria dan best mannetje en vrouwtje opzetten?
 
Seg, die hypostomus plecostomus daar had ik het helemaal mis mee blijkbaar. Ik zit ook nog op een ander forum. Die vertelde me, omdat ik het had over de mannetjes die stekels op hun snoet hebben, dat ik de vis bedoel die "ancistrus".
Dus dit was diegene die ik bedoelde. Heb je daar ervaring mee?
 
Mannetjes Ancistrus cf. cirrhosus hebben inderdaad stekels op hun kop. Dit wordt ook wel 'gewei' genoemd.

Leuke vissen die wel wat territoriaal zijn. Als ze eenmaal beginnen met kweken is er geen houden meer aan en omdat het aanbod groter is dan de vraag raak je de jongen moeilijk kwijt. Ik heb hier nog zo'n 80 exemplaren zitten van ca. een maand oud.
 
Jones zei:
Mannetjes Ancistrus cf. cirrhosus hebben inderdaad stekels op hun kop. Dit wordt ook wel 'gewei' genoemd.

Leuke vissen die wel wat territoriaal zijn. Als ze eenmaal beginnen met kweken is er geen houden meer aan en omdat het aanbod groter is dan de vraag raak je de jongen moeilijk kwijt. Ik heb hier nog zo'n 80 exemplaren zitten van ca. een maand oud.

Ja watte, zo'n 80. :p Ik vind die echt prachtig. Zo zou ik er echt wel een koppeltje in mijn bak willen hebben. Of is het dan beter 1 mannetje met 2 vrouwtjes. Maar ik heb me laten vertellen dat wanneer ze nog jong zijn dat je heel slecht het verschil tussen een mannetje en een vrouwtje kunt zien. Al�, das hetgeen ze mij hebben verteld.
 
Kan je de jongen wel kwijt als je een koppeltje neemt? Want als ze eenmaal beginnen met kweken houden ze niet meer op.

Vanaf een cm. of 6-8 begint het mannetje stekels op zijn kop te vormen dus dan is het geslacht vrij makkelijk te zien. Vrouwtjes krijgen ook stekeltjes, maar deze zijn kleiner en zitten alleen rond de bovenlip. Een snorretje :p
 
Jones zei:
Kan je de jongen wel kwijt als je een koppeltje neemt? Want als ze eenmaal beginnen met kweken houden ze niet meer op.

Vanaf een cm. of 6-8 begint het mannetje stekels op zijn kop te vormen dus dan is het geslacht vrij makkelijk te zien. Vrouwtjes krijgen ook stekeltjes, maar deze zijn kleiner en zitten alleen rond de bovenlip. Een snorretje :p

Oei oei oei, :) dus er dan toch maar voor zorgen dat ik dan misschien enkel vrouwtjes in men bak zet om safe te spelen en niet na verloop van tijd met overbevolking te zitten.
 
Ik heb ook 10 Gele man en vrouwen zitten,daar nog geen eieren van gezien.
Schijnen niet te kweken.
en een ancistrus L144 geel met blauwe ogen. is ingekweekt.

Had die, Amai die ;)mooie in de 1.20 m. werdenn steeds de eieren opgevreten, door de ancistrus.
Nu zitten ze apart.in 80 cm.
En ong 30 jongen gespot.
 

Terug
Bovenaan