Hulp nodig bij Visbestand bak 60x30x30


Dank je wel Co! Vroeger toen mijn vader ze had vond ik het alleen leuk om na te kijken maar wou het zelf nooit hebben en was ook immuun voor het virus nu ben ik rond de 40 en slaat het alsnog aan :)
 
Wie zou mij met het volgende willen helpen en anders waar ik het kan plaatsen want ik heb wel gekeken maar weet niet waar ik het onder moet zetten.

Sinds vanochtend zag ik een bepaalde waas op mijn water al ik mijn vinger erin stak dreef het uit elkaar maar daarna weer naar elkaar toe. Daarnaast zag ik het volgende op mijn boomstam
Harige boomstam01.jpg
dit zit over de gehele boomstam in meer en mindere mate.. toen ik het probeerde om eraf te halen met mijn vinger wou dit wel maar heb het verder nog niet gedaan!
Mijn Javaplant heeft wat bruine plekken
Javaplant01.jpg
Javaplant02.jpg
maar weet niet of dit nu kwaad kan ja of nee?

Als iemand me kan laten weten in welk topic dit alles kan plaatsen graag anders zie ik het graag hier beantwoord.

Mijn water waarden waren sinds de start op 4 januari 2017 met de test van Tetra 6in1
NO3 - 10
NO2 - 0
GH - 4
KH - 3/6?
PH - 7.2
CL2 - 0

Net weer de waarden gemeten 12 januari 2017 en kom nu op het volgende
NO3 - 10/25?
NO2 - 0
GH - 8
KH - 10/15?
PH - 7.2
CL2 - 0/0,8?

Soms vond ik het moeilijk te zien of vond ik het er tussen in zitten vandaar dan ook 3/6?

Ik hoop dat iemand mij hier de goede weg op kan wijzen of naar welk topic ik dit kan plaatsen. Alvast mijn dank daarvoor!
 
Over die schimmel op je hout zou ik me geen zorgen maken als het er net in zit
(kopie van site over hout in aquarium: schimmel wordt veroorzaakt door bacteriën die in het kienhout zaten. Die bacteriën stellen - doordat ze in aanraking komen met zuurstof - een afbraakproces in werking dat als restproduct een olieachtige stof afgeeft en dit ziet er als een witte, slijmachtige laag uit. Deze gaat vanzelf weer weg.)

Ook die bruine plekken op je plant heb je meestal in het begin, gaat ook vanzelf weg ;), komt door de start van de afbraakprocessen in je aquarium.
 
Hallo Michaela,
Wat een leuk project!
Ik vind het heel herkenbaar wat je schrijft: twijfel, twijfel. En dan in de winkel weer twijfelen.... hahaha.
Maar heel goed dat je info verzamelt vooraf, al kan het op een gegeven moment gaan duizelen.

Ik wil daar graag nog een schepje bovenop doen.
Persoonlijk zou ik niet kiezen voor de combi goerami/guppen.
Guppen zijn vrij 'druk' en daar houden goerami's niet zo van.
Mocht je gaan voor een goerami: ik sluit me aan bij het eerder gegeven advies w.b. de dwerggoeramisoorten. Helaas ben ik zelf al meerdere vissen verloren aan het Iridovirus.
Ik heb ook de honinggoerami gehad, deze hadden het niet.

Succes met alle keuzes! Maar vooral veel plezier gewenst samen.
 
Over die schimmel op je hout zou ik me geen zorgen maken als het er net in zit
(kopie van site over hout in aquarium: schimmel wordt veroorzaakt door bacteriën die in het kienhout zaten. Die bacteriën stellen - doordat ze in aanraking komen met zuurstof - een afbraakproces in werking dat als restproduct een olieachtige stof afgeeft en dit ziet er als een witte, slijmachtige laag uit. Deze gaat vanzelf weer weg.)

Ook die bruine plekken op je plant heb je meestal in het begin, gaat ook vanzelf weg ;), komt door de start van de afbraakprocessen in je aquarium.


Dank je Plankje! Dan wacht ik het nog gewoon even af!
 
Hallo Michaela,
Wat een leuk project!
Ik vind het heel herkenbaar wat je schrijft: twijfel, twijfel. En dan in de winkel weer twijfelen.... hahaha.
Maar heel goed dat je info verzamelt vooraf, al kan het op een gegeven moment gaan duizelen.

Ik wil daar graag nog een schepje bovenop doen.
Persoonlijk zou ik niet kiezen voor de combi goerami/guppen.
Guppen zijn vrij 'druk' en daar houden goerami's niet zo van.
Mocht je gaan voor een goerami: ik sluit me aan bij het eerder gegeven advies w.b. de dwerggoeramisoorten. Helaas ben ik zelf al meerdere vissen verloren aan het Iridovirus.
Ik heb ook de honinggoerami gehad, deze hadden het niet.

Succes met alle keuzes! Maar vooral veel plezier gewenst samen.


Ja Super Leuk! Ja ik wil het zo goed mogelijk doen, ook voor mijn visbestand wat in de bak komt straks.

Ik heb net even gelezen over de combi Honinggoerami/guppen, het wordt inderdaad afgeraden al zeiden ze in de Aquariumzaak dat het wel kon! Ik heb ook wel gelezen dat het goed kan gaan maar ook niet. Beter safe then sorry zou ik dan maar zeggen! Maar ik vind de guppen zo mooi vooral de kleur van de staart! Hmmm wat nu erbij in?

Wil nu wel graag die Honinggoerami maar heb ook gelezen dat de combi met vuurgarnalen wel en niet goed gaat maar dat het ligt aan de verstop plekken. Deze ga ik dan wel doen want vind beide Top en heb genoeg plekken in mijn bak waar ze zich evt kunnen verstoppen als dat nodig is.

Kun je trouwens vuurgarnalen en citroengarnalen bij elkaar zetten in een bak want vind beide mooi van kleur!

Wat kan ik nu bij de Honinggoerami plaatsen want ik wil anders wel de boraras brigittae erbij doen, maar ook hiervan gelezen dat het geen goede combi is al hebben veel mensen dat wel gedaan en gaat ook gewoon goed! Ik weet dat de Neon Tetra ook kan maar die vind ik eigenlijk niet wat. Maar wil wel een mooi gekleurd visje hebben. En hoeveel kan ik anders van de boraras brigittae erbij in doen?

Verder iemand nog tips wat ik bij de Honinggoerami en vuurgarnalen kan plaatsen?
 
Wat vind je van de rasbora galaxy? Zijn ook niet zo groot, dus daar zou je een grotere school van kunnen nemen....

Hier heb ik altijd garnalen gehad icm goerami's en dat is nooit echt een probleem geweest. Zoals je zelf al zegt: zorg voor genoeg beplanting/schuilplaatsen, dan is er niet zoveel aan de hand.

citroentjes en vuurtjes kruisen onderling. Dus het kan zeker, maar je nakweek wordt er niet mooier op, helaas....
Japonica's kunnen wel, zijn behoorlijk groot en ruimen flink wat rommel op.

garnalenschema.jpg
 
Wat vind je van de rasbora galaxy? Zijn ook niet zo groot, dus daar zou je een grotere school van kunnen nemen....

Hier heb ik altijd garnalen gehad icm goerami's en dat is nooit echt een probleem geweest. Zoals je zelf al zegt: zorg voor genoeg beplanting/schuilplaatsen, dan is er niet zoveel aan de hand.

Ja de Rasbora Galaxy was al eerder genoemd en vind ik ook erg mooi maar als ik die op zoek op internet moeten ze per 10 stuks gehouden worden en voor € 6,- stuk vind ik dat in totaal nogal prijzig worden, althans voor nu in het begin, al ben ik er erg van gecharmeerd!
 
Ik heb nog eens gekeken naar een visbestand wat ik wel mooi en leuk vindt.

Ik ben op het volgende terecht gekomen al ben ik bang na veel lezen dat het met mijn vuurgarnalen dan niet goed komt. Afijn hier komt het

* Badis Badis Bengalensis (Bengaals Vuurtje) 1x M en 2x V
* Tateurdina Ocellicauda ( Pauwoog grondel) 1x M en 2x V
* Colisa Chuna Goud (Honinggoerami) 1x M en 2x V
* Neocaridina Heteropod(Vuurgarnaal) stuk of 10 a 20 stuks

* Rasbora Galaxy zeker ook een optie maar vind ze erg prijzig! 10 stuks

Vuurgarnalen heb ik op marktplaats zien staan voor heel wat minder dan in de winkel, zou dit een optie zijn?

Ben benieuwd wat jullie van dit bestand vinden en waarom wel of niet!
 
(Vuur-)garnalen van marktplaats zou ik zeker als optie zien, als bak waar ze in zitten er gezond uitziet. Denk dat veel mensen hier op het forum wel eens garnalen verkopen.
 
(Vuur-)garnalen van marktplaats zou ik zeker als optie zien, als bak waar ze in zitten er gezond uitziet. Denk dat veel mensen hier op het forum wel eens garnalen verkopen.

Moet nog even wachten totdat ze in mijn bak kunnen volgens mij.. of hebben ze niet de tijd nodig zoals bij vissen dat de bak moet indraaien.. de bak staat nu vanaf 4 januari.
Staan trouwens meerdere op Marktplaats in mijn omgeving maar heb op dit moment interesse in 1 advertentie. Zou ik ze al op kunnen halen of toch beter nog even wachten?

Denk dat met veel dingen wachten het moeilijkste is van dit Aquarium gebeuren :juggle:
 
Ik zou zeker nog wachten, garnalen zijn heel gevoelig voor de waterkwaliteit, die moet echt goed en stabiel zijn.
 
Wat een spannend project michaela.
En wat een herkenbaarheid die twijfel en dat wachten.
Maar je geduld word beloont hoor, het komt vast helemaal goed
 
Dank je Trotsemammamie! Het is zeker spannend, ik begin het alsmaar leuker te vinden :)
 
Bedankt M&I voor je antwoord.. ik had het eigenlijk al verwacht :'( wordt dus verder opzoek gaan naar wat anders!

Evt. nog suggesties die nog niet genoemd zijn? Ik ben ook al op het forum aan het rond kijken wat iedereen in zijn 60x30x30 bak heeft of hulp vraagt bij het visbestand, maar ben nog niet echt wat tegen gekomen wat ik echt leuk vind en ook niet zo duur is.
 

Terug
Bovenaan