Hoeveel tabletten voor Corydoras Panda?


Madoow

Well-known member
Lid geworden
8 oktober 2023
Berichten
49
Leeftijd
28
Hi!

Ik vind het voeren van mij. Corydoras Pandas lastig te schatten. Ik gebruik vooornamelijk de dierlijke tabletten van voervoorvis.nl. Hoeveel tabletten moete ik nou gebruiken voor 14 Cory’s? Is 2 genoeg?
 
Dat hangt ervan af of er nog andere vissen bij zitten en ze ook van ander voer mee snoepen of dat je er ook groentes bijdoet e.d.
ik kijk altijd naar de vis zelf. Ik zie graag een goed gevulde cory met licht bol buikje, maar niet te dik. Dan heeft ie overgewicht. Bij een ingevallen buik ( dan is ie ziek of erg mager) of platte buik ga ik meer voeren. Te dikke cory’s gaan op dieet.
 
Dat hangt ervan af of er nog andere vissen bij zitten en ze ook van ander voer mee snoepen of dat je er ook groentes bijdoet e.d.
ik kijk altijd naar de vis zelf. Ik zie graag een goed gevulde cory met licht bol buikje, maar niet te dik. Dan heeft ie overgewicht. Bij een ingevallen buik ( dan is ie ziek of erg mager) of platte buik ga ik meer voeren. Te dikke cory’s gaan op dieet.

Mijn aquarium draait nu 2 maanden, en ik moet voor de komende 1.5 week de voedersutomaat vullen. Het is een rondomatic dus ik kan voor elke dag een bakje vullen, alleen weet ik dus niet welke hoeveelheid handig is. Ik met dat de diamant goeramis ook mee snoepen met de tabletten, daarom doe ik ze vaak in 3-4 stukken breken.
 
Beter iets te weinig dan iets te veel. Ik zou 1 tablet per twee dagen doen en een beetje voer voor de goerami’s dagelijks. Ze eten toch met elkaars voer mee.
1,5 week is geen probleem als ze weinig of geen voer krijgen. Maar je hebt een groot probleem als je ze teveel voert.
 
  • Leuk
Waarderingen: TLS

Terug
Bovenaan