Hoe krijg ik slakken uit het aquarium zodat ik het aquarium weg kan geven?


T

TehFrederick

Guest
Ik probeer van mijn aquarium af te komen en weet niet zeker hoe en wat ik met de slakken moet doen. Tijdens deze moeilijke tijd werd ik depressief en kon ik niet goed voor mijn vissen en planten zorgen, dus gaf ik ze aan iemand die voor ze zou zorgen. Ik heb echter nog steeds het aquarium met zand en kleine slakken erin. Ik heb het al een aantal maanden zonder vis en ik zou het graag aan iemand willen geven die het kan gebruiken, maar ik heb eerst een manier nodig om om de slakken op humane wijze te verwijderen.

Ik heb geprobeerd voedsel zoals komkommer te gebruiken om ze aan te trekken, maar ze lijken er niet voor te gaan. Bovendien is er niemand die ik ken die meerdere kleine slakken wil.

Ik zou elk advies dat iemand hier kan geven erg op prijs stellen, ik wil gewoon mijn aquarium weggeven, want het is een constante herinnering aan mijn huidige situatie.

En als er iemand interesse heeft in het Superfish 60L aquarium en u woont in Groningen, dan bent u van harte welkom.

Bedankt!
 
Eigenlijk niet zo moeilijk, de vraag is welke slakjes :foto:, maar een aantal Anatome Helena lost dit 'probleem" meestal wel op, ook minder voeren is een prima oplossing alsmede je plant bestand in orde krijgen, minder voeding is minder slakjes.
 
Maar aan de andere kant, als je van een visloos aquarium af wil, gewoon de bodem eruit halen en klaar.
 
Ik wil het aquarium niet houden, maar ik vind dat het gewoon wreed is om het zand weg te gooien en zo alle slakken te doden. Ik zoek een manier om met ze om te gaan die ze niet doodt.

Ik voer ze niet, ze eten gewoon alle algen. Voor zover ik weet zijn het gewone ramshorn en puntslakken.
 
Als je er moeite voor wilt doen zou je het zand misschien kunnen zeven. Maar geen idee wat je dan met de slakken zou moeten doen.
 
Ik vang ook weleens puntslakjes uit en dump ze in de sloot. Of die het overleven weet ik niet maar ja bij een overschot moet je iets.
Anders een topic openen bij de sectie aangeboden op het forum.
 
Als ik eerlijk ben spoel ik overbodige slakjes (bij een selectie op kleur bijv.) vaak door de wc...

Ik vind het tof van je dat je probeert op een nette manier van ze af te komen. Kan wel een gedoe zijn en tijd kosten, want er zijn waarschijnlijk niet veel mensen die staan te springen om ze van je over te nemen (anders dan als voer voor bijv. kogelvissen). En zomaar doodgaan/weggaan doen ze ook niet.

Ben je uit principe tegen het onnodig doden van dieren? Want ik bedoel, uit de bak vissen en platstampen en ze zullen niet hebben geleden...
 
Bedankt voor het advies dat iedereen heeft aangeboden, iemand heeft me aangeboden om voor hen te zorgen!
 
Ik vang ze uit en laat ze uitdrogen in bakje op het aquarium. Na een tijdje gooi ik het weg omdat ik het ga ruiken als ik voer :p :eek::ROFLMAO:
 
Hoort natuurlijk niet in de sloot kan zomaar een bedreiging worden. Zie bijvoorbeeld de Amerikaanse rivier kreeft in het groene hart.

Zo zwom ook een paar weken terug een ZA rog door Gouda.

Gewoon plat drukken en voeren aan je vis.
 
Ik voer d eovertollige slakjes aan d evogels in de tuin, heb een vaste voerplaats gemaakt en daar gooi ik altijd alle slakken, 3 dagen later is alles weg. Of ik geef ze weg aan kogelvis-houders die gebruiken het als voer
 
Zo zwom ook een paar weken terug een ZA rog door Gouda.

Oh echt? :-/ Arm dier, die overleeft de winter nooit.

Gewoon plat drukken en voeren aan je vis.
Geen gek idee. Weet jij dan wat voor vissen dat zoal zouden lusten? Straks hoeven ze het niet en dan zit je met ronddwarrelende stukken slakkenlijk. :juggle:

(Beetje off-topic, maar goed, de TS heeft al een oplossing.)
 
Hoort natuurlijk niet in de sloot kan zomaar een bedreiging worden. Zie bijvoorbeeld de Amerikaanse rivier kreeft in het groene hart.

Zo zwom ook een paar weken terug een ZA rog door Gouda.

Gewoon plat drukken en voeren aan je vis.

Ik heb het dan over puntslakken en ja die zitten haast nooit op de ramen. Daarbij zie ik mezelf ze niet alle 100-200 platdrukken.
 
Oh echt? :-/ Arm dier, die overleeft de winter nooit.


Geen gek idee. Weet jij dan wat voor vissen dat zoal zouden lusten? Straks hoeven ze het niet en dan zit je met ronddwarrelende stukken slakkenlijk. :juggle:

(Beetje off-topic, maar goed, de TS heeft al een oplossing.)
Alle vissen en kreeftachtigen eten geplette slak, hier zelfs de ancistrussen die eropaf vliegen, maarja die zuigen ook rustig een levende slak uit hun huisje
 
Alle vissen en kreeftachtigen eten geplette slak, hier zelfs de ancistrussen die eropaf vliegen, maarja die zuigen ook rustig een levende slak uit hun huisje
Top, dan gaan we dat de volgende slakkenmoordronde eens proberen. :) One dead snail at a time.
 
Oh echt? :-/ Arm dier, die overleeft de winter nooit.


Geen gek idee. Weet jij dan wat voor vissen dat zoal zouden lusten? Straks hoeven ze het niet en dan zit je met ronddwarrelende stukken slakkenlijk. :juggle:

(Beetje off-topic, maar goed, de TS heeft al een oplossing.)
 
Ach Raoul een Jaar of 2 geleden een karper gevangen in een vijver in mijn woonplaats, niet groter dan 25 cm. Maar wel met vage kleuren, dus jonge koi's worden waarschijnlijk of met een reden in vijvers gedumpt. Is niet goed natuurlijk.
 

Terug
Bovenaan