Groningen (NL) - Frits Kuiper


jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 februari 2011
Berichten
120,643
Leeftijd
58
Locatie
Groningen
Ik kom wekelijks bij Frits Kuiper en het is een zaak die al tientallen jaren bestaat en is gevestigd in een oud niet al te groot pand maar dit heeft zijn charmes. In de winkel is veel op het gebied van zoetwater maar er is achterin ook een flinke afdeling voor zoutwater.
Het assortiment is prima in mijn ogen en zoek je iets wat ze niet hebben dan kunnen ze dat in de regel snel voor je bestellen. Ook beschikken ze over een mooie webshop waar je eens kan kijken.
Personeel is deskundig en vriendelijk en altijd wel in voor een praatje.
Kortom ben je in de buurt dan is een bezoekje de moeite waard.
 
Ik kom wekelijks bij Frits Kuiper en het is een zaak die al tientallen jaren bestaat en is gevestigd in een oud niet al te groot pand maar dit heeft zijn charmes. In de winkel is veel op het gebied van zoetwater maar er is achterin ook een flinke afdeling voor zoutwater.
Het assortiment is prima in mijn ogen en zoek je iets wat ze niet hebben dan kunnen ze dat in de regel snel voor je bestellen. Ook beschikken ze over een mooie webshop waar je eens kan kijken.
Personeel is deskundig en vriendelijk en altijd wel in voor een praatje.
Kortom ben je in de buurt dan is een bezoekje de moeite waard.
Ik kijk hun video's soms op YT
 
Ik kom wekelijks bij Frits Kuiper en het is een zaak die al tientallen jaren bestaat en is gevestigd in een oud niet al te groot pand maar dit heeft zijn charmes. In de winkel is veel op het gebied van zoetwater maar er is achterin ook een flinke afdeling voor zoutwater.
Het assortiment is prima in mijn ogen en zoek je iets wat ze niet hebben dan kunnen ze dat in de regel snel voor je bestellen. Ook beschikken ze over een mooie webshop waar je eens kan kijken.
Personeel is deskundig en vriendelijk en altijd wel in voor een praatje.
Kortom ben je in de buurt dan is een bezoekje de moeite waard.
Heeft u aandelen?🤣🤣🤣
 
Heeft u aandelen?🤣🤣🤣
Nee was dat maar zo maar ja het oude topic was weg met de opschoning van enige tijd geleden dus ik dacht ik open dan maar een nieuw topic. Dat is toch een beetje de bedoeling van deze sectie;)
 
Of vanuit Arnhem....
Ach…. Ik zit door mn kikkerhobby ook op een fb groep hierover, en daar is iemand die vanuit Gent via Amtwerpen naar Heemskerk gaat voor een paar beestjes van een cm of 3. Wat is ver voor een hobby? Maar verder draagt deze post niks bij over de ervaring bij FK te G.
 
Bestel er ook wel eens in de webshop. Ben er 2 x zelf geweest maar dat was toeval omdat ik in de buurt was.
Ook plaatsen ze wel eens filmpjes op youtube wat ook leuk/leerzaam is.
 
In ruim 20 jaar denk ik zo'n 10/12 keer geweest en volgens mij in die tijd niet veel veranderd. Fijne zaak met redelijk tot goede know how van dier en plant.

Voor een dagje uit in Groningen is dit een goede afsluiting (en dat zeg ik nota bene als Fries).
 
Eén keer nieuwe rotortjes gekocht voor de eheimfilters. Keurige service, goede prijsstelling.
Meer kan ik er niet van zeggen.
 
"Redelijke tot goede know how"?
Die mensen ademen aquariumhobby.
Ik kwam als snotjong eind '70 er jaren en jaren '80 mijn benodigdheden al bij Frits halen.
Fred leerde het vak toen van zijn vader.
Frits heeft alweer jaren geleden de ogen voorgoed gesloten en Fred helpt je nu met zijn in decennia vergaarde kennis.
En dat is veel.
Heel veel.

Als dit "redelijke tot goede" kennis van zaken is vraag ik me af wat je als aquariumzaak moet doen om in de categorie 'uitstekend' te vallen.
 
Fred leerde het vak toen van zijn vader.
Willem jan is de zoon van Fred en die heeft de zaak inmiddels overgenomen van zn vader. Kortom een prima duo met inderdaad de nodige kennis en humor.
Ook ik kwam er in de jaren 70 al met mn vader maar herinner me de oude Frits niet echt meer.

 
Blijft een geweldige zaak. Begrijp mij niet verkeerd, het is geen grote zaak die het reizen vanuit het zuiden of midden van het land waard is. Maar voor de lokale hobbyisten is het precies wat er nodig is. Vis aanbod is top, bovengemiddeld. Je ziet amper zieke vissen en de paar keer dat het gebeurd wordt dat netjes aangegeven en niet verkocht. Wat er niet standaard op voorraad is kan besteld worden. Voor alle andere spullen kan je daar terecht en de kans is bijna 100% dat het op voorraad is en dat de prijs redelijk of zelfs goedkoop is.
 
Ik heb er 2 keer online besteld. Vooraf van prima advies voorzien en een vlekkeloze levering.
 

Terug
Bovenaan