Granulaat voer voor red back maanvissen


Ronaldp

Well-known member
Lid geworden
6 december 2019
Berichten
513
Leeftijd
57
Welke granulaat voer is perfect voor maanvissen?



Mvg Ronald
 
Mijn stem zou gaan naar Hikari Discus Bio-Gold. :) Niet omdat ik aandelen Hikari heb, maar omdat het qua ingrediënten een van de beste soorten droogvoer op de markt is. Wordt goed gegeten en het geeft door het hoge eiwitgehalte weinig vervuiling van je water (lang verhaal).

Een nadeel is de prijs, het is niet goedkoop.

Iets goedkoper en met vergelijkbare ingrediënten is Hikari Marine S. Is ietsje kleiner van formaat.
 
Mijn stem zou gaan naar Hikari Discus Bio-Gold. :) Niet omdat ik aandelen Hikari heb, maar omdat het qua ingrediënten een van de beste soorten droogvoer op de markt is. Wordt goed gegeten en het geeft door het hoge eiwitgehalte weinig vervuiling van je water (lang verhaal).

Een nadeel is de prijs, het is niet goedkoop.

Iets goedkoper en met vergelijkbare ingrediënten is Hikari Marine S. Is ietsje kleiner van formaat.
Ik lees dat Dr Bassleer ook best veel eiwitten bevat en vaak lees je dat gebruikers dan wel last hebben van een kaamlaag. Hoe kan dat dan?
 
Ik lees dat Dr Bassleer ook best veel eiwitten bevat en vaak lees je dat gebruikers dan wel last hebben van een kaamlaag. Hoe kan dat dan?
Bij dierlijke eiwitten zou er geen vergrote kans op een kaamlaag moeten zijn. Vissen nemen die goed op. Plantaardige eiwitten (en koolhydraten) is een ander verhaal, daar is een kleiner deel bruikbaar van voor vissen. De rest wordt uitgepoept en geeft zo voer voor bacteriën.

Bij een kaamlaag kunnen verder verschillende dingen spelen waaronder de waterstroming. Maar kwalitatief goed voer zou in ieder geval niet meer kaamlaag moeten geven dan goedkoop / minder rijk voer. :)
 

Terug
Bovenaan