geslacht corydorassen

  • Onderwerp starter vriend van de cory
  • Startdatum

V

vriend van de cory

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben erg slecht in het geslacht bepalen van mijn corydorassen , ze zijn al volwassen want ze zijn al over een jaar oud , maar ik heb geen idee hoeveel mannen en vrouwen er zijn. Het maakt mij niet zoveel uit welke man en welke vrouw is maar gewoon hoeveel, want ik zie het niet :/ .
Ik heb bovenaanzicht fotos van hun :

upload_2017-6-6_17-33-37.png

upload_2017-6-6_17-33-51.png

upload_2017-6-6_17-34-1.png

upload_2017-6-6_17-34-20.png
 
vrouwen te herkennen aan de vollere buikpartij.
Dit schrijven ze bij de meeste soorten dus ....
 
Maar ze zijn allemaal zo dik ?
 
De corydoras arcuatus!
Ik hoop er ooit eens mee te kunnen kweken , maar het is een van de "moeilijkere soorten.
Vrouwtjes worden doorgaans ook wat groter.
Als ik er vanuit ga dat de vrouwtjes groter zijn dan heb ik 2vrouwtjes denk ik . Maar kan het niet met zekerheid zeggen.
 
Dus die op de foto zijn de Arcuatus ? Zijn die dan moeilijk te verkrijgen of niet.
 
ja dat is de arcuatus. Ik denk dat je wat geluk gaat moeten hebben dat de lfs ze binnin heeft.
Ik heb de mijne in aquavalley in burst (bij zottegem) gekocht.
Maar je kan ook altijd aan de lfs vragen om ze voor je te bestellen !
 
ja dat is de arcuatus. Ik denk dat je wat geluk gaat moeten hebben dat de lfs ze binnin heeft.
Ik heb de mijne in aquavalley in burst (bij zottegem) gekocht.
Maar je kan ook altijd aan de lfs vragen om ze voor je te bestellen !
Das die nieuwe zaak,ben daar ook al geweest,daarvoor ging ik altijd naar Mega vijvercenter in Lierde das de andere zaak van hun.
 
Leuke zaak he! groot aanbod vis en producten maar wel een basic plantenbestand.
In lierde ben ik nog nooit geweest. Die is nogal ver voor mij.
Wil je ook de arcuatus kopen misschien ?
 
Leuke zaak he! groot aanbod vis en producten maar wel een basic plantenbestand.
In lierde ben ik nog nooit geweest. Die is nogal ver voor mij.
Wil je ook de arcuatus kopen misschien ?
Ik vind de nieuwe zaak toch kleiner dan de 1ste zaak in Lierde maar behulpzaam zijn ze zeker en vast met raad en daad,top zaak.
Ben er nog niet echt over uit welke Cory's ik nu eindelijk ga nemen,de keuze is zo enorm groot dat het echt lastig is om te kiezen.
 
Aquarium Neon is een goede zaak vind ik, en trouwens meen ik echt de enige goede grote zaak dicht bij mij. Je hebt natuurlijk wel de algemene dierenwinkels zoals Maxi Zoo of Tom&Co maar daar ga ik enkel voor materiaal, niet voor vis. Nadeel van Neon is dat ze verhuist zijn van Lokeren naar Gent, wat het meteen zeker een half uur rijden maakt:stom:
 
Aquarium Neon is een goede zaak vind ik, en trouwens meen ik echt de enige goede grote zaak dicht bij mij. Je hebt natuurlijk wel de algemene dierenwinkels zoals Maxi Zoo of Tom&Co maar daar ga ik enkel voor materiaal, niet voor vis. Nadeel van Neon is dat ze verhuist zijn van Lokeren naar Gent, wat het meteen zeker een half uur rijden maakt:stom:
Gent ???? Die zijn toch verhuist naar Lochristi ?
 
Ik vind de nieuwe zaak toch kleiner dan de 1ste zaak in Lierde maar behulpzaam zijn ze zeker en vast met raad en daad,top zaak.
Ben er nog niet echt over uit welke Cory's ik nu eindelijk ga nemen,de keuze is zo enorm groot dat het echt lastig is om te kiezen.

Snap ik wel, voor als je twijfelt over de arcuatus, ik betaalde 8per stuk en moet eerlijk zeggen dat ze wel verlegen kunnen zijn.
Aquarium Neon is een goede zaak vind ik, en trouwens meen ik echt de enige goede grote zaak dicht bij mij. Je hebt natuurlijk wel de algemene dierenwinkels zoals Maxi Zoo of Tom&Co maar daar ga ik enkel voor materiaal, niet voor vis. Nadeel van Neon is dat ze verhuist zijn van Lokeren naar Gent, wat het meteen zeker een half uur rijden maakt:stom:
Aquarium neon ben ik ook heel tevreden van, alhoewel ik de indruk had dat ze in lokeren een groter aanbod hadden dan dat ze nu hebben. De laatste keren dat ik er ben geweest waren veel van de vissen dat ik er zag ook erg klein, te klein om te verkopen naar mijn mening. De maxi zoo bij mij in de buurt verkocht zijn vissen 2maal zo groot.
Eigenlijk is de maxi zoo waar ik soms ga echt nog een goede winkel! Tom&co vind ik dan weer minder. Maar ik denk dat het nogal kan verschillen van winkel tot winkel.
 
Snap ik wel, voor als je twijfelt over de arcuatus, ik betaalde 8per stuk en moet eerlijk zeggen dat ze wel verlegen kunnen zijn.

Aquarium neon ben ik ook heel tevreden van, alhoewel ik de indruk had dat ze in lokeren een groter aanbod hadden dan dat ze nu hebben. De laatste keren dat ik er ben geweest waren veel van de vissen dat ik er zag ook erg klein, te klein om te verkopen naar mijn mening. De maxi zoo bij mij in de buurt verkocht zijn vissen 2maal zo groot.
Eigenlijk is de maxi zoo waar ik soms ga echt nog een goede winkel! Tom&co vind ik dan weer minder. Maar ik denk dat het nogal kan verschillen van winkel tot winkel.

Heb ook liever Maxi Zoo dan Tom&Co, en heb er wel eens vis gekocht maar koop ze liever in een echte speciaalzaak. Denk dat Neon ook van eigenaar veranderd is, misschien daarmee?
Zit niets anders op dan een eigen goede speciaalzaak te starten hier in Aalst, sponsors altijd welkom!
 
Heb ook liever Maxi Zoo dan Tom&Co, en heb er wel eens vis gekocht maar koop ze liever in een echte speciaalzaak. Denk dat Neon ook van eigenaar veranderd is, misschien daarmee?
Zit niets anders op dan een eigen goede speciaalzaak te starten hier in Aalst, sponsors altijd welkom!

Ik zou klant worden aangezien echt nog veel in Aalst kom :D .
Maar in de binnenstraat , niet ver van de drankencentrale is er ook een winkel. tropicana noemt het.
Het is niet zo groot maar wel heel gezonde mooie vissen. Daar hebben ze wat neon verkoopt, alleen zijn daar de vissen op een deftige grootte.
 
Ik zou klant worden aangezien echt nog veel in Aalst kom :D .
Maar in de binnenstraat , niet ver van de drankencentrale is er ook een winkel. tropicana noemt het.
Het is niet zo groot maar wel heel gezonde mooie vissen. Daar hebben ze wat neon verkoopt, alleen zijn daar de vissen op een deftige grootte.
Ben er wel eens geweest, vond het geen vriendelijke mens haha :p maar kan er wel mee door voor een snelle hulp, maar niet echt de speciaalzaak waar je een halve dag voor uittrekt :p
 
De arcuatus is idd heel erg moeilijk te kweken.
Ik heb ze zelf ook en vind ze ook heel gevoelig voor ziektes.

Maar in elk geval ik kijk naar mijn cory's voor het geslachtsverschil vanaf de zijkant of voorkant.

De vrouwtjes zijn over het algemeen ietsje groter, maar vooral veel dikker dan de mannetjes.
De onderkant is ook wat ronder dan bij de mannetjes. De mannetjes hebben een vlakke onderkant.

Nu moet ik wel zeggen dat de arcuatus op zich geen moddervette vis is zoals de aneus kan zijn qua bouw.

Hieronder een dik en duidelijk vrouwtje met de ronde onderkant.
2016-03-24 (3).jpg
 
Als ik vergelijk met jouw foto sanneke dan denk ik ook dat algeneter gelijk heeft.
3 cory's zijn ietsje dikker dan de andere 3, ze zijn dan vooral breder.
 
Hallo ik heb een vraagje ik heb een nog jonge green spot kogelvis die dus nu nog in zoetwater zit zou deze samen kunnen met corydora sterbai
 

Terug
Bovenaan