Foto-album Juwel 240 van Angelawiersma17


A

Angelawiersma17

Guest
Goedemiddag allemaal :D

Sinds een kleine week ben ik in het trotse bezit van een tweedehands Juwel 240! In dit album zal ik af en toe foto's posten van de voortgang van dit aquarium want ik vind het ook altijd leuk om naar de aquariums van anderen te kijken! :) Het leek mij en mijn vriend mooi om zelf een kastje te gaan bouwen want wij willen graag wat doen met steigerhout in ons huisje.

Zo gezegd zo gedaan, mijn vriend is meteen aan de slag gegaan :p
Hieronder de foto's van het maken van het frame, de binnenkant en met het steigerhout er om heen!


Het frame:
124187_0_82_image3.jpg


Het frame inclusief aquarium:
852337_0_82_image4.jpg


De binnenkant bekleden:
633479_0_82_image6.jpg


Het steigerhout er om heen!

655618_0_82_image8.jpg



Wordt vervolgd! :D
 
Mooie start zo. Flink wat ruimte in het kastje om de spullen kwijt te kunnen.
 
Het aquarium is volgegooid met water, tot nu toe nog geen lekkage kunnen ontdekken!
Ook heb ik alvast een beetje grind en wortelhout toegevoegd. De kleine stukken zinken al naar de bodem, het grote stuk moet zich echter nog een beetje volzuigen met water :)

912275_0_82_foto_2.jpg
 
Dank jullie wel! :D Ik ben ondertussen bezig met het opzoeken van hoe ik de beplanting wil doen. Dit lukt mij namelijk nooit :(

De aquaria die ik tot nu toe heb gehad waren altijd vrij simpel en best saai ingericht. Ik wil diepte, contrast en verschillende vormen zien! Nu nog uitvogelen hoe ik dat moet doen :/

De planten die er sowieso inkomen omdat ze dienst doen als signaalplanten:

Belgisch groen
Anubias
Dwergkruid
Javavarens

Verder heb ik zelf in mijn oude aquarium nog wat planten zitten:
- Hygrophila corymbosa siamensis.
- Echinodorus soorten
- cryptocoyne soort
- Mos
- Mosballen


Daarnaast lijkt valisneria mij mooi om voor de uitlaat van het filter te plaatsen zodat deze mee waait in de stroming :)
 
De kast zal in ider geval van betere kwaliteit zijn dan de kastjes van Juwel zelf.:D
Heb je het hout behandeld?

Ziet er al mooi uit de inrichting.
 
Haha ja dat sowieso visstisck! Beter dan die dunne mdf plaatjes :)
Het hout is alleen afgewerkt met een lichte greywash maar niet tegen water. Maar het is steigerhout en dat kan wel wat hebben. Steigers staan immers normaliter ook buiten :)
 
Ik heb online planten besteld, deze kan ik verwachten rond 30 december. Ik zal zo een lijstje geven met foto's van welke ik besteld heb :D

Voor nu heb ik een groot aantal planten van mijn oude bakje in het nieuwe aquarium gezet. Het water is nog lekker troebel door het wroeten en i.c.m. uit elkaar vallende stukjes kleibolletjes krijg je mistig water hihi :p

Hier het resultaat tot nu toe! :daisy:

Totaaltje

327655_0_82_eersteplanten1.jpg


Links

838478_0_82_eersteplanten2.jpg


Rechts

661378_0_82_eersteplanten3.jpg
 
Ziet er goed uit. Aan de belletjes in het zand te zien gok ik Hornbach zand. :)
 
Haha jaaa dat klopt Crash!! Heb jij het ook?


Hier de beloofde lijst met planten die ik besteld heb:
Anubias barteri
Glossostigma elatinoides
Vallisneria spiralis
Limnophila sessiliflora
Lysimachia nummularia
Nymphea lotus rood (lotusknol)
Heteranthera zosterifolia (Sterrenkruid)
Cabomba piauhyensis
Elodea/ Egeria densa (Waterpest)
Hygrophila difformis

Daarnaast heb ik zelf al:
Javavarens
Mos
Hygrophila corymbosa siamensis
Echinodorus soorten
Een cryptocoyne soort

Een fotootje van hoe het aquarium er nu bij staat:
251751_0_82_foto_3.jpg


Links:
919189_0_82_foto_5.jpg


Rechts:
747765_0_82_foto_4.jpg


:D
 
Klopt ik heb dat ook in mijn bakken en herkende de "zandbelletjes". :p
 
Ook ik kan zeggen dat ik het gebruik in 2 bakken.
Bevalt prima ook.

Heb je niet iets te weinig nog op de bodem of is dat vertekening??
De bodem dient ook voor de bacteriecultuur namelijk en war meer substraat kan dan misschien geen kwaad ;)
 
Ik heb nog twee zakken liggen op zolder, ik twijfelde zelf ook al Jessicapilon! Vooral achterin kan wel wat meer. Ik zal de zakjes er bij gooien, kijken of het dan beter is :)

En het zand bevalt mij tot nu toe ook prima hoor! Alleen in het begin blijven de lichtste deeltjes bovenin zweven maar na een tijdje is dit weg.
 
De bestelling met plantjes is vandaag *op mijn verjaardag!!!* binnengekomen, Yeeehaa!!
Ik heb alle plantjes een plekje kunnen geven en nu maar wachten tot het gaat groeien. De stukken hout heb ik ook iets veranderd en ik ben vast nog niet helemaal 100% tevreden over de plaatsing van alle planten maar ik laat nu eerst alles maar even met rust :)

Hier weer een paar plaatjes!

Totaaltje, nog een beetje mistig
734174angelawiersma16_0_82_20141230_18.jpg


Links:
738245angelawiersma16_0_82_20141230_18.jpg


Rechts:
392285angelawiersma16_0_82_20141230_18.jpg


Close-ups:

Die bult moet ik nog plat drukken :p
938627angelawiersma16_0_82_20141230_18.jpg


419945angelawiersma16_0_82_20141230_18.jpg


667816angelawiersma16_0_82_20141230_18.jpg


844244angelawiersma16_0_82_20141230_18.jpg


165239angelawiersma16_0_82_20141230_18.jpg


En mijn kleine schattige lotusje! :daisy:
764171angelawiersma16_0_82_20141230_18.jpg


:D
 
Ziet er goed uit. Zit die lotus op een bol? Zo ja dan zit ie te diep. De zandbelletjes kun je ook verminderen, door een beetje met een vlakke hand ze plat te drukken. Duurt ongeveer een dag of vier voordat alle belletjes weg zijn.
 
De lotus zit inderdaad op een bol! Moet de bol nog een beetje zichtbaar zijn?
En thanks voor de tip over de bubbels...


En ja nu maar wachten! Hihi :D
 
Ik heb de bol nu meer op het grind gelegd met z'n kontje er nog een klein beetje in :daisy:
 
Ik zie dat sommige planten lichtelijk aftakelen. Dit zal wel bij het process horen. Ik voegde de eerste dagen profito en easycarbo toe maar ik had gelezen dat profito nu nog niet veel nut heeft dus daar ben ik mee gestopt. Als de bak 3 week draait ga ik dit weer toevoegen. Ondertussen blijf ik de dode blaadjes weghalen :)
 
Ik heb ondertussen toch maar profito toegevoegd, op basis van advies wat mij op een ander forum gegeven werd. De baak draait inmiddels meer dan 3 week, ik heb de vissen uit mijn oude bakkie maar overgezet want dat zag er ook niet meer uit :p

Ik was toch niet tevreden met mijn huidige opstelling,

ik hou meer van overzicht dus ik heb een cirkel in het midden gemaakt met stenen met daar in een anubias.

Links een stukje hout en rechts ook om eenheid te cree�ren.
Ik weet dat sommigen deze opmaak verafschuwen maar ach, verschil moet er zijn he :p

Hier de foto's
Totaal:
179615_0_82_32.jpg


Links:
156237_0_82_34.jpg


Midden:
284532_0_82_33.jpg


Rechts:
579285_0_82_35.jpg



Het bodem bedekkende plantje die er eerst zo uit zag....
283626_0_82_28.jpg

Tja.. daar is niet veel meer van over, net zoals de rode cabomba, daar staan nog een paar steeltjes van in een hoekje, rechts :(


Ik zie ook telkens alg terug komen, een zweverige, groene alg aan de plantjes maar ook aan de ruiten. Iemand een idee welke dit is en hoe ik het tegen ga?

x
 
Nog even een paar close-ups :D

De lelie vormt ook al een paar nieuwe blaadjes

818314_0_82_img_6341.jpg


Mijn bos mos!
158445_0_82_img_6343.jpg


Mooi groen is niet lelijk :)
113478_0_82_img_63455.jpg


Rise little stars!
733454_0_82_img_6346.jpg


Eenzame stengel?
877211_0_82_img_6352.jpg


Anubias on the rocks :cool:
146563_0_82_img_6354.jpg


Little monster!
579544_0_82_img_63588.jpg
 
Netjes hoor! Vooral de grote bos mos vind ik erg geslaagd en goed gepositioneerd.

De rode cabomba is een plantje die erg veel licht nodig heeft. Als het nog zin heeft, is het misschien verstandig om hem wat meer naar het midden van de bak te brengen. De anubias is een plant die juist erg weinig licht nodig heeft. Deze zal dus wat meer in de schaduw moeten.

Gr Robin
 
Dank jullie wel, leuk om te horen allemaal :D

Dus de anubias die zo mooi in't midden staat kan beter onder de schaduw van een stuk wortelhout bijvoorbeeld Robin-S?

Want dan zit ik er aan te denken om de anubias meer naar links te verplaatsen en de rode lotus in het midden te doen. Ik wil ook graag dat de lotus niet van die lange stengels krijgt maar mooi kort blijft :)

En dan daar achter de overgebleven stengeltjes van de rode cabomba...
Wie weet slaan ze nog aan :stars:

Helpt het ook als ik een kleikegeltje bij de voetjes plaats van de cabomba en lotus?
 
Mooi zeg :)
Mooi ingericht.
Ik heb het broertje van de Juwel Rio 240, de Juwel Rio 180 :)
 

Terug
Bovenaan