Even weer ruzie met mijn oude dame. 😆


Boarnsterhim

Member
Lid geworden
27 september 2020
Berichten
24
Leeftijd
50
Locatie
Friesland
Vandaag weer eens het aquarium opnieuw in gericht. Direct weer mijn lieve oude dame druk in de weer. Nieuwe planten erbij die op plekken staan die ze niet verwacht. Moet vanacht maar afwachten of ze de planten laat staan of dat ik morgen een paar extra drijfplanten heb.
 

Bijlagen

  • PXL_20230203_171349040.jpg
    PXL_20230203_171349040.jpg
    246.4 KB · Weergaven: 109
  • PXL_20230203_171417708.jpg
    PXL_20230203_171417708.jpg
    177.9 KB · Weergaven: 111
Mij beta geniet wel van zijn nieuwe plekje.
 

Bijlagen

  • PXL_20230204_000655175.jpg
    PXL_20230204_000655175.jpg
    250.8 KB · Weergaven: 75
Nee, het plantje staat mooi in de bodem nu.
Ik was op dat moment nog lekker bezig toen mijn kleine vriendin in de weg ging zwemmen.
Het is toch niet een nieuwe trend om dat wel te doen. Wie weet heb ik weer wat gemist. 😉
 
Nee, het plantje staat mooi in de bodem nu.
Ik was op dat moment nog lekker bezig toen mijn kleine vriendin in de weg ging zwemmen.
Het is toch niet een nieuwe trend om dat wel te doen. Wie weet heb ik weer wat gemist. 😉
ik zie geen reden om ze in de potjes te laten, vandaar de vraag :)
 
Super gaaf dat ze nog altijd leeft. :D Straks moet je haar opnemen in je testament, voor de volgende eigenaar...

Hoe is ze al die tijd eigenlijk geweest qua gedrag, en dan met name: hoe actief is ze overdag? En hoe vaak eet ze? :)

Ik heb zelf een enigszins vergelijkbare soort (Agamyxis pectinifrons/albomaculatus) maar die zie je overdag werkelijk nooit. En die lijken wel permanent vastgelijmd op hun individuele verstopplekken. Eten ook extreem weinig. Ik snap niet hoe ze het doen. ^^'

Daarom wil ik dus overwegen een erop lijkende soort, die wat meer "meedoet", erbij te nemen...
 
Gino, de kinderen die zelf nu 24 en 21 zijn hebben al besloten wie voor Jopie gaat zorgen mocht ik er ooit niet meer zijn.
Wat betreft het verstoppen, ik heb weleens gedacht waarom heb ik deze vis.
Ze heeft periodes gehad dat ik haar een half jaar niet zag zwemmen of eten.
Het leek alsof ze leefde op alleen water. In de eerste 10 jaar van alles uitgeprobeerd, nu voer ik de andere vissen granulaat.
Wanneer madam dan uit haar schuilplaats komt gooi ik wat meer voer erbij plus dat ik dan soms twee tabletten voor haar doe.
Bewust kleine die ze in 1 keer kan opzuigen. Kijk vooral of je vissen een buikje hebben dan gaat het goed.
Ik ken verhalen van deze soort dat ze alles zouden opeten wat ze tegenkomen, maar dan waren dat wat magere vissen.
En ja het is soms een saaie donder, daarom is haar huidige plekje zo neer gezet dat mijn vrouw en ik haar kunnen worden zien.
Zelf kijkt ze dan ook.lekker terug naar ons.
 
Nu is ze nog boos en kijkt ze bewust de andere kant op. Ze heeft zelfs haar hol dieper proberen te maken, zelfs tot aan het glas.🤣
Dit zal weer een periode zijn waarbij ze wat actiever zal blijven tot ze mij weer lief gaat vinden.
 

Bijlagen

  • PXL_20230204_125355210.jpg
    PXL_20230204_125355210.jpg
    247.6 KB · Weergaven: 85
(Een vrouwelijke vis die Jopie heet? :DD)

Dank je voor de details. Dan klinkt het toch wel vergelijkbaar met de situatie hier. ^^ Het blijven mooie beesten om te houden, ondanks het kluizenaarsleven dat ze leiden.
 
(Een vrouwelijke vis die Jopie heet? :DD)

Dank je voor de details. Dan klinkt het toch wel vergelijkbaar met de situatie hier. ^^ Het blijven mooie beesten om te houden, ondanks het kluizenaarsleven dat ze leiden.
Jopie was vroeger een normale naam voor een vrouw.
 
De naam had mijn moeder verzonnen, we dachten toen nog dat het een mannetje was.
En ondanks dat ik de naam vreselijk vond is die blijven hangen.🤣
Maar wil best zeggen dat we haar bewust als dame Jopie genoemd hebben.
 
wauw wat bijzonder dat je haar al zo lang hebt!
 
Knap hoor dat je er al 33 jaar voor zorgt .
Ik zou denken , dat moet een een grote slokop zijn , maar blijkbaar is het tegendeel waar .
 

Terug
Bovenaan