Enkhuizen (NL) - Aquariumworldonline


FlowLong

Well-known member
Lid geworden
18 januari 2021
Berichten
57
Leeftijd
33
Vandaag even in de fysieke winkel wezen kijken. Bij entree een mooie showbak. Helaas boven de lichtkap een aantal kleine bakjes met betta's zwemmend in groene soep.
In meerdere bakken dode vissen aangetroffen. In het aquarium met Corydoras panda de hele school dood... Lijkt me toch niet al te ingewikkeld elke ochtend even snel langs de bakken lopen en er een blik in te werpen. Eens een dood visje kan over het hoofd gezien worden, maar een dode school valt wel flink op.

Ik kwam er voor Corydoras paleatus. De verkoper wees me naar een bakje met longfins. Ik ben daarin niet geinteresseerd en zei dat ik nog wel even rond wou kijken. Daarbij stuitte ik toch ineens op een normale vorm. Echter waren deze nog geen twee centimeter waardoor ik twijfelde of ik ze mee zou nemen. Ik besloot alsnog een schooltje mee te nemen. Terwijl de verkoper de visjes uitving keek ik nog even snel in de bak met longfins. Daartussen zwommen toch enkele normale vormen maar dan van 3 a 4 centimeter. Toen ik dit aan de verkoper vermeldde zei ze dat het toch allemaal longfins zijn maar dat de ene mooier is als de ander.. Ze zouden niet gemixt in de bakken zitten.. Ik ben er verder niet op in gegaan en heb een schooltje van de kleinere individuen meegenomen. Helaas blijkt nu bij thuiskomst in mijn schooltje ook een longfin te zitten. :rolleyes: Hoezo dan niet gemixt. Ik heb ze gemaild en ben ik afwachting van hun reactie.

Ze hebben overigens een spaaractie waarbij je een stempel krijgt bij elke 10 euro. Bij een volle spaarkaart (10 stempels) krijg je een blister met diepvriesvoer.
 
Hmmm ik ben hier 2x geweest waarvan 1x meg @Wandelendegarnaal. Wij hadden juist een goede indruk van de zaak.
 
Absoluut... totaal geen vreemde indruk gehad. Kwa doden vissen ja een paar. Maar dat kan altijd gebeuren
 
Bieden Corydoras Eques aan voor een prijs die niet kan, maar het zijn dan gewoon Corydoras Aeneus.
 
Hm, ik ben er nu diverse malen geweest tot grote tevredenheid. Zijn inmiddels heel erg uitgebreid. Ik kwam er al toen ze nog visjes in het schuurtje hadden en daarna boven op een slaapkamertje.
 
Inmiddels verhuist naar Heerhugowaard begrijp ik. Iemand al een keer geweest?
 
Ze zitten er net 1 week, nog niet geweest, maar hebben nog niet alles qua vis bv, van wat ik heb begrepen van hobbyisten die er wel al zijn geweest. Geef het even een aantal weken zodat de winkel weer goed kan indraaien in zijn geheel.
 
Ik ben vandaag zelf even langs geweest en kan niks anders zeggen dan dat ik het een aanwinst vind voor de regio.
 
Afgelopen zaterdag nog even langs geweest op hun nieuwe adres in Heerhugowaard. De zaak is er zeker op vooruit gegaan:DD
Mooie aparte afdeling met een hoop hardware, het deel met de vissen is nog volop in opbouw. Dat belooft nog wat!
Vriendelijk personeel en tevens een prima bakkie koffie gehad. Als je in de buurt bent is het zeker leuk om even langs te gaan(y)
 

Terug
Bovenaan