EI-methode


MaFlodder

Well-known member
Lid geworden
27 augustus 2014
Berichten
366
Locatie
Rotterdam
Hallo allemaal,

Na wat alg problemen wil ik graag gaan beginnen met de EI-methode. Ik heb al het eea gelezen maar toch nog wat vragen.

Ik wil een ppm gaan aanhouden van 20:2 met een wekelijkse waterwissel van 50%. Nu heb ik nog een fles fosfo van Easy Life staan en dan kom ik uit op 125ml toevoegen per week. Dit lijkt me erg veel?
Uiteindelijk wil ik wel overgaan op poeders omdat dit een stuk goedkoper is.

Wanneer kan ik het best doseren? Lees hier en daar dat voedingsstoffen op een verschillende dag toegevoegd worden.

Als plantenvoeding gebruik ik nu plantenpracht van APO, dagelijks 4ml.

Ik heb een Oase Highline 300. 115x50x56, 300 liter. Ik gebruik co2.

Groetjes Denise
 
In mijn plantenbak zat ik rond de 20 ml per week aan fosfaat en evenzoveel nitraat. Op zich zegt dit trouwens niet zoveel, je moet gaan reageren op de vraag van je plantenkeuze. Zelf heb ik nooit gewerkt met EI. Ik hield mij liever dus ook aan de vraag van mijn planten, zij zijn namelijk de beste verklikkers die je kan hebben in een bak en vertellen je precies wat ze nodig hebben om te groeien in die zelfde bak. Het doseren doe je, als het kan, het liefst dagelijks. Dat is en blijft de beste methode. Waarbij je in aanmerking moet nemen dat niet alles tegelijk in je bak mag. Zelf heb ik vooral de poeders van aquariumbemesting.nl gebruikt.
 
Ik werk/werkte wel met de EI en heb altijd vanaf de start alles gelijk na het verversen toegevoegd. Als je sporen een goed chelaat hebben dan is dat geen probleem verder. De kans dat ik het vergeet is groot als dat dagelijks moet.
 
Hier is er genoeg over te lezen verder:

 
Bedankt voor de link, ga ik even op mijn gemakje doorlezen :)
 

Terug
Bovenaan