Diepvriesvoer ontdooid buiten de koelkast


sjorsNWH

Member
Lid geworden
23 juli 2023
Berichten
22
Leeftijd
37
Gisteren heb ik mijn vissen diepvriesvoer voer gegeven, uiteraard eerst ontdooid. Maar vergeten terug te stoppen in de vriezer. Zojuist (18 uur later) zag ik deze nog op het aanrecht liggen. Kan ik dit nu wegdoen of is het voer nog wel geschikt om aankomende dagen te gebruiken. Inmiddels staat het voer in ieder geval in de koelkast afwachtend op jullie reactie šŸ˜‰
 
Nou 18 uur buiten de koelkast vindt ik zelf geen fijn idee en ik zou het wegdoen en nieuwe pakken. Zoveel zal het dan denk ik ook niet zijn.
 
Dan ga ik het inderdaad weggooien, volgende keer maar beter opletten.

Wassen jullie trouwens het diepvriesvoer nog of gewoon ontdooid, rechtstreeks uit het kuipje in het aquarium?
 
Dan ga ik het inderdaad weggooien, volgende keer maar beter opletten.

Wassen jullie trouwens het diepvriesvoer nog of gewoon ontdooid, rechtstreeks uit het kuipje in het aquarium?
Ik spoel het onder de kraan met het voer in een visnetje - uit het blokje.
 
Even wat wij als mens vies vinden daargelaten; Het gemiddelde dier in ons aquarium leeft van oudsher ook op rottende kadavers. Uitgaand van een vis die niet te veel is doorgefokt, en een diepvriesartikel dat nog in de vacuumverpakking zit, zou ik het persoonlijk best aandurven.
 
Dan ga ik het inderdaad weggooien, volgende keer maar beter opletten.

Wassen jullie trouwens het diepvriesvoer nog of gewoon ontdooid, rechtstreeks uit het kuipje in het aquarium?
Ik doe het in een theezeefje onder de kraan ontdooien. Is het gelijk ook schoon.

Even wat wij als mens vies vinden daargelaten; Het gemiddelde dier in ons aquarium leeft van oudsher ook op rottende kadavers. Uitgaand van een vis die niet te veel is doorgefokt, en een diepvriesartikel dat nog in de vacuumverpakking zit, zou ik het persoonlijk best aandurven.
Eens, ik zou het ook aandurven.
 
Ik spoel het in een theezeefje schoon zodat het snel ontdooit maar je kan het ook gewoon ontdooien en in het water wat erbij zit zit niets schadelijks. Men spreekt weleens van fosfaat maar dat valt volgens mij reuze mee als ik afga op metingen die oude leden hebben gedaan.
 
Ik gebruik blokjes en die spoel ik niet af. Ik merk niet dat dit extra vervuiling veroorzaakt, maar ik heb een behoorlijk aquarium. In een nanobak zou ik het wel spoelen.
 
Ik gooi diepvriesvoer altijd bevroren in de aquaria, gewoon de blokjes uit de verpakking drukken meteen in de bak, dat vinden de vissen geen probleem en worden helemaal gek als het drijft het is weg voor je het weet.
Ik heb hier geen hinder van ondervonden.

Voordeel de oppervlakte voeders krijgen wat en de rest gaat vanzelf naar de bodenvoeders.
 
Zoā€™n blokje is ook zo ontdooit in dat warme water denk ik.
 
Ik maak eigen voer en geef het haf ontdooid.
Vis vliegen erop af als gekken.
Geef ze om de dag ongeveer 50 gram.
Heb 2 zoetwater haaien van 25 cm lang zwemmen .
6 zoenvissen
5 plectoā€™s en 10 kegelvlek barbeels.
Wat de grote vissen los schudden eten de kleintjes van.
 
Het Aquarium is 200x50x50
CO2 met nachtventiel
2x jbm 1.80 cm ledbalk 1x wit -rood en blauw-wit
 

Terug
Bovenaan