De aquaria van Ziggycardon


Z

ziggycardon

Guest
Hallo
Dit is de fotopost van mijn aquaria :)
Helaas is mijn camera niet echt gemaakt voor het fotograferen van aquaria dus de foto's zijn helaas niet van topkwaliteit.
Momenteel heb ik 11 aquaria, maar dit gaat zeker nog uitgebreid worden :)
Ook nieuwe aquaria worden telkens in dit onderwerp bijgevoegd.

20 liter aquarium met 1 dwergkogelvis (Carinotetraodon travancoricus) & 2 braadpanmeervallen (Bunocephalus coracoideus)

592343ziggycardon_0_82_dsc02164ziggycardon.jpg


332643ziggycardon_0_82_dsc02166.jpg


147629ziggycardon_0_82_dsc02227ziggycardon.jpg


536641ziggycardon_0_82_dsc02244.jpg


20 liter aquarium met 4 hommelmeervallen (Microglanis poecilus) en 6 appenslakken (Pomacea bridgesii)

539161ziggycardon_0_82_dsc08825.jpg


847998ziggycardon_0_82_dsc08824.jpg


772355ziggycardon_0_82_dsc08829.jpg


614445ziggycardon_0_82_dsc04021.jpg
 
Leuk! Zou graag meer foto's willen zien, je hebt een hele verzameling zo te zien. Welkom op het forum!
 
20 liter aquarium met 1 blauwbaarsje (Badis badis), 6 dwergknorgoerami's (Trichopsis pumila), 3 slangenvisjes (Pangio kuhlii) en 1 waaierhandgarnaal (Atyopsis muluccensis)

343567ziggycardon_0_82_dsc03454.jpg


121333ziggycardon_0_82_dsc03453.jpg


289217ziggycardon_0_82_dsc04066.jpg


423613ziggycardon_0_82_dsc04059.jpg


328461ziggycardon_0_82_dsc03500.jpg


431997ziggycardon_0_82_dsc01912.jpg


20 liter aquarium met 10 Chinese danio's (Tanichthys albonubes) en 1 Chinese steenkruiper (Beaufortia leveretti)
Maar dit is een tijdelijke bezetting, want binnenkort verhuizen deze vissen naar het Chinees aqua-terrarium in de nieuwe terrariumkamer

646857ziggycardon_0_82_dsc03993.jpg


844616ziggycardon_0_82_dsc04082.jpg
 
20 liter aquarium met momenteel 2 woestijngobies (Chlamydogobius eremius), maar het aantal varieert sterk.

646555ziggycardon_0_82_dsc04002.jpg


541695ziggycardon_0_82_dsc03996.jpg


897489ziggycardon_0_82_dsc03999.jpg


20 liter Nursery aquarium met momenteel de opgroeiende nakweek van de woestijngoby's

713573ziggycardon_0_82_dsc04090.jpg


568888ziggycardon_0_82_dsc04094.jpg


20 liter aquarium met de endler guppy (Poecilia wingei) kweek en Anatome helena kweek, binnenkort komen er nog 2 extra 20 liter bakjes bij om de kweek uit te breiden

489251ziggycardon_0_82_dsc03988.jpg


879334ziggycardon_0_82_dsc08927.jpg
 
Ik heb zelf de Wui, maar is 20 liter niet te klein?
Mooie foto s verder hoor en leuke bakken.
 
360 liter aquarium met 1 Afrikaanse kwastsnoek (Polypterus retropinnis)

692381ziggycardon_0_82_dsc07417.jpg


832534ziggycardon_0_82_dsc00317.jpg


713395ziggycardon_0_82_dsc04802.jpg


429762ziggycardon_0_82_dsc04962.jpg


753637ziggycardon_0_82_dsc05318.jpg


784198ziggycardon_0_82_dsc06369.jpg
 
60 liter gezelschapsaquarium met 2 plaatjes (Xiphophorus maculatus), 6 pristella's (Pristella maxillaris), 3 gevorkte blauwoogregenboogvissen (Psuedomungil furcatus), 4 blauwe keizerzalmen (Inpaichthys kerri), 3 kamdoornmeervallen (Agamyxis pectinifrons), 1 Botia lohachata, 8 japonica garnalen (Caridina multidentata)
Maar de regenboogvisjes verhuizen binnenkort naar een Papua Nieuw-Guinea aqua-terrarium en de kamdoornmeervallen en keizerzalmpjes naar een Amazone aqua-terrarium.

751277ziggycardon_0_82_dsc04057.jpg


673646ziggycardon_0_82_dsc04027.jpg


791571ziggycardon_0_82_dsc04043.jpg


882952ziggycardon_0_82_dsc04052.jpg


117879ziggycardon_0_82_dsc01891.jpg


20 liter aquarium met 1 vuurbuiksalamander (Cynops orientalis)

252966ziggycardon_0_82_dsc03980.jpg


164566ziggycardon_0_82_dsc03984.jpg


311381ziggycardon_0_82_dsc08993.jpg


229779ziggycardon_0_82_dsc08974.jpg


292682ziggycardon_0_82_dsc08981.jpg
 
Leuke bakken heb je met aparte vissen. Die snoek is kick zeg! :thumbs:
 
jessicapilon zei:
Ik heb zelf de Wui, maar is 20 liter niet te klein?
Mooie foto s verder hoor en leuke bakken.

Voor Rhinogobius rubromaculatus zou deze bak inderdaad te klein zijn, ook al hebben ze dezelfde grootte als de Chlamydogobius eremius en ook bijna hetzelfde uiterlijk.
Maar Rhinogobius rubromaculatus is een soort die echt in rivieren voorkomt terwijl de Chlamydogobius eremius in kleine woestijnpoelen voorkomt vergelijkbaar met plassen die we hier vinden in weides na wat regenval.
Een klein groepje van niet meer dan 5 C. eremius kan dus wel gehouden worden in een 20 liter bakje zolang er voor iedere vis holen en schuilplaatsen voorzien zijn.
Het zijn ook enorm sterke vissen die tegen heel veel bestand zijn qua waterwaardes, temperatuur en zoutgehalte.
Momenteel heb ik nog 2 volwassen dieren zitten in het aquarium en iets van een 10 tot 12 jongen in de nursery.
Maar binnenkort komt er klein vijvertje bij in het terrarium van de kraaghagedissen wat momenteel in aanbouw is, waar ik een deel van de nakweek ga uitzetten zodat het 20 liter bakje niet overbevolkt geraakt :)
 
Sander-fish zei:
Leuke bakken heb je met aparte vissen. Die snoek is kick zeg! :thumbs:
Dankje :)
De kwastsnoek is ook echt mijne grote favoriet, hele leuke vis die zijn verzorgers kent.
Volgt echt je vinger aan het glas, eet uit de hand, geweldige vis gewoon dit ik toch al een 5 jaar heb :)
 
96 liter aquarium met 1 axolotl (Ambystoma mexicanum)

976384ziggycardon_0_82_dsc04101.jpg


766462ziggycardon_0_82_dsc04097.jpg


123925ziggycardon_0_82_dsc04106.jpg


Dat waren dan al mijn 11 aquaria die ik voorlopig heb, maar er zijn met de aanbouw van een 2de terrariumkamer grote toekomst plannen waardoor er nog heel wat aquaria gaan bijkomen.

Projecten in de zeer nabije toekomst zijn:

- 96 liter brakwater aquarium met 1 mangrove murene (Gymnothorax tile)

- 60 liter Mexicaans aquarium met Mexicaanse blinde grotvissen (Astyanax mexicanus) en Ameca splendens

- 20 liter Afrikaans aquarium met ringbandsnoekjes (Epiplatys Annulatus), lichtoogjes (Poropanchax normani) en Afrikaanse glasgarnalen (Desmocaris trispinosa)

- 20 liter aquarium met 2 Afrikaanse dwergklauwkikkers (Hymenochirus boettgeri)

- 20 liter aquarium met dwergkreeftjes (Cambarellus patzcuarensis)

- groot Papua-Nieuw Guinea aqua-terrarium met Koraalteenboomkikkers (Litoria caerulea) en een aquarium gedeelte van 230 l met 5 soorten regenboogvissen (Melanotaenia boesemani, Melanotaenia preacox, Pseudomungil furcatus, Pseudomungil gertudae, Iriatherina werneri) en pauwooggrondels (Tateurndina ocellicauda)

- groot Amazone aqua-terrium met gifkikkers (Dendrobates trincorius azureus) en een aquarium gedeelte van 144 liter met vuurneons (Hemigrammus erythrozonus), kardinaaltetra's (Paracheirodon axelrodi), ramirezi's (Mikrogeophagus ramirezi), marmerbijlzalmen (Carnegiella strigata), Corydorassen (Corydoras julii), borstelneusmeervallen (Ancistrus dolichopterus), kamdoornmeervallen (Agamyxis pectinifrons)

En in de verre toekomst nog meer... :)
 
Zeker zijn dit mooie bakjes. Er is iets dat me wel opvalt. Je vindt de bewoners belangrijker dan de inrichting (lees je planten)denk ik. In enkele bakken zie ik namelijk wat algen. Niet dat dit zo erg is, maar het is iets waar ik persoonlijk wel erg op let ;). Maar met zoveel bakken moet je prioriteiten stellen denk ik.
 
Mooie collecties van verschillende vissen.
Je bent goed bezig.
Handig dat de Axeloti zijn eigen drinkwaterbakje heeft :regen:
 
jessicapilon zei:
Zeker zijn dit mooie bakjes. Er is iets dat me wel opvalt. Je vindt de bewoners belangrijker dan de inrichting (lees je planten)denk ik. In enkele bakken zie ik namelijk wat algen. Niet dat dit zo erg is, maar het is iets waar ik persoonlijk wel erg op let ;). Maar met zoveel bakken moet je prioriteiten stellen denk ik.
Ja ik weet dat ik inderdaad veel algen in de aquaria heb, vooral de gezelschapbak.
Is omdat we al wat nitraten in ons kraanwater hebben + het feit dat er redelijk veel UVB lampen in de kamer branden in verschillende terraria.
Dus ik heb redelijk wat last van algen, doe wekelijks of om de twee weken waterverversingen en haal iedere 2 weken met een mesje de algen van de ruiten maar de decoratie is inderdaad erg begroeit en moet inderdaad er een tijd voor maken.
Maar inderdaad zoals u zegt stel je met meerdere bakken je prioriteiten en die gaan meestal naar waterverversingen, bodemstofzuigen, ruiten kuisen, nakweek verwijderen, en de verzorging :)
En ja ook naar de terraria en andere dieren in huis :p
Maar ben sinds 2 weken bezig met een nitraatverminderend product dus zien wat dat gaat geven binnenkort :)
 
Henk P. zei:
Mooie collecties van verschillende vissen.
Je bent goed bezig.
Handig dat de Axeloti zijn eigen drinkwaterbakje heeft :regen:

Haha thanx :)
Hij moest maar eens dorst krijgen ;)

C�dric Vleminckx zei:
Mooie verzameling heb je daar!

Danku :)
 
Zit altijd maar te updaten in mijn terrarium topic, maar zelden in mijn aquarium album.
Dus hier is een kleine update! :)
Het Thai aquarium is redelijk veranderd, had wat moeilijkheden met de dwergknorgoerami en het blauwbaarsje en ben dus met deze visjes gestopt.
Nu zit er dus naast de 3 slangenvisjes (Pangio kuhli) er dus een oude waaierhandgarnaal (Atyopsis moluccensis) die ik overgezet heb uit een ander aquarium en ik heb er een siamese kempvis mannetje (Betta splendens) samen met 2 vrouwtjes erin zitten.
DSC00548.JPG

DSC00552.JPG

DSC00556.JPG


Ik heb nu ook al een tijdje mijn brakwater aquarium die het momenteel heel goed doet met 1 brakwater murene (Gymnothorax tile) & 1 drakenkopvis (Gobioides broussonnetii) en een stuk of 50 brakwatersteurgarnalen die als voeder dienen voor de murene.
DSC04307.JPG

DSC04304.JPG

DSC04320.JPG

DSC04372.JPG

Heb onlangs ook nog onverwachts 2 odessabarbelen (Puntius ticto) opgevangen, momenteel zitten ze in de gezelschapbak, maar wil ze in toekomst verhuizen naar een groter onderkomen en misschien in de zomer zelfs buiten huisvesten in een toekomstig project.
(De aquariumramen zitten redelijk vol algen op de foto, maar dit was 2 dagen voor de kuis en heb sindsdien geen zuivere foto kunnen maken van de odessa's)
DSC00347.JPG


En ja dan heb ik nog een speciaal onderwaterwezen een weekje geleden weten te bemachtigen.
Iets waar ik al jaren naar opzoek was en vorig weekend op de beurs eindelijk heb weten te bemachtigen!
Een reuzenwaterwants (Lethocerus cf. niloticus), ze zijn zo zeldzaam in de hobby dat ik wellicht de enige in België ben die de diertjes heeft.
DSC00356.JPG

DSC00357.JPG

En een zeer leuke verassing gisteren gehad, want de eitjes op de rug van het mannetje zijn gisteren uitgekomen dus heb nu rond de 20 a 25 baby wantsen zwemmen!!!
DSC00663.JPG


Verder heb ik afgelopen zondag een bezoek gebracht naar groothandel Ruinemans Aquarium, zoals vele van jullie wel weten een van de grootste groothandels van tropische zoetwatervissen.
En dit was zeker de moeite om te zien!!!
Enorm groot warenhuis met meer dan 3 000 aquaria met de meest bekende tot de meest bizarre vissen.
Rij na rij met neon en kardinaal tetra's, guppen in alle kleuren en vormen, prachtige ramirezi's, enz
Enkele pareltjes om te zien waren de payara's, Exodon paradoxus, tijgervissen, slangenkoppen, 40 cm grote kogelvissen, reuzengoerami's, wormsalamanders, bladvissen, jardini's, kwastsnoeken, roggen, volgroeide arowana's en pacu's en nog veel meer.

Plus heb zelf wat leuke nieuwe en wat exclusievere vissen besteld die donderdag op het werk moeten aankomen!
2 Mousetail knifefish (Gymnorhamphichthys rondoni)
1 Gulper catfish (Asterophysus batrachus)
Dus er zal binnenkort nog wel een update volgen ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo, jij hebt een dierentuin zeg! Prachtig om te zien, zoveel verschillende dieren.
Haha dankje, doe erg mijn best om een zo mooi en speciaal mogelijk bestand uit te bouwen en tot zo ver ben ik er heel erg trots op :)
 
En ja dan vandaag zijn de langverwachte aanwinsten van Ruinemans aangekomen!!!
2 Mousetail knife fish (Gymnorhamphichthys rondoni)
DSC00774.JPG

DSC00772.JPG

En een Gulper catfish (Asterophysus batrachus) van ongeveer 3 a 4 cm die helaas nog niet zo fotogeniek is en absoluut niet blijf stilzitten voor een heldere foto :)
DSC00728.JPG

DSC00709.JPG
 
Mooie bakken! Hoe groot worden je laatste 2 nieuwe aanwinsten eigenlijk?Ze zien er mij zo gevaarlijk uit, vooral die gulper catfish;)
 
Mooie bakken! Hoe groot worden je laatste 2 nieuwe aanwinsten eigenlijk?Ze zien er mij zo gevaarlijk uit, vooral die gulper catfish;)
De mesvissen rond de 15 cm en zijn ook al volgroeid, ze doen het ook heel goed momenteel.
Hele leuke en vooral speciale vissen qua gedrag, echt erg tevreden van ze.
De Gulper catfish word in gevangenschap meestal rond de 20 a 25 cm, heb helaas niet lang plezier gehad van deze geweldige vis want toen ik een midweekje in centerparks met mijn vriendin was heeft het visje zich vast gezwommen tussen de aquariumruit en de filter en toen ik terug kwam van het midweekje en ontdekte wat er gebeurd was was het helaas al te laat.
 
Sinds gisteren ook nog 2 nieuwe aquaria erbij gekregen als een vroeg verjaardagcadeau :)
In eentje heb ik mijn Endler guppen (Poecilia wingei) overgezet zodat de kweek wat kan uitbereiden!
Het vorig bakje van de endler's gaat nu gewoon gaan dienen als extra Nursery/quarantaine bakje.
DSC02063.JPG

Het andere aquaria zit momenteel nog in de doos, wil hier een speciaalbak van maken voor Mexicaanse blinde grotvissen (Astyanax mexicanus).
Heb ze vroeger altijd al gehad en zijn altijd een van m'n favoriete vissoorten geweest en na 5 jaar begind het toch weer te kriebelen om ze terug te houden maar ditmaal in een speciaal grot aquarium.
Maar wil eerst nog zelf de achterwand ervoor maken met inhammen en zuilen waar ze door kunnen zwemmen en misschien wat stalagmieten op de bodem.
Hier alvast nog een van mijn oude foto's van een Mexicaanse blinde grotvis, moesten sommige onder jullie ze nog niet kennen.
DSC05975.JPG
 
Zou ik ook altijd nog wel eens willen doen. Zo'n grot set up. Deze grotvissen hebben zeker wel een groot aquarium nodig?
 
Cool die Gulper catfish, enkele jaren geleden was ik naar de vis op zoek. Hopelijk doet de vis het bij jou goed. Mag ik vragen wat je voor het visje hebt betaald?
 
Cool die Gulper catfish, enkele jaren geleden was ik naar de vis op zoek. Hopelijk doet de vis het bij jou goed. Mag ik vragen wat je voor het visje hebt betaald?
Helaas heeft de gulper zich vast gezwommen tussen de filter en het aquariumglas toen ik een weekje op vakantie was, en de persoon die de verzorging op zich genomen had had het helaas niet gemerkt. Dus toen ik terugkwam was het helaas al te laat, heb de gulper maar een 2 maanden gehad hierdoor.
Hele leuke vissen wel.
Ik heb de gulper heel goedkoop kunnen kopen voor slechts 65 euro dankzij mijn werk direct aan Ruinemans kunnen aankopen.
Ik veronderstel dat de winkelprijs wellicht rond de 185 euro had gezeten, maar heb hem voor aankoopprijs kunnen hebben.
Ik ga zoieso er nog eens eentje bestellen, maar ze zijn momenteel niet meer in stock bij Ruinemans, dus moet het goed in de gaten houden.


Zou ik ook altijd nog wel eens willen doen. Zo'n grot set up. Deze grotvissen hebben zeker wel een groot aquarium nodig?
Bwa valt mee, medium grote vis, maar wel een actieve zwemmer, maar leven van nature in grotten met krappe ruimtes dus opzicht valt het mee.
80*30*30 is ideaal voor een groep, al denk ik dat 60*30*30 ook al zo gaan als het slim is ingericht met tunnels en zuilen zodat de vis niet direkt door heeft dat ie in een kleinere ruimte zit.
Heb ze vroeger zowel in de bak van 360 liter bak gehad en in de 60 liter bak en ze deden het evengoed in beide aquaria.
Maar raad toch vanaf 80 a 100 liter aan :)
 
Een kleine update.
Want er is een nieuwe bewoner in de nieuwe 60 literbak met de Endler's, een Otocinclus affenis.
Nu voor dat jullie beginnen dat ik er maar eentje heb en ze zeker in groepen moeten worden gehouden...
Ja dat weet ik, had er ook 6 besteld op het werk en al betaald.
Maar een van m'n collega's die niet zo vaak met de vissen bezig is wist dat niet en had ze dus al verkocht voor dat ik ze kon meenemen, en van de 15 die waren binnengekomen was dit dus de laatste, dus daarom heb ik hem al maar meegenomen.
Op de andere 5 moet ik wachten tot volgende levering.
Ook ga ik vandaag beginnen aan de achterwand voor het grot aquarium van de Mexicaanse blinde grotvissen (Astyanax mexicanus)
DSC02105.JPG

DSC02079.JPG
 

Terug
Bovenaan