CO2 magneetventiel ontploft


Wadelaar

Member
Lid geworden
29 oktober 2023
Berichten
20
Leeftijd
46
Iemand dit wel eens meegemaakt ?

Magneetventiel ontploft, slangetjes eraf geklapt en het ventiel een soort van gesmolten.........heel apart.
 

Bijlagen

  • 20240113_104704.jpg
    20240113_104704.jpg
    1.5 MB · Weergaven: 43
  • 20240113_104712.jpg
    20240113_104712.jpg
    2.5 MB · Weergaven: 39
Iemand dit wel eens meegemaakt ?

Magneetventiel ontploft, slangetjes eraf geklapt en het ventiel een soort van gesmolten.........heel apart.
Niet zo apart. Die dingen kunnen zeer heet worden! Zeker de 230 Volts exemplaren. Er bestaan ook zwakstroom Magneetventielen die gewoonlijk wat minder warm worden. Sommige leveranciers geven ook wel aan dat ze exemplaren aanbieden die minder heet worden. Zie hieronder. Ze worden allemaal wel warm. Er zit een spoel in die voor de hitte zorgt.

 
Volgens mij is het gros nog 230v toch?
Niet op kwaliteit sets.
Althans niet toen ik me er nog echt mee bezig hield.
Co2art had toen 0 solenoids met AC voeding in het assortiment, dennerle en JBL verkochten toen ook enkel maar DC setjes.
De grote merken hadden dus allemaal 12vdc magneetventielen, geen idee hoe dat nu is
 
Niet op kwaliteit sets.
Althans niet toen ik me er nog echt mee bezig hield.
Co2art had toen 0 solenoids met AC voeding in het assortiment, dennerle en JBL verkochten toen ook enkel maar DC setjes.
De grote merken hadden dus allemaal 12vdc magneetventielen, geen idee hoe dat nu is
Voor nu weer een 230 V aangeschaft (voorafgaand aan deze tip). Mocht het nog eens gebeuren dan kies ik voor zwakstroom.
Bedankt voor de tip, spread the word ;)
 
dit komt bekend voor.
hoe schakel je het ventiel toch niet via de Dennerle pH-Controller Evolution
zo ja dan kan je er weer op wachten.
Om de 1 of andere rede gaat het mis met andere merken magneet ventielen als de bij behorende van Dennerle waarom :juggle::unsure:
 
dit komt bekend voor.
hoe schakel je het ventiel toch niet via de Dennerle pH-Controller Evolution
zo ja dan kan je er weer op wachten.
Om de 1 of andere rede gaat het mis met andere merken magneet ventielen als de bij behorende van Dennerle waarom :juggle::unsure:
€ 100,00 euro verschil en de Milwaukee doet het nog gewoon. Maar bedankt voor de tip. Misschien in de toekomst.
 
dit komt bekend voor.
hoe schakel je het ventiel toch niet via de Dennerle pH-Controller Evolution
zo ja dan kan je er weer op wachten.
Om de 1 of andere rede gaat het mis met andere merken magneet ventielen als de bij behorende van Dennerle waarom :juggle::unsure:
Ik heb de Dennerle controller al bijna 5 jaar maar heb met beide magneetventielen geen last ervan dat het misgaat moet ik zeggen. Ik heb een goedkope van Alie in gebruik en had er ook een gebruikt van een of andere webshop.
 
Ik heb de Dennerle controller al bijna 5 jaar maar heb met beide magneetventielen geen last ervan dat het misgaat moet ik zeggen. Ik heb een goedkope van Alie in gebruik en had er ook een gebruikt van een of andere webshop.
Het heeft mij 3 magneetventiel gekost tot ik er 1 van dennerle gebruikte die bleef wel werken.
De anderen werden erg warm en begaven het soms binnen een paar dagen of weken
Of het de ventielen waren of de aansturing is mij altijd een raadsel gebleken
Nu draait hier alles op 12 volt met een andere controler dus geen last meer van warm worden of uit val.
 
Laatst bewerkt:
Die van Alie is 12V zag ik net maar die van Aqua Noa is 230V maar toch heb ik er geen problemen mee gehad en die heeft er jaren opgezeten.
 
Nee hoor, er zijn er plenty in de zwakstroom waardes. Overigens is niet zo dat ze dan niet warm worden. Er zit ook in deze types een spoel die per definitie, wanneer ze met een stroom belast worden warm worden.
Ja ik wist niet dat die van Aliexpress zwakstroom was maar dat zak ik vanmorgen pas en die wordt ook warm maar niet zo heet als die met 230V van AquaNoa.
 

Terug
Bovenaan