Chihiros WRGB II Pro - wintertijd / zomertijd


Leon L.

Well-known member
Lid geworden
4 februari 2020
Berichten
380
Locatie
Vlaardingen
Ik heb al bijna twee jaar een Chihiros WRGB II Pro boven mijn aquarium.
Normaal als de klok voor- of achteruit ging maakte ik een keer verbinding met de app en stond de tijd weer goed.

Nu de klok eind oktober achteruit is gegaan blijft de lamp terug springen naar zomertijd.
Als ik een keer verbinding maak gaat het die dag goed, maar een dag later staat hij weer terug.

Er is een maand of twee geleden een grote update geweest, ik denk dat het hierin is misgegaan.
Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Ik heb eigenlijk geen zin om aparte programma’s te maken voor de wintertijd.

IMG_4551.jpeg
 
Waarom, als alles goed ging heb je een update gedaan? En wanneer je een update doet is het altijd goed om de voorgaande software te bewaren. In geval van jouw situatie bijvoorbeeld kan je dan altijd nog teruggaan. Voor nu zou mijn advies zijn: Voer de update nog een keer uit. En wees bij updates altijd geduldig. Schakel nooit voortijdig uit! Er is tijd nodig voor het downloaden maar ook voor het, en dat is vaak minder zichtbaar, de installatie.
 
Waarom…. Omdat de meeste update’s tegenwoordig zijn i.v.m. de veiligheid.
Tegenwoordig hangt alles, zo ook mijn lamp aan het internet.
Wel zo fijn als deze up to date blijft.

En nee, het is geen computer waarop je windows een keer opnieuw installeert.
De update zelf is ook prima gegaan, allen één dingetje bevalt mij niet helemaal.

Vandaar mijn vraag of andere forumleden met het zelfde merk lamp, het zelfde ervaren en eventueel een oplossing hebben.
 
Waarom…. Omdat de meeste update’s tegenwoordig zijn i.v.m. de veiligheid.
Tegenwoordig hangt alles, zo ook mijn lamp aan het internet.
Wel zo fijn als deze up to date blijft.

En nee, het is geen computer waarop je windows een keer opnieuw installeert.
De update zelf is ook prima gegaan, allen één dingetje bevalt mij niet helemaal.

Vandaar mijn vraag of andere forumleden met het zelfde merk lamp, het zelfde ervaren en eventueel een oplossing hebben.
Updates zijn er inderdaad vaak, en ook om veiligheidsredenen. Maar juist omdat het veel vaker voorkomt dat een update niet altijd een verbetering is, programmeurs maken ook fouten, is het goed om een wél goed werkende versie achter de hand te hebben. Maar dat moet niet, je bent daar zelf baas over, het was maar een advies.
 

Terug
Bovenaan