Bacon's meterbak


B

Bacon

Guest
Hoi! Ik heb nu al een jaartje mijn bak, vanaf juni 2013 ongeveer. Daar zaten Bacon, Darwin en Drogo in. Maar Drogo heb ik helaas in moeten laten slapen door te erge zwemblaasproblemen. De bak is 100x50x50, zou graag groter willen maar door het bekende ruimtegebrek kan dat helaas nog niet. Wel ververs ik daarom elke week 2 keer 50%.
Sinds een paar dagen heb ik nu ook Ponyo erbij (maar die gaat nog even in quarantaine, want dat wist ik nog niet dat dat goed is).

Dit zijn ze met z'n drieen bij elkaar, de bovenste is nieuw:
iqldHMwbTZ9fGUqWcdRvZgrBa8oM0X7T.jpeg


Ponyo:
iqldHMwbTZ9fGUqWcdRvZgrBa8oM0X7T.jpeg


Bacon (z'n vinnen groeien langzaam terug, hij was nogal aangetast door het heftige paaigedrag van Darwin):
iqldHMwbTZ9fGUqWcdRvZgrBa8oM0X7T.jpeg


En de grote Darwin:
iqldHMwbTZ9fGUqWcdRvZgrBa8oM0X7T.jpeg



Dit waren ze lang geleden, Darwin, Drogo en Bacon:
sy8oky.jpg


iqldHMwbTZ9fGUqWcdRvZgrBa8oM0X7T.jpeg


en na de zomer 2013:
2wrdaah.jpg


Ook heb ik toen 2 slakjes gekocht:
iqldHMwbTZ9fGUqWcdRvZgrBa8oM0X7T.jpeg


Daar is er nu nog maar 1 van over, maar die heeft (na de dood van het mannetje) alsnog eitjes gelegd en daar heb ik nu 3 baby's van over!

Afgelopen zomer had ik even een goudvissendipje, maar heb nu helemaal weer de hobby opgepakt. Ik ben nu van plan om nieuw zand erin te doen in plaats van mijn grind, daar blijft namelijk veel draadalg aan hangen en ookal ben ik nu verder van veel alg af, ik krijg het niet van het grind. Volgens mij is zand wat makkelijker schoonhouden!
En dan wil ik graag planten toevoegen, zoals java-varen, anubias, mosbolletjes en vallisneria. En misschien nog wat kleine plantjes. Dan nog wat zebraslakjes erbij!

Ook krijg ik volgende week nog een moor erin, ik ben me er van bewust dat dit een vol bestand is, maar hij zat in een bakje van 30L bij de opa van mijn vriend met een goudvis. Dan goed blijven verschonen in mijn bak en snel over naar een grotere hopelijk!

p.s. tips en advies is welkom!
 
Dit zijn ze nu dus allemaal samen:

Darwin, Bacon, Ponyo en Big Mama
gKBXVg6QSYjvYTznZrmWxoF7qMOapJ6g.jpeg


En dit zijn de baby's van nu 2 weken oud, genaamd Nikki Lauda, Wozniack en Granny Smith (in random volgorde want ik ga ze toch nooit uit elkaar houden haha):
gKBXVg6QSYjvYTznZrmWxoF7qMOapJ6g.jpeg
 

Terug
Bovenaan