Baby appelslakken houden


NLP

Member
Lid geworden
2 november 2022
Berichten
7
Leeftijd
34
Hoi allemaal,

Ik heb een stuk of 10 baby appelslakken in mijn aquarium gezien en ik zou ze graag in leven willen houden, omdat ik een aantal verloren ben. Ik heb al eerder kleintjes gehad, maar daar zie ik niets meer van terug, dus ze overleven het niet in de bak als ik niet ingrijp. Hebben jullie tips voor hoe ik de appelslakken in leven kan houden? Kan ik ze apart in een bak houden en ze daar laten groeien?
 
Normaliter eten die met de pot mee. De onze 2 waren 0,5 cm toen we ze kregen en die hebben we niks anders gegeven dan het voer wat de vissen krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: NLP
Heb je misschien vissen die babyslakken eten? Ik zag toevallig vorige week een dwerg cichlide met zn bek wijd open zwemmen. Daar zat een slak met huis in. Met heel veel moeite heeft die doorgeslikt. Het was mij meteen duidelijk waarom ik de laatste tijd weinig slakken in mn aquarium vind.
 
  • Leuk
Waarderingen: NLP
Ik heb ze in een bak met dwergkreeften (diminitus cambarellus) en garnaaltjes (neocaridina). Ik denk dat mijn dwergkreeften ze opeten, want ze jagen ook op mijn posthoornslakken jammer genoeg.
 
Ik heb ze nu apart gezet in een bakje met vissenvoer en een catappablad :)
 

Terug
Bovenaan