Axolotl lijkt ziek!


Munchi.com

New member
Lid geworden
15 oktober 2023
Berichten
2
Leeftijd
41
Dag iedereen
Mijn axolotl is nu al een tijdje zich raar aan het gedragen... Hij zwemt voortdurend rond, ademt gedurende minuten aan oppervlakte op een rare manier en sinds vandaag zwol hij in race snelheid alsof zijn leven ervan afhangt.
Hij kijkt ook uren naar zijn spiegelbeeld en misschien ook niet belangrijk zijn ogen zijn al van sinds we hem hebben niet zwart maar doorzichtig en nog een dingetje hij zinkt niet echt misschien ben ik nu paranoia aan het worden maar zijn gedrag was zeer verontrustend...
Heeft iemand een idee of er iets mis is???
Heel erg bedankt voor uw tijd!
 
Hè wat vervelend zeg! Heb je foto’s of een filmpje van wat je bedoelt met ogen en drijven? En heb je verder meer informatie over temperatuur van de bak, grootte, wat geef je te eten, enz. Kunnen wij met je mee kijken wat er aan de hand kan zijn :)
 
Hè wat vervelend zeg! Heb je foto’s of een filmpje van wat je bedoelt met ogen en drijven? En heb je verder meer informatie over temperatuur van de bak, grootte, wat geef je te eten, enz. Kunnen wij met je mee kijken wat er aan de hand kan zijn :)
Hey!
De bak word vergroot omdat het zo kantje boordje is en we geven hem geen levende wezens maar eerder droge voeding... Ik weet niet goed of ik het kan fotograferen maar zodra ik het weer zie doe ik dit en zijn ogen vind je in bijlage. Dit is wel al een oude foto doordat ik niet thuis ben... Ik update dit nog vandaag of morgen
Bedankt alvast!
 

Bijlagen

  • 20220911_125431.jpg
    20220911_125431.jpg
    949.8 KB · Weergaven: 41
De ogen zijn zo omdat het een albino variant is. Dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. Wel zie ik gekrulde kieuwen, wat aangeeft dat je axolotl erg gestresst is. Dit komt door een te kleine bak, slechte waterwaardes (ammoniak) te harde stroming of vervelende medebewoners die hem lastig vallen.

Enkel pallets en droogvoer is echt niet ok voor deze beesten, daar halen ze niet uit wat ze nodig hebben. Het beste geef je ze naast pallets levende wormen. Gekocht bij de dierenwinkel of (het beste want hoogste voedingswaarde) zelf gevangen. Heel simpel; loop naar een grasveld, steek een schep of spies in de grond en ga wiebelen. Dan schieten de wormen gelijk omhoog. Poelslakken zijn ze ook dol op. Naast garnalen, muggenlarven en ander levend voer.

Dit beestje wordt makkelijk 30 jaar mits goed verzorgd. Je bent nu zijn baasje; zorg dat hij goed verzorgd wordt en je hebt er nog vele jaren plezier van.
 

Terug
Bovenaan