Garnalen bakje van M.M.aqua.40


M

M.M.aqua.40

Guest
Hallo,

Na vijf weken mijn aquarium ingerdraaid te hebben en met hulp van andere forumleden zijn de garnalen er eindelijk! Ik heb 5 CR en 12CB garnelen met het TB gen! Ik heb ze over kunnen nemen van John ben ook super geholpen door hem! :thumbs: ik hoop dat deze groep lekker groot word en ik er lang van kan gaan genieten. ik vind het nu al een geweldige hobby :D

Ik heb nadat ze gewend waren, ze in mij aquarium gedaan en kon het niet laten om gelijk wat foto's te maken. :foto:

Hier de foto's:
img_2013.jpg

onderweg naar huis!

img_2015.jpg

aan het wennen

totaal1234.jpg

totaal

4567876545678.jpg

bij elkaar!

fullsizerender-3_kopie.jpg

met de macrolens

fullsizerender-4_kopie.jpg

nog een met de macrolens
 
Ziet er al super uit! Hier ook een tijd deze prachtige garnalen gehad, maar helaas mag er geen 2de bak bij van mn ouders. Op mezelf komen deze prachtige garnalen ooit nog een keer terug in een bak speciaal voor hen
 
Leuk man! Veel plezier ermee. Heb sinds vanavond ook weer Crystals dus de hobby slaat gelijk over haha. :D
 
Bedankt allemaal! ze zitten nu bijna allemaal te grazen op het sponsfilter dus ik zie ze nu niet veel haha maar dat komt vanzelf wel denk ik want ik heb het filter nog niet schoongemaakt dus daar zit redelijk wat lekkernijen op voor hun. :D
Thomas die van jouw zien er ook mooi uit hoor.
Mike ik heb ze nog geen dag maar ik kan het je nu al aan raden haha :p
 
Hallo,

Ik heb in de loop van de week foto's gemaakt. Alles gaat volgens mij goed ik heb nog geen uitval. Na de waterwissel waren ze lekker actief gister. Nog geen ''stuiterbak'' maar dat kan denk ik nog niet aangezien ze nog niet zo groot zijn maar wel veel actiever. :p Woensdag had ik komkommer in het aquarium gedaan maar daar waren ze niet zo weg van haha op een enkele na die er heel even op zat.

5463238278.jpg

totaal
765487473637438.jpg

op de komkommer
3478349873.jpg


9484833774838.jpg


987656.jpg

is dit een vervelling? foto is niet heel duidelijk kon hem niet scherpstellen op waar ik wou.
12345678.jpg


634736346.jpg


123456789876.jpg


5464845736.jpg

Is dit een dame? ik kan slecht onderscheid maken tussen man en vrouw al weet ik wel dat de vrouwen wat groter zijn en een rondere buik hebben.
 
Wat komen die beestjes mij toch bekend voor :D :D.

Zoals ik het nu zie lijkt me dat een dame toe. Mooi dat ze het goed doen hoor.
 
Haha ja he john, dus het is een dame dan kan ik ze wat makkelijker onderscheiden want ik dacht dat ook namelijk :p
 
Hebben ze nog geen heimwee naar mij :S ;). Niet vergeten voor het slapen een verhaaltje voor te lezen hoor :D :D.
 
Mooi bakje met mooie garnalen, veel plezier ermee en hopelijk krijg je snel nakweek!

Ik wacht bij mijn nieuwe bakje met tb's (zie mijn fotoalbum) ook in spanning af totdat ik de eerste zwangere zie, heb mijn bakje net een week staan (heb de bak inclusief water en garnalen etc overgenomen, vandaar dat indraaien niet meer nodig was), dus is ook nog heel pril. Maar wel ontzettend leuk!
 
Mooi hoor!

Straks een cursus karate voor garnalen. En dan hebben we een zwart-rode band.
 
Bak ziet er trouwens lekker mysterieus uit! Mss doen ze al wel aan karate, wie weet.. Zie door de reacties dat we dezelfde naam hebben :oops:
 
Hallo,

Sorry voor de late reactie, ik had het de laatste dagen een beetje druk met mijn laatste tentamen maar nu eindelijk 3 week vakantie! en dan aan het werk. Lekker genieten van het aquarium.

Bedankt voor alle leuke reacties! :D
John, maak je maar geen zorgen hoor ik zing ook elke avond voor ze maar dan zie ik er meestal maar een paar... :p

Ik had het bakje van je gezien Susanne en prachtig! en gelijk ook lekker een grote groep!

Ik had het trouwens nog niet zo bekeken maar inderdaad het oogt een beetje mysterieus ik was bang dat de bak iets te veel beplant was maar je ziet ze eigenlijk altijd wel ergens zitten maar ik denk dat ik mijn javavaren ga halveren of iets minder want die is in de laatste weken echt heel hard gegroeid en heb het idee dat dat jonge bladeren dan niet veel kans hebben om door te komen.
Het viel me laatst ook op ja dat we dezelfde naam hebben haha.

Hier nog een foto:
Had ze gister een voederstick gegeven en ze kwamen er echt als beesten op af! Ik dacht toen ik hem er in had gedaan dat ik iets te veel had gegeven maar toen ik vanochtend keek zag ik dat de voederstick helemaal weg was :eek:

Ik heb trouwens nog een vraagje, ik zag dat 1 garnaal wat doorzichtig was en ik herken hem omdat hij/zij een van de kleinere is en alleen een zwarte band rond de kop heeft. Is het zo dat garnalen wat vager van kleur zijn de eerste dagen als ze verveld zijn? ik kon niks vinden op het internet.

743829r.jpg
 
Zover ik weet kan het vervellen invloed hebben op de dekking. de dekking verschilt ook per garnaal natuurlijk en de ene garnaal zal mooier gedekt zijn dan de andere garnaal.
 
Ja oke want ik dacht dat hij/zij een meer dekkende kleur had maar vervellen kan een verklaring zijn. Dankje!
 
M.M.aqua.40 zei:
Hallo,

Sorry voor de late reactie, ik had het de laatste dagen een beetje druk met mijn laatste tentamen maar nu eindelijk 3 week vakantie! en dan aan het werk. Lekker genieten van het aquarium.

Bedankt voor alle leuke reacties! :D
John, maak je maar geen zorgen hoor ik zing ook elke avond voor ze maar dan zie ik er meestal maar een paar... :p

Ik had het bakje van je gezien Susanne en prachtig! en gelijk ook lekker een grote groep!

Ik had het trouwens nog niet zo bekeken maar inderdaad het oogt een beetje mysterieus ik was bang dat de bak iets te veel beplant was maar je ziet ze eigenlijk altijd wel ergens zitten maar ik denk dat ik mijn javavaren ga halveren of iets minder want die is in de laatste weken echt heel hard gegroeid en heb het idee dat dat jonge bladeren dan niet veel kans hebben om door te komen.
Het viel me laatst ook op ja dat we dezelfde naam hebben haha.

Hier nog een foto:
Had ze gister een voederstick gegeven en ze kwamen er echt als beesten op af! Ik dacht toen ik hem er in had gedaan dat ik iets te veel had gegeven maar toen ik vanochtend keek zag ik dat de voederstick helemaal weg was :eek:

Ik heb trouwens nog een vraagje, ik zag dat 1 garnaal wat doorzichtig was en ik herken hem omdat hij/zij een van de kleinere is en alleen een zwarte band rond de kop heeft. Is het zo dat garnalen wat vager van kleur zijn de eerste dagen als ze verveld zijn? ik kon niks vinden op het internet.

743829r.jpg

Dankje voor het compliment! Het zijn nog veel kleinere en hoop op veel nakweek (heb helaas nog geen zwangeren), ga voor een volle bak!
 
Ik kan ook haast niet wachten maar ik kijk er elke dag met veel plezier naar!
 
Dat is het belangrijkste ook denk ik. Je kan straks zomaar opeens een aantal zwangeren hebben lopen hoor ;).
 
Ik ga dit weekend verversen met koud osmosewater (heb osmosewater in deze bak) vanuit een gieter, schijnt de vervelling te stimuleren en dat zou het zwanger raken weer stimuleren. Heb ook nog nooit een vervelling gezien, is ook wel vreemd toch, heb ze al bijna 2 weken.
 
Hallo allemaal,

Alweer ruim een week geleden dat ik een update had gedaan maar er was ook niet echt wat bijzonders. heb in de loop van de dagen wat foto's gemaakt. :)
Morgenavond vertrek ik voor een weekje weg en ga morgen nog het water verversen en een nieuw blad er in doen want van deze eten ze niet veel en wil wel dat ze genoeg hebben komende week. Door de weeks komt er iemand om ze 1 keer eten te geven dus ze komen niks tekort als ik weg ben.
Verder doen de garnalen het super heb sinds dat ik ze heb helemaal geen uitval gehad dat vind ik heel fijn.

Ik heb ze nu een paar weken maar heb nog geen vervelling gezien maar ik neem aan dat dat ook wel goed zit aangezien ik ze al een maand heb.

Hier de foto's:
aqua_40_totaal_123.jpg

Hier een totaaltje, alle planten zijn goed aangeslagen en heb het mos al een beetje terug gesnoeid omdat het heel sprieterig werd. alleen de drijfplantjes slaan wat minder goed aan.

aqua_40_garnalen_op_de_kop.jpg

Ik had bij m'n schoon moeder haar aquarium wat drijfplantjes meegenomen omdat ze het bij mij niet heel goed aanslaan en ze zaten gelijk op de kop de wortels is goed schoon te maken.

aqua_40_blad_123.jpg

Ik had van John nog wat extra voer gekregen en probeer ook zo veel mogelijk te varieren. hier kregen ze iets, ze kwamen er echt super snel op af, ik kon ze zo allemaal tellen. echt een leuk gezicht. :smitten:
 
Leuk bakje en prachtige garnalen Mike!
Vind alleen die sateprikker niet zo mooi ;)
 
jessicapilon zei:
C�dric Vleminckx zei:
kellemes zei:
je hebt ook garnalen-lollies tegenwoordig ;)
2293_0_garnelenhaus_shrimp_lollies_1.jpg

Lid Alwin (gebruikersnaam Niwla) gebruikt die ook.

Als je ervaringen wilt, kan je altijd eens een PB sturen.

Wel vinden de garnalen van Alwin het hemels, zo te zien in haar fotoalbum. ;)

http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1903010

Haar fotoalbum???? O jee, nu vraagt hij zich vast af wat voor raar meisje die Cedric wel niet is :D :p.

:sorry: Moet er wat meer op gaan letten, vind het altijd zo moeilijk om te weten welke naam een jongen of een meisje is. Natuurlijk bedoel ik daar niets verkeerd mee h� ,Alwin.

Ik heb het in ieder geval toch even aangepast :d
 

Terug
Bovenaan