Appelslak "Fat Joe"


ieche

Well-known member
Lid geworden
5 januari 2015
Berichten
176
Leeftijd
44
Locatie
Landgraaf
Hallo! Ik ben een poos weggeweest, nu mijn aquarium weer aan het indraaien is (4weken nu) ben ik me weer aan het verheugen op bewoners!
Op mijn profielfoto staat "Fat Joe" de appelslak, deze zat in mijn vorige bak.

Nu ben ik op zoek naar een nieuwe appelslak, maar omdat deze niet mer mogen in Nederland weet ik niet waar te krijgen.
Iemand een tip voor me?
Ik woon in Landgraaf in het zuiden van Limburg
 
Tja Frits Kuiper verkoopt ze maar die zit in groningen. Misschien een topic openen in gevraagd.
 





Ik weet niet of ze in de buurt zitten of verzenden maar je zou kunnen informeren.
 
Dat is inderdaad net iets ver weg...4 uur rijden enkele reis.
Goede tip, ik ga een oproep doen
Dank je Jessicapilon
 
Zover ik weet mogen ze niet meer geinporteerd worden maar verkopen die veel gewoon nog.

Edit: de lfs mag ze niet meer verkopen lees ik net maar partikulieren wel en je mag ze ook houden. Maar goed dit is enkel wat ik lees.
 
Kan dat verzenden?
Vroeger gebeurde nog wel eens maar toen was de post nog gewoon de post en kwam de verzending binnen 2 dagen aan...
 
Kan dat verzenden?
Vroeger gebeurde nog wel eens maar toen was de post nog gewoon de post en kwam de verzending binnen 2 dagen aan...
Dat kan wel. Maar Voerendaal is toch helemaal niet ver van Landgraaf af? 7 km volgens Marktplaats.
 
Appelslakken worden regelmatig in dierenzaken verkocht. Hoewel het niet mag, soms zetten ze er geen prijskaartje bij. Ik zou of op marktplaats van een particulier een appeltje halen of bij een dierenzaak even zoeken in de bakken. Best kans dat ze er zitten.
 
Ik Stuur je een pm want ik wil geen LFS in de problemen brengen.
 
@Kjell.. biedt ze volgens mij ook aan in een recent topic. Wellicht kunnen jullie onderling iets regelen.
 
Misschien is het makkelijkste nog gewoon persoonlijk bij je eigen lfs langs te gaan en gewoon mondeling te vragen of ze ze nog hebben. Dan is er ook een dikke kans dat ze er zijn. En anders marktplaats daar zijn er genoeg 😄
 
Houdt wel rekening met je beoogde visbestand. Ik was heel blij met mijn appeltjes, maar de nieuwe medebewoners vreten de antennes er af en ze gaan langzaam allemaal dood :[
 
Mijn visbestand heb ik van een collega overgenomen. Roofvisjes heb ik eruit gelaten. Dus alleen wat tetra's ,zalmpjes en dat soort kleine vissen.
Ik heb een vision 180, dus helaas te klein voor druktemakers zoals chinese algen eters
 

Terug
Bovenaan